Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492142 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #720 : 02.02.2014, 21:24:50 »
Käväisin tänää mökillä auton luona ja tuli taas vaihteeksi koe ajettua lisää ja tällä kertaa löytyi sen verta pitoja jotta pystyi vitosella kiihdyttämään kaasupohjassa pitkään ja todeta ahtopaineiden olevan sen 1.6 bar. Aijemmin ei ollut ihan varmuutta kun vain suti että mikä on todellinen ahtopaine.
Kylmänä käy todella pientä tyhjäkäyntiä ja siihen tuli tuossa keksittyä ratkaisu myös, ajattelin ottaa kaasarimallin 740 ryyppyvivun ja vaijerin. "ryyppyn" kun vetää päälle se kääntää kaasuvivustoa ja kierrokset nousee. Työmaalta löytyy sopivasti tuollainen 740 jossa on käsiryyppy.

Pitäähän se rattorissa käsikaasukin olla  :D

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #721 : 02.02.2014, 21:37:07 »
Pitäähän se rattorissa käsikaasukin olla  :D
Joo että voi halkokonetta käyttää  :2funny:

Olitko sinä vai veljesi liikenteessä 240:llä lauantaina kajaanissa, sotkamontien shellillä ihan niin kuin olisin nähnyt sen vilahtavan..
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #722 : 03.02.2014, 11:11:55 »
Taisinpa käydä juoksukahvit hakemassa  :hello: piilossa oot ollu ku en ite sinua huomannu.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #723 : 03.02.2014, 15:58:50 »
Toivon todella, että nuo ahtoputket tulee mattamustalla/himmeällä..  ;D Siistin näköstä!

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #724 : 03.02.2014, 16:18:26 »
Toivon todella, että nuo ahtoputket tulee mattamustalla/himmeällä..  ;D Siistin näköstä!
Mustaksi ne todennäköisesti maalautuu kuhan sen aika on  :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #725 : 03.02.2014, 22:19:50 »
Mustaksi ne todennäköisesti maalautuu kuhan sen aika on  :)

Kyllä sen ymmärsin, että kesken vielä on, mutta tosiaan kun sen aika tulee.  ::)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 2.2.14
« Vastaus #726 : 03.02.2014, 22:22:02 »
Se on vaan nyt paljon helpompi touhuta ja asetella osia omille paikoilleen kun ei tarvii jatkuvasti varoa, sitten kun kaikki ovat löytäneet omat paikkansa ruvetaan vasta maalaamaan :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.2.14
« Vastaus #727 : 07.02.2014, 00:10:13 »
Volvolta tuli tänään postiennakolla lausunto josta katsuri näkee että mitä osia pitää vaihtaa jotta tuo mun 740 vastaa mallisarjan tehokkainta.
 
a. Autoon asennetaan levypyörät, jotka ovat kooltaan vähintään 6.0Jx15
b. Autoon asennetaan renkaat, jotka ovat kooltaan vähintään 195/65R15
c. Autoon asennetaan etuiskunvaimentimet VOLVO varaosanumerolla 271105 tai vastaavat
d. Autoon asennetaan takaiskunvaimentimet VOLVO varaosanumerolla 1329507 tai vastaavat
e. Moottori asennetaan alkuperäisillä kiinnikkeillä

Valmistajan sallima suurin teho 175 kW ja suurin vääntömomentti on 310 Nm.


Eli kaikki löytyy jo valmiina, nyt vaan penkkiin että saa teholapun ja pääsee katsastamaan  :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa aappana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.2.14
« Vastaus #728 : 20.02.2014, 21:46:00 »
nyt on töpänny pitkäks aikaan jo  :nohnoh   :)
855 T5R projetki. V70 TDi.
EX 744 B200E. EX 945 D24Tic. EX 244 B200K.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.2.14
« Vastaus #729 : 20.02.2014, 22:10:46 »
nyt on töpänny pitkäks aikaan jo  :nohnoh   :)
Thä  ???

Jos edistymistä meinaat niin sitä hillitsee todella hyvin se että rahatilanne todella heikko.
Ja ohan tuota viimeiset kaksi viikonloppua tullut vietettyä jäärataa kihnuttaen 2 että 4 pyöräisillä.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.2.14
« Vastaus #730 : 20.02.2014, 23:21:23 »

Valmistajan sallima suurin teho 175 kW ja suurin vääntömomentti on 310 Nm.


Höhö, tämä se vain näköjään hiljalleen kasvaa. :) Muistaakseni hevosvoimina oman 740 lapussa oli 225 hv.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.2.14
« Vastaus #731 : 23.02.2014, 21:23:01 »
No niin, pitkän odottelun jälkeen sain tänään hyppysiin vihdoin tuon Torsen True Trac -588 lukkomurikan.
Siitä taas ei ole tietoa milloin se menee paikkeen. Samalla vaihtuu perävälitys 3.31 jotta saa kierroksia alemmas maantienopeudessa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa aappana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 7.2.14
« Vastaus #732 : 27.02.2014, 13:09:55 »
Thä  ???

Jos edistymistä meinaat niin sitä hillitsee todella hyvin se että rahatilanne todella heikko.
Ja ohan tuota viimeiset kaksi viikonloppua tullut vietettyä jäärataa kihnuttaen 2 että 4 pyöräisillä.


Juuh edistymistä :) Mielenkiintoinen projetki  :hello:
855 T5R projetki. V70 TDi.
EX 744 B200E. EX 945 D24Tic. EX 244 B200K.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 16.3.14
« Vastaus #733 : 16.03.2014, 22:04:45 »
Työmaalla varaosa autona ollut 740 sai paalituomion joten siitä lähti minun käyttöön vain taka-akseli, muuten autossa ei ollut mitään arvokasta. Tänään purin akselin ihan murusiksi. Sisältä löytyi 4.10 välitys.
purkamisen jälkeen koputtelin vasaralla paksuimmat ruosteet pois, enempäsä oli paksusti ruostetta tuossa.
Peräkoppa oli myös ruostunut puhki.


Perä purettuna


Ja enimmät ruosteet koputeltuna pois, lähtee tästä sitten hiekkapuhallukseen.


Tämä sitten aiheutti pientä ihmetystä.
Eli vasemmalla on 3.31 välitys mikä tulee tuohon akseliin kiinni ja oikealla on 4.10 välitys mikä akselissa oli paikallaan.
Kuten kuvasta näkee on Pinjonin rattaan puoleinen laakeri paljon isompi tässä 3.31 kuin tuossa 4.10 ?
Eli onkos tuo 3.31 sitten purettu pikkuperästä vai mistä tuo laakerin kokoero johtuu ?
Itsellä kun ei ole mitään hajua mistä akselista tuo 3.31 on purettu.
Tulevalla viikolla tarkoitus irroitella työpaikalla laakerit noista murikoista ja pinjonista niin pääsee kasailemaan jossaihn vaiheessa paikalleen, simmaus hommiin joutunee sitten.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 16.3.14
« Vastaus #734 : 16.03.2014, 22:27:31 »
Eiks se nyt oo niin, et tuo 3.31 on vain 1031 perässä ja tuo 4.10 on sit 1030 perästä.

Eli siinä näkee pienen ja ison perän eron havainnollisesti.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2014, 22:32:45 kirjoittanut Justus »

 

KL-varaosat  Race.fi