Samppasport  Futurez

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 13.11.2015
« Vastaus #1080 : 06.01.2016, 20:25:12 »
Kävin tuossa laittamassa lohkolämppärin piuhan paikalleen vastukseen , suhteellisen kylmää touhua tuolla pihalla kun pakkasta -28.
Olkoot nyt roikassa yhden 10h kun kolmeviikkoa ollut samoilla sijoillaan ja moottorissa 10w-60 öljyt  ::)
Huomenna tarkoitus siis vaihtaa kampuran hihnapyörä.

Kuhan tämän ajokin saa kuntoon ruveta tutkimaan miksi 850 on niin pirun kylmä  >:(
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 6.1.2015
« Vastaus #1081 : 07.01.2016, 23:42:04 »
Lähti kuin palmun alta tänään käyntiin, ajoin halliin ja jätin päiväksi sulamaan.
Iltapäivällä vaihdoin sitten kampuran pyörän ja kaikki meni tutulla rutiinilla ongelmitta.
Lohkolämppärin piuhan asensin myös kiinteästi paikoilleen.
Ajamassakin kävin lämpimäksi ja ajoin takaisin halliin yöksi,  huomenna ottaa ulos ja ruveta purkamaan tuota 850 lämmityslaitetta.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 10.1.2015
« Vastaus #1082 : 10.01.2016, 21:40:31 »
740 laiteltu kuntoon, eipä ihmeitä ollut tuossa remontissa, samalla asensin lokin piuhan kiinteästi paikalleen pistoke löysi paikkansa puskurin alapuolelta rekisterikilven vierestä.

850 nyppäsin lämppärinkennon pois ja nissensin paskahan sieltä löytyi, kennosta irroitin päädyn jonka alta paljastui syypää kylmyyteen, väliseinä muuttanut muotoaan joten eihän sitä lämpöä tule kun neste kiertää lyhintä reittiä ::)



Semmoista oem laatuinen kenno lähtee tilaukseen niin jospa sitä sitten tarkenisi.  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 10.1.2015
« Vastaus #1083 : 11.01.2016, 07:49:19 »
Ihmekkös tuo kun on ruvennu vilu kappasemaan  :D

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 21.1.2015
« Vastaus #1084 : 21.01.2016, 23:18:13 »
Kenno saapui alkuviikosta 850 ja nappasin sen paikalleen, nyt kelpaa ajalle kun lämpöä riittää kabiinissa vaikka pihalla ollut yli -30 pakkasia  :P
740 nousi kulutus yhtä-äkkiä 15l/100km maantie-ajossa, sitä rupesin ihmettelemään ja ilmanputsarikotelosta löytyi vika...


Suodatin oli umpi jäässä, ilmankos oli meno tukkoista ja naftaa paloi...




Oli myös turbon tuho lähellä, imupuolella jäätä reilusti...


Nuo löytyi myös imupuolelta...

Päätin nyt antaa 740 olla rauhassa siihen asti kunnes lauhtuu, aamulla kun käynnistää vaikka roikassa ollut sen 2h niin rykii ja pätkii niin pirusti ennen kuin vähän lämpiää, meinaa ilmeisesti pisaroitua polttoaine näissä pakkasissa, kitkerää palamatonta dieselin käryä koko parkkis aamulla täynnä  ::)

Paltamoon olisi tarkoitus lähteä ajamaan piikeillä ratapäivänä ja lukkokin pitäisi asentaa sitä ennen, vain pinjonin laakerit puuttuu  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 26.1.2015
« Vastaus #1085 : 26.01.2016, 22:03:22 »
740 nappasin tänään suuttimet irti ja vein tarkistukseen/säätöön kun rupesivat kusemaan kovien pakkasten aikaan. Jospa säätämällä tulisivat kuntoon.
Viikonloppuna olisi tarkoitus nakata torsen paikalleen jotta saa paltamossa kaiken kivan irti piikkirenkailla.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2016, 22:39:54 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 1.2.2015
« Vastaus #1086 : 01.02.2016, 22:24:55 »
Joopasta joo, suuttimet kävin hakemassa huollosta ja yksi oli kusenut, epäpuhtautta ollut kärjessä.
Mutta siihempä hyvät uutiset loppuikin, viikonloppuna laitoin vakio suuttimet paikalleen mutta varsinainen vika ei poistunut.
Mitä ilmeisemmin keskipakosäädin jumissa pumpussa ja ei pelaa sen takia, enää en tuota pumppua korjauta vaan rupean etsimään sähköistystä varten osat.
745 laitan toistaiseksi tieliikennepoistoon.
Hmp jo toiset ratapäivät mitkä jää väliin vuoden sisään kun ei mene mikään kohtuudella...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 25.5.2015
« Vastaus #1087 : 26.05.2016, 00:14:29 »
740 ei ole tapahtunut mitään, seisonut vain ja odotellut motivaatiota, mitä nyt pari kertaa käynnistänyt ja käytellyt.
Pikku hiljaa taas innostusta alkaa löytymään ja syy siihen on että työpaikalle tuli purkuun -97 portteri josta saan kaikki mahdolliset osat sähköistä pumppua varten.
Volvosta peräisin oleva syöttöpumppukin löytyi lähi nurkista, mutta tarvitsin vielä portterin kampi-akselin. Tuossa nykyisessä akselissa kun ei ole anturikehää niin ei saa sillä pelaamaan, audissa kun lukee vauhtipyörältä kampuran pyörimistietoa.


Hyvin käryää kun pumppu rikki  ;D


Ja tässä tämä elimen luovuttaja...

850 leimasin tuossa alkukeväästä, alatukivarsi ja raidetangon pään joitui vaihtamaa että sai leiman ja särkyi n 500tkm kohdalla tästäkin kampuran pyörä joka vaihtui uuteen.
Eilen vaihtelin öljyt kun oli jo 17tkm menty samoilla.
Joku aika sitten katkesi ohjaustehostimen paineputki kun oli ahtoputki päässyt hankaamaan sitä, korjautui vesijohto liittimellä kun ei ollut muuta saatavilla ja hyvin on toiminut  ;D


Semmoista...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 25.5.2015
« Vastaus #1088 : 30.06.2016, 23:17:50 »
Onko tuossa portterissa nyt jo EDC15V ecuna vai mikä? Sen ohjelmaan pitäis kai päästä jo jotenkin obd:n kautta käsiksi.

Minkäkokoiset suutinkärjet sulla tässä olikaan?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 25.5.2015
« Vastaus #1089 : 04.07.2016, 01:21:04 »
En tutkinut tarkemmin Ecua vielä saatikka purkanutkaan mitään.
Suuttimet 0.320 kärjillä.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 25.5.2015
« Vastaus #1090 : 05.11.2016, 12:35:38 »
Nohnoh, joko meillä on 740 TDI portterin sähköillä? :nälkä:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 25.5.2015
« Vastaus #1091 : 06.11.2016, 22:29:07 »
Nohnoh, joko meillä on 740 TDI portterin sähköillä? :nälkä:
Noup, en ole tehnyt yhtään mitään koko autolle kun mennyt tuota 242 bensaturboa rassatessa aika.
Katotaan milloin sitä innostuu tämän kanssa taas touhuamaan, 242 sai odotella motivaatioa viisi vuotta ennen kuin innostuin sen laittaa liikentseeseen  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 25.5.2015
« Vastaus #1092 : 07.11.2016, 10:37:06 »
Noup, en ole tehnyt yhtään mitään koko autolle kun mennyt tuota 242 bensaturboa rassatessa aika.
Katotaan milloin sitä innostuu tämän kanssa taas touhuamaan, 242 sai odotella motivaatioa viisi vuotta ennen kuin innostuin sen laittaa liikentseeseen  ::)

Tuohan kuulostaa huomattavasti fiksummalta kuin volkkarin diisseleitten kanssa painiminen :D

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään päättyi luotettavan käyttöpelin tarina , ruostu rauhassa 850 TDI joka palvelit moitteettomasti 130tkm ajan minua, surmaksesi koitui 206 Peugeot joka hyökkäsi eteesi kolmion takaa ja vaikka teit kaikkesi abs jarrujen raputtaessa niin törmäys oli väistämätön peugeotin vänkärin puoleiseen a-pilariin 60km/h nopeudesta.
Jäähdytys nesteesi valuivat kuin teurasvasikan kurkusta veri kolari paikalle. Vielä siirryit kuitenkin omin voimin ajamalla hinurin lavalle ja sieltä pois mutta molemmat me tiedämme että aikasi on mennä nyt ja luovuttaa ehjät osasi niitä tarvitseville.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Onhan tuo rysähtänyt. Tuliko henkilövahinkoja?

Volvo 960 2.5 -95

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo