Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #675 : 21.04.2013, 11:34:34 »
Kyllähän tdi on joka tilanteessa taloudellisempi. Puhumattakaan niistä uudemmista D5 moottoreista, joissa on hiukkassuodatin, niin ne vievät vielä enemmän.

Muutama tankillinen on nyt mennyt 8,3 litran kulutuksella ja viimeinen 9 litraa, eli jotain häikkää on jossain.
Muistatkos paljon se tdi kone söi siinä 940:n kopassa?
Jokos kulkupuoli vastaa edeltäjäänsä?

Tsemppiä vaan näihin projekteihisi, näitä on ilo seurata :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #676 : 21.04.2013, 12:02:56 »
Muistatkos paljon se tdi kone söi siinä 940:n kopassa?
Jokos kulkupuoli vastaa edeltäjäänsä?

Tsemppiä vaan näihin projekteihisi, näitä on ilo seurata :)

Pienimmillään 5,5 ja keskimäärin ehkä noin 7-7,5.

Kulkupuolesta aika paha sanoa, kun on automaatin kanssa niin erilainen. Tuntuu laiskemmalta, mutta kun seuraa nopeusmittaria, niin kyllä se aika nopsaan kiihtyy.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #677 : 21.04.2013, 12:26:38 »
Kulkupuolesta aika paha sanoa, kun on automaatin kanssa niin erilainen. Tuntuu laiskemmalta, mutta kun seuraa nopeusmittaria, niin kyllä se aika nopsaan kiihtyy.
Itse kovasti pähkäillyt omassa, jos joko ohjemois/vaihtais lootan ohjainlaitteen, tai sit koko lootan.

Tottunut itse viimeaikoina 6-vaihteiseen fiksusti toimivaan muuttuvalla turbiinilukolla olevaan, joka ei luista turbiinia kun viimeistä päivää kuten nämä AW30 lootat tekevät. Kun 3L bensakone takavedolla vie samanverran kun 6.0L (bensa) 4-veto ja 400kg raskaampi auto, ni kertoohan se, että lootan toiminnassa olis parannettavaa. :D

Aikas kova tuo D5 on ryystämään soppaa, eli viittaa kyllä johonkin vikaan... suuttimet kannattaisi tarkistuttaa, laittoman paljon vikoja noissa ollut mun mielestä.

Itsellä tullut muutama D5 (oikeastaan Penta D3) kone vastaan, jossa pumppu romuna, oireillut pääasiassa huonona kylmästarttina, ja lopuksi ei suostunut enää ollenkaan käynnistymään. Pumppu siis ilmeisesti saanut vettä tankista sisäänsä. Ruiskutuspaineen kun on tarkistanut testerillä, ni se kertonut heti vian.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2013, 12:28:53 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #678 : 21.04.2013, 20:09:05 »
Tässäpä kuva siitä puskurista. 850:n alaosan yläreunasta on pois noin 4cm siivu ja sitten se on kiinnitetty liimalla ja ruuveilla 900:n puskuriin. Muodot olivat todella lähellä toisiaan.



Suurin syy tälle projektille oli varmaankin tuo mainitsemasi haasteiden hankkiminen, mutta tässä on kieltämättä ollut niitä jo vähän liikaa. Johtuu ehkä pitkälti siitä, että olen hieman vaativa, enkä kelpuuta sellaista mikä on "ihan hyvä", vaan kaiken pitää olla just. 940 tdi:n takia rima on aika korkealla, koska se oli 100 prosenttinen S*

Njoo, no 850:sen vakiolipassa on noin 4mm muovia tuossa ilmanottojen yläpuolella, sitä ei paljoa madallella... :D Mutta siitä(kin) saa passelin 900-sarjalaisen puskuriin, kun vähän leikkelee sitä 900:sen puskuria.

Ja tuo sinun työmoraali näiden vehkeiden kanssa on jotain niin timanttia! :pomo: Ei voi kuin odotella lisää kuvia ja tarinaa... :nälkä:

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #679 : 22.04.2013, 17:35:31 »
En tiedä mikä noissa AW30 laatikoissa on kun ne muuttaa 960 käyttäytymisen täysin lahnaksi laiskaksi, yksinkertaisesti täysin epäonnistunut paketti koneen tehoon nähden.  Traileria kun vetää perässä ja noin 1200kg niin siinä huomaa vielä selvemmin kun se syö tehoa paljon.

Turbo paranti tilannetta melkoisesti mutta en ole tyytyväinen vieläkään. Laatikko menee vaihtoon ja tilalle on jo hommattu manuaali 6v. ZF 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #680 : 22.04.2013, 18:31:13 »
Mulla on vahva epäilys/harras toive, että turbiinin vaihtamisen jälkeen tilanne muuttuisi edes vähän parempaan suuntaan. Loppupeleissä tämä on kuitenkin käyttöauto, niin ennemmin uhraan hieman tehosta, kun luovun automaatista.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #681 : 23.04.2013, 08:32:40 »
Itse taas lasken sen mukaan että jos vaihteisto syö sen 1-2 litraa enemmän ja kärryn vedossa (jota tulee harrastettua muutama tuhat kilsaa vuodessa) veto on laiskaa, jaksan kyllä vaihdella niitä pykäliä.
Ajo tyyli myös talvella on semmoinen että haluaisi itse hämmentää... 

Siis onhan automaatti mukava, mutta niin monta huonoa asiaa siinä on että en tykkää...
Muistan kun laitoin 164:seen manuaalin niin tuntui että tuli 100hv lisää tehoa ja vartti aika parani välittömästi 0,7sekunttia.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #682 : 23.04.2013, 08:48:20 »
Njoo, no 850:sen vakiolipassa on noin 4mm muovia tuossa ilmanottojen yläpuolella, sitä ei paljoa madallella

Mun mielestä ne on tuosta yläreunastaan kyllä ihan samanlaisia, oli sitten tavallinen tai R.



P.S. Maalaamossa hiotaan pohjamaalia :)

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #683 : 23.04.2013, 12:27:12 »
Mun mielestä ne on tuosta yläreunastaan kyllä ihan samanlaisia, oli sitten tavallinen tai R.
Vahvistan tämän.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #684 : 23.04.2013, 17:09:28 »
Häh? No pitää kuva laittaa siitä lipasta joskus.... 850:sen etupuskurista sen lipan irroitin, ja muovivahvuus ilma-aukkojen yläpuolella on noin 2-3mm.

Mutta se offtopicistani, toivotaan että kulmis saat tämänkin selätettyä! :hello:
Oma mielipide automaatista on, ettei sovi chevy vania pienempään ajoneuvoon, mutta tapansa kullakin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #685 : 24.04.2013, 16:46:06 »
Hiphei! Oem-tuning osat maalattu :) Huomenna saan ne kotiin ja viimeistään viikonloppuna pääsee asentelemaan.

Poissa Kariaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #686 : 24.04.2013, 22:04:32 »
Joka päivä tulee kuolattua tätä kyseistä volvoa kun olen matkalla kouluun S*
Mitkä vanteet sulla alla? Näyttää aikas hyviltä ainakin kaukaa päin  :D
Volvo 850 T5-R

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #687 : 24.04.2013, 22:43:17 »
Et kulmis miettiny kerralla laittaa V90 lookiks peliä?

Sehän on aina näissä se väistämätön evoluutioaskel ;)

Se että AW30 muutaa näiden autojen käytöksen laiskaksi (oma ei tunnu siltä, edes melkeen 10v uudempaan sakuun verrattuna) johtuu siitä että se automaatti luistattaa niin maan pirusti. Etenkin jollain 3,54 perävälityksellä se on kyl sellanen mehunvatkain että ei tottakaan. Toi omassa oleva 4,10 perävälitys nyt tuo aikas hyvin "potkua" lisää. Mutta kuten sanottua nämä vaihdelootathan ovat antiikin aikaisia uusiin verrattuina.

Oma mielipide automaatista on, ettei sovi chevy vania pienempään ajoneuvoon, mutta tapansa kullakin.
Et ilmeisesti ole ajanut modernia "normaalia" (=momentinmuuntimella varustettua) automaattilaatikkoa, jossa vaihteita on 6-9, eikä luista kuten joku antiikinaikainen loota. Ja vie polttainetta vähemmän kun sama peli manuaalina. Täällä on liikaa old-school henkeä nyt. :)

Chevyvanit ovat dinosauriita, jäänteitä muinaisilta ajoilta, jolloin 2,5t painava auto sai viedä 20-30L/100km. Tänä päivänä sprinter nappaa alta 10L/100km sekalaisessa ajossa ja liikkuu liukkaammin automaattina tai manuaalina ja siinä on enemmän kuormauskapasiteettiä sekä tilallisesti että massallisesti. :)

Mun mielipide taas vanhoista vehkeistä on, että ne ei kuulu käyttöpeleihin, vaan museoon tms. Ei herneitä, kullakin oikeus omaan mielipiteeseen eiks nii? ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #688 : 25.04.2013, 00:04:57 »
Dieseli vanilla ajanut alle kympin kulutuksella... ::) Mutta kyllä olen senverran perillä tomaateista, että todella on vaikea verrata näitä kivikautisia nykyaikaisiin moderneihin laatikkoihin.

Semmoinen unohtui kulmikselta kysyä, että et ole miettinyt modernimpaa laatikkoa, vai tuleeko budjetti vastaan? Joku oikein kaksoiskyktimellä varustettu tomaatti... Nojoo...

Ps, se minun puskurin lippa on vanhempimaskisen 850:sen, siksi se lipan mataluus.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #689 : 25.04.2013, 07:38:36 »
Mitkä vanteet sulla alla? Näyttää aikas hyviltä ainakin kaukaa päin  :D

Ocean MK18


Et kulmis miettiny kerralla laittaa V90 lookiks peliä?

Sehän on aina näissä se väistämätön evoluutioaskel ;)

Henkilökohtaisesti en ole eritysen mieltynyt siihen uudempaan keulaan. Valot ja maski ovat ihan hienoja, mutta kokonaisuus on aika suhteettoman näköinen. Puskuri on liian möhkö ja pullea.


Semmoinen unohtui kulmikselta kysyä, että et ole miettinyt modernimpaa laatikkoa, vai tuleeko budjetti vastaan? Joku oikein kaksoiskyktimellä varustettu tomaatti... Nojoo...

Ps, se minun puskurin lippa on vanhempimaskisen 850:sen, siksi se lipan mataluus.

Ei kai budjetti saa ikinä rajoittaa autoharrastusta :2funny: Joo, mutta voisi joku muu laatikko olla parempi, mutta jonkun erimerkkisen sähköisesti ohjatun laatikon saaminen toimimaan voisi olla aika haasteellista.

Sehän sen puskurin eron sitten selittääkin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron