Ateho  Elekma

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492049 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1065 : 17.12.2015, 00:21:00 »
Ei tuo tärise eikä värise sen enempää kuin deekukaan, hydrauliset moottorin tukikumit poistaa värinät pois hyvin.
Melua tulee lähinnä juurikin pumpusta ja lisä äänieristys olisi paikallaan. Tarkoitus jossain vaiheessa vaihtaa sähköohjatulle pumpulle kuhan innostaa ja löytyy sopivat osat.
Alakerta mahtaa olla tarpeeksi toleransseissaan tasapainon suhteen kun ei ole vielä purkautunut vaikka on tarjottu kaasua raskaalla jalalla ja 2,5 bar ahtopaineella. Kilometrejä oon semmoiset 15tkm höylännyt tuolla remontin jälkeen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 5.10.2015
« Vastaus #1066 : 19.12.2015, 19:32:57 »




Konehuoneesta kuvaa, peri kertaa tullut pestyä niin on pysynyt mukavan puhtaana.
Kun konehuoneen ilme rupeaa oleen muutoin näin näppärän näköistä niin käyttäisin yhden viikonlopun noitten sähköjen piilottamiseen.. Sit tuliski jo spermaa :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1067 : 19.12.2015, 20:01:57 »
Hankala tässä vaiheessa piilottaa kun kaikki menisi uusiksi.
Akku on kuitenkin vakio paikallaan tuossa kuskin nurkassa niin joku piuha jää kuitenkin näkyviin.

Niin ja tänää hajosi kampuran hihnapyörä,  noh uutta tilaukseen vaan.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1068 : 20.12.2015, 10:04:04 »
Hankala tässä vaiheessa piilottaa kun kaikki menisi uusiksi.
Akku on kuitenkin vakio paikallaan tuossa kuskin nurkassa niin joku piuha jää kuitenkin näkyviin.

Niin ja tänää hajosi kampuran hihnapyörä,  noh uutta tilaukseen vaan.
gates on sitte laatukamaa. Vaihdettiin mulle hihnapyörä ja alettiin säätämään pumppua. Ekan kerran ku polkas kaasua kävi sellanen musta pölähdys jakopään läheltä ja limppu oli ihan riekaleina :D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1069 : 20.12.2015, 16:07:44 »
gates on sitte laatukamaa. Vaihdettiin mulle hihnapyörä ja alettiin säätämään pumppua. Ekan kerran ku polkas kaasua kävi sellanen musta pölähdys jakopään läheltä ja limppu oli ihan riekaleina :D

Tuo totta, Gatesin hihnoista hävinnyt hampaat ja pari hihnapyörää hajonnut lähes heti asennuksen jälkeen. Sen jälkeen (korjaamo) vaihtoi ina:n sarjoihin niin jakopäitä ainakaan tuon 3v aikana hajonnut kertaakaan.

Tuntuu laadun olevan vähän huonoa nykyään... Vähän kuten Nissens. Letkut kiinni ja vuotaa heti asennuksen jälkeen.  :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1070 : 20.12.2015, 17:14:10 »
Hä,koskaan ei oo kyllä mulla ollu propleemia Gatesin remmien kanssa :o,yhdelläkin remmillä PSA:n 1.9 td koneessa ajettu jo 50000km. yli vaihtovälin eli 170 000km.,sen jälkeen kun ne siihen viimeksi vaihdoin,sanoin kyllä kaverille joka sen multa osti vuosi sitten että jakoromppeet ois kyllä hyvä jo vaihtaa mutta eihän se niitä oo viittinä vaihdattaa saa nähä kuin pitkään kestää,mutta ei ollu etes huonon näköinen kun kesällä kurkkasin sitä hihnaa ja kireyttä varuiks kun se meillä pyörähti :oGatesin Kampuran siivoista ei oo kokemusta mutta ei niillä INA:nkaan ainakaan PSA HDI:n pyörillä tee mitään,ei kestänyt ainakaan naapurilla kuin 20tkm. kun orkkis pyörä kestää sen 200-250tkm...
Jos hihna särkyy ennen vaihtoaikaa,jos se vaan on jonkun ns.merkkivalmistajan remmi niin syy löytyy kyllä melkein järestään muusta kuin hihnasta.Eli kuluneista hammaspyöristä,väärästä kireydestä,rilloista,osin joissakin moottoreissa huonosta suunnittelusta jne.Noin niinkuin yleisesti...
« Viimeksi muokattu: 20.12.2015, 17:43:12 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1071 : 20.12.2015, 18:41:09 »
Hä,koskaan ei oo kyllä mulla ollu propleemia Gatesin remmien kanssa :o,yhdelläkin remmillä PSA:n 1.9 td koneessa ajettu jo 50000km. yli vaihtovälin eli 170 000km.,sen jälkeen kun ne siihen viimeksi vaihdoin,sanoin kyllä kaverille joka sen multa osti vuosi sitten että jakoromppeet ois kyllä hyvä jo vaihtaa mutta eihän se niitä oo viittinä vaihdattaa saa nähä kuin pitkään kestää,mutta ei ollu etes huonon näköinen kun kesällä kurkkasin sitä hihnaa ja kireyttä varuiks kun se meillä pyörähti :oGatesin Kampuran siivoista ei oo kokemusta mutta ei niillä INA:nkaan ainakaan PSA HDI:n pyörillä tee mitään,ei kestänyt ainakaan naapurilla kuin 20tkm. kun orkkis pyörä kestää sen 200-250tkm...
Jos hihna särkyy ennen vaihtoaikaa,jos se vaan on jonkun ns.merkkivalmistajan remmi niin syy löytyy kyllä melkein järestään muusta kuin hihnasta.Eli kuluneista hammaspyöristä,väärästä kireydestä,rilloista,osin joissakin moottoreissa huonosta suunnittelusta jne.Noin niinkuin yleisesti...

Tarkotin vaan "omaa" kokemusta.
Fixuksesta noi tilattiin ja ne myy nykyään tiskiltä Nissenssin sijasta Hella/behr tai muuta (Nissenssei liikaa takuuseen+kalliimpia!). Gateseissa ollu ongelmia, Inan sarjoja myy nykyään. Niissä toistaseksi mitään ongelmia (kyseisessä HKI pisteessä, muista en tiedä).

Gates maksoi nuo vääntyneet venat ainakin yhdessä (toinen minkä muistan oli 8v Fiat missä ei osu mäntään), eiköhän siinä oo selvä syy silloin. Yhdessä Hyundain dieselissä kiristin petti 2v jälkeen, sekin Gatesin sarjasta. Tämä ei mennyt Gatesilla takuuseen, siitä hieno "perustelu" asennusviasta että olisi 2vuotta menny tyyliin ilman kiristystä mutterilla koko kiristin. Ilmeisesti vieläkin epäselvänä juttuna. :D

Hauskin ehkä kun huollossa vaihdettu VAG autoon tulpat. 6kk jälkeen käynyt 5 pytyllä, asiakas mennyt suoraan VAG huoltoon. Puola ei vaikutusta, tutkittu ei puristuksia. Tutkittu koopilla pyttyä ja huomattu naarmut + venttiilistä puuttunut pala. Tulpasta puuttui kärki, tulppa lähetetty NGK. NGK vastasi liian kovin kiristetty (asentaja kuka tekee KAIKEN momenttiavaimella, hassu yhteensattuma). VAG lähetti 5k€ laskun moottorinvaihdosta. Asia laitettiin tavarantarkistajalle, todettiin ettei mitenkään mahdollista kiristää niin kovin että vahingoittaisi tulppaa. (mitattu tiivisteen paksuus ja tehty testi uudella = oikein kiristetty) = asiakas maksoi itse 5k€ koneremontin, kun antanut kyseisen firman tutkia missään välissä vaan vaati koko aika VAG huoltoa...  :idiot2:

PSA HDI pyöriä ex töissä pistin jotain no-name kiinalaisia ja niitä oranssilaatikko (febi-bilstein) ja toimi ainakin seuraavan hihnan jälkeenkin muutamassa. Ehkä siis tuuristakin kiinni nuo mitä laatua saa.  :P

Mutta tollanen kampuranpyörä yleensä on aika lähelle orkkishintaa. Joissain kyllä huomattavasti kalliimpi jollon kandee miettiä jo merkki valmistajaa. Näissäkin paha kun saa tarvikelaatikossa "orkkis" pyörän, mutta snurrattu orkkislogot pois. Silti se voi olla surkea B-osa mikä ei täytä orkkisosan vaatimuksia.  :(

Mutta aiheeseen. Tätä tullu seurattua pidempäänkin, vaikka itselle diesel aivan turha kilometrien suhteen on 5 pytty diesel jotenkin kierosti pervo... Ääneltään, toimivuudeltaan ja ihan mukava ajaakkin. + takavetosessa =  S*
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1072 : 20.12.2015, 19:34:00 »
Gatesin moniurahihnan kiristin on täyttä kuraa. INA on orggiksen valmistaja. Ja luotettava. Oma kokemus x70 MK1 malleista.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1073 : 20.12.2015, 20:18:36 »
Juu onhan se tuuristakin paljon nykypäivänä kiinni mitä sattuu saamaan,ei oo laatu enään niin tasaista kuin ennen merkkivalmistajien osissakaan,mutta kaikki jakohihnan pettämisistä mitä minä oon nähny,niin kaikissa aiheuttaja on ollut muu kuin itse se hihna,monesti myös se edellisen asentajan huolimattomuus/asennusvirhe,osia ei oltu kiristetty kunnolla tai väliin jäänyt jotain skeidaa jonka takia esim. kiristäjä löystynyt.Omien autojeni jakopäitä en toisten anna rassailla ja ei oo koskaan pettänyt sieltä osin ainakaan vielä ::) Virikoneissahan tuo jakopää taas joutuu sitten paljon kovemmille kuin mihin ne vakio-osat on mitoitettu eli silloin ei välttämättä ole vika sinällään aina niissä osissa vaan siinä ettei ne ole moiseen tarkoitukseen mitoitettu,suurentuneet huippukierrokset,roheempi nokka,jäykemmät venajouset,ja epätasaisempi käynti jotka nytkyttää ja kuormittaa hihnaa ja romppeita enempi ja tietty riisseleissä vielä muokatut pumput jne..
Mutta tosiaan itse aiheeseen niin hieno peli kaiken kaikkiaan ja siististi tehty :hello:
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1074 : 21.12.2015, 21:30:20 »
Velipoika puhu kans että Gates limppu on paska ja mulle möi silti semmosen omaan TDI:hin  :2funny:
No onkos tuo kumma kun laatikossakin lukee Made in China nykyään.
Täytyy kerran kuussa tarkastaa ja het kun alkaa rivetä niin menee kyllä myyjälle korjattavaks firman piikkiin  8)
Kaverille laitoin vkl tommosen INA:n ja oli kyllä asiallisemman olonen kun Gates ja made in Germany. Hintaa oli 200e paikallisessa putkassa ja Gatesin paska jotain 160e kaikilla alennuksilla.
Gatesin moniurahihnatkin on tosi huonolaatusia nykyään.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1075 : 22.12.2015, 01:19:01 »
Febi bilstein lähti tänään tilaukseen itsellä ja samalla tottakai uusi pultti myös.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1076 : 26.12.2015, 17:14:41 »
Googlettelin tuossa hehkutulppiin suojuksia. Sie olit löytänä omas mersulta? Onko niille jotain omaa varaosanumeroa, vai ihanko vain kysymällä löysit tiskiltä?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1077 : 26.12.2015, 18:11:10 »
Gatesin limppu kesti vajaan viikon katsastusmiehen rytkäytykseen asti  :)
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1078 : 26.12.2015, 20:12:15 »
Googlettelin tuossa hehkutulppiin suojuksia. Sie olit löytänä omas mersulta? Onko niille jotain omaa varaosanumeroa, vai ihanko vain kysymällä löysit tiskiltä?
Työpaikan kautta hommasin niitä,  ovat cdi koneissa mersusta..

Hihnapyörä tuli kans jo kun kerkeäisi vaihtaa, inan pyörä tulikin loppupeleissään.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1079 : 26.12.2015, 20:55:48 »
Työpaikan kautta hommasin niitä,  ovat cdi koneissa mersusta..

Hihnapyörä tuli kans jo kun kerkeäisi vaihtaa, inan pyörä tulikin loppupeleissään.
Hienoa, pääset taas ulkoiluttamaan seiskaa  :)

Täten julistan myös hihnapyörien kestävyyskeskustelun päättyneeksi.

 

KL-varaosat  Race.fi