Elekma  Autoracing

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Hienoo hyvin edistyy.
Tää on kyllä unelma setti: takaveto ja TDI  O0

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Et malttanu konehuonetta maalata? vai sittenkin koesovituksessa vielä?! :pomo:

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Et malttanu konehuonetta maalata? vai sittenkin koesovituksessa vielä?! :pomo:
koesovituksessa kyllä.
Tehdään nyt kaikki ekana valmiiksi ts ajokuntoon ja sitten vasta puretaan koko konehuone "puhtaaksi" ja maalataan.
Näin ei tule turhia jälkiä konehuoneseen kun ahtoputkia ynm sovitellaan/tehdään.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään painelin kaverin hallille imusarjan kanssa ja kokeilin esimmäistä kertaa eläissäni alumiinin mig hitsausta ja taisin onnistua jopa kun sain nuo osat hitsattua yhdeksi kappaleeksi  ;D
Työmaalla vielä puhaltaa tuo imusarja sisältä että päältä jotta kaikki irtonaiset hitsinöölit irtoaa sieltä  :P
Myös oikeanlainen kallistuksen vakaajasta tein kaupat niin ei tarvitse sitäkään enää murehtia.




Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään rupesin tutkailemaan kumpi syyläri passaa paremmin keulalle tuon välijäähyn kanssa ja päädyin 850 syyläriin koska:
- Siihen löytyy sähköflekti ja tuulitunneli
- Kiinnitys helppo tehdä verrattuna deekuun koska coolerin takia syyläriä pitää tuoda taakse päin.

Ja tuumasta toimeen, ensin lähti jo rapeaksi päässyt orkkis syylärin alatukipelti.
Sitten porasin runkoaisoihin m8 niittimuttereille reijät ja niittasin kiinni.
näihin tuli kierretangoilla varustetut kumityynyt kiinni ja näiden päälle nostettiin itse syylärin alakiinnikkeistään.
Ylhäällä passaa sitten auton omat syylärin kiinnikkeet kun niihin poraa vain uuden reijän kiinnityspultille.

Purin myös vakaajatangon pois autosta ja PRW vakaaja löytyi myös sopivasti ja lähtee tulemaan tänne päin kaverin kyydissä huomenna.


Siellä se "kelluu"


Ja itse syyläri flektin kanssa, vähän joutuu tuosta tuulitunnelista leikkaamaan ylälaidasta tavaraa pois jotta mahtuu konepelti kiinni, muuten "Bolt on "
Näkyy myös tässä deekun koneesta vaihdettu alavesiletkun lähtö/termarikotelon kansi jolla letku saadaan fiksummin lähtemään.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
tänään tein coolerille yläpuolisen kiinnitysraudan, joku tovi tuotakin tuli mietittyä  ELK
Noh tuollaisen sitten siitä värkkäsin.





Coolerin lähdöt sattuu aika sopivasti kohilleen  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
toi on hienoo kun käyttää hyväkseen tolleen alkuperäiset kolot O0

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Mitäpä sitä turhia koloja leikkaamaan kun valmiinakin on  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään olisin tehnyt coolerin alakiinnikkeen valmiiksi ja muokannut tuon yläkiinnikkeen siten että mahtuisi kumityynyt coolerin ja kannatinrautojen väliin mutta eipä työmaalta löytynyt sopivia kumityynyjä  >:(
Noh sitten leikkasin tuosta laturi/ohjaustehostimen kannatin jalasta palasen pois jotta mahtuisi paikalleen, koneen korvakon takia tuon joutui tekemään :P
Sen jälkeen puhaltelin korvakon puhtaaksi ja kasasin laturin ja ohjaustehostimen pumpun paikalleen.
Tämän jälkeen huomattiin että perkele tehostimen säiliö ottaa kiinni konepeltiin  :facepalm:
Sopivaa holkkia ei löytynyt jotta olisi saanut letkun kiinni tuohon säiliöön joten taas mietintä myssy päähän ja ankaraa miettimistä.
Sitten välähti, pannaan siihen d24 pumppu ja ei kun hakemaan pumppua varastosta ja sehän käy kun nenä päähän, ainoastaan hihnapyörä piti vaihtaa 850 pumpusta tuohon d24 pumppuun joka on lähes identtinen tuon TDI pumpun kanssa  :)
Nyt oli siis letkullekin lähtö ja auton orkkis säiliö tuli takaisin omalle paikalleen.
Tämän jälkeen tuli tehtyä tehostimen painepuolen letkusta malli ja annoin sen tekemisen yhdelle työpaikan isännistä joka sen tekee kun vehkeet löytyy niiden tekoon.
Kaveri kuskasi myös minulle tänään työmaalle ostamani PRW-740 vakaajan ja sen nappasin paikalleen kera uusien kumien ja pystytankojen. Nyt ei ota öljypohjaan vakaaja kiinni  :)


Muokattu laturin/tehostimenpumpun jalka.
 

Muokattu d24 pumppu ja säiliö paikallaan.



Vakaaja paikallaan.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Hienoa työn jälkeä, ilo seurata, kun on paljon kuvia   :)
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13562
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Ei tartte enää montaa kahveetaukoo istua niin pääsee kokeilemaan meneekö vaihteet silmään...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Tänään ei ollut tarkoitus tehdä mitään, mutta pakkohan se oli kun työjohtaja sanoi puol kaksi päivällä että pitäskö sinun sitä omaasi laitella kun ei tässä nyt muutakaan hommaa ole. Jostain kumman syystä en voinut vastustaa kiusausta kun 2,5h palkallista oman auton rassausta.

Noh irroittelin venttiilikopan ja laitoin sen osien pesukoneeseen peseytymään kun vuoti tiivisteestä öljyä.
Sen jälkeen levitin puhtaalle pinnalle pienen kerroksen liimatiiviste massaa molemmille puolin tiivistettä.
Tähänhän ei saa ostettu pelkkää tiivistettä vaan on ostettava koko koppa. Motonet myypi kyllä tähän koneeseen tiivistettä mutta se ei tähän käy vaan volkkarin vanhempaan 5-syl 2.4l esikammiokoneeseen mitä löytyy porttereitten keulta ;)
Venttiilikopan pesun aika putsailin imukanavat EGR-aikaansaamasta karstasta, voi ristus miten paljon sitä oli tässäkin vaikka EGR oli jo tukittukin.
Tämän jälkeen kävin puhaltamassa vielä kerran imusarjan päältä ja ulkoa jotta viimeisetkin hitsiroiskeet irtoavat siitä.
Huolellisen puhdistuksen jälkeen imusarjan laitoin paikalleen.
Pakosarjaan tein EGR putken kiinnityslaipasta "sokeanlaipan" jonka asentelin paikalleen, nyt ei pitäisi kanavien karstottua.


Liimatiiviste massa levitettynä, huomatkaa kuinka paskainen on tuo 436tkm ajettu TDI sisältä.


Imusarja ja venttiilikoppa kasattuna paikalleen.


Tulpattu EGR-lähtö.

Hienoa työn jälkeä, ilo seurata, kun on paljon kuvia   :)
Kiitosta  :)

Ei tartte enää montaa kahveetaukoo istua niin pääsee kokeilemaan meneekö vaihteet silmään...
Sitähän ei koskaan tiedä  :2funny:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Tuo vitonen on kyllä passelin kokoinen tuonne seiskan/ysin keulalle  :P
Miksen minäkin?  :D

Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Saa niitä tiivisteitä. Kysyy vaikka jostain oikiasta tarvikeliikkeestä jos motonetti myy 2,4 tiivistettä. Eri numerot sielläkin kyllä on 2,4 ja 2,5 tiivisteille.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Saa niitä tiivisteitä. Kysyy vaikka jostain oikiasta tarvikeliikkeestä jos motonetti myy 2,4 tiivistettä. Eri numerot sielläkin kyllä on 2,4 ja 2,5 tiivisteille.
Kaikkialta mistä on tullut kysyttyä niin ovat tuota 2.4 tiivistettä tyrkyttäneet eikä muuta vaihtoehtoa joten olkoot.
Pysyy ne öljyt tuolla koneessa tuolla liimatullakin tiivisteellä  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Ateho  Elekma