Volvon laakerit
runko Kolbenschmidt 87 461 600
number 5 1
design HL PASS-L
bearing position 1,2,4,5,6 3
material St/B/G St/B/G
Bearing width 1 18.50 mm 24.93 mm
wall thickness 2.502 mm 2.502 mm
Min. shaft diameter 57.958 mm 57.958 mm
Max. shaft diameter 57.978 mm 57.978 mm
min. Housing bore 63.000 mm 63.000 mm
max. Housing bore 63.019 mm 63.019 mm
Distance crank web from 25.000 mm
Distance crank web to 25.040 mm
Axial play to 0.180 mm
KK Kolbenschmidt 77 244 600
number 5 5
design PL PL
bearing position
material St/B/S St/B/G
Bearing width 1 19.00 mm 19.00 mm
wall thickness 1.406 mm 1.406 mm
Min. shaft diameter 47.758 mm 47.758 mm
Max. shaft diameter 47.778 mm 47.778 mm
min. Housing bore 50.600 mm 50.600 mm
max. Housing bore 50.612 mm 50.612 mm
ACV
runko Kolbenschmidt 87 454 600
return
number 6
design HL
bearing position 1-6
material St/B/G
Bearing width 1 18.50 mm
wall thickness 2.502 mm
Min. shaft diameter 57.958 mm
Max. shaft diameter 57.978 mm
min. Housing bore 63.000 mm
max. Housing bore 63.019 mm
KK Kolbenschmidt 77 292 600
number 5 5
design PL PL
bearing position
material St/B/S St/B/G1
Bearing width 1 20.00 mm 20.00 mm
wall thickness 1.406 mm 1.406 mm
Min. shaft diameter 47.758 mm 47.758 mm
Max. shaft diameter 47.778 mm 47.778 mm
min. Housing bore 50.600 mm 50.600 mm
max. Housing bore 50.612 mm 50.612 mm
AEL:ssä samat kk-lakrut kuin Volvossa ja runkolaakrit samat kuin ACV:ssä
Eli tuon mukaan Volvon kolmosen runkolaakeri on leveämpi kuin vw:ssä.
Glycon laakereissa on ollut ongelmia. Kaveri sai sarjan kk-laakereita, joissa oli seassa .25 alikoon laakereita. Itsellä taas yhdet runkolaakerit ahdisti kun pukit veti momenttiin, laitoin ne sitten hyllylle ja kasasin koneen vanhoilla laakereilla.
Eli veikkaisin syyksi noita ahdistaneita runkolaakereita. Jos en väärin muista niin ö-paine menee ensin runkolaakereille -> silppua öljyn mukaan, sitten metallihileinen öljy menee kk-laakereille ja kaput.