Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492117 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 12.10.14
« Vastaus #795 : 12.10.2014, 23:43:24 »
Viikonlopun aikaan sain värkkäiltyä nuo S60 jakkarat paikalleen 740:iin, ompa pikkaisen mukavat istua verrattuna entisiin  S*
Aikasemmin viikolla vaihdoin pakolämpömittarille uuden anturin jolloin sekin heräsi henkiin.


Vänkärin penkki paikallaam, kuskin orkkis jakkara vertailun vuoksi vielä paikallaan.


Takapään kiinnitykset.


Ja molemmat paikallaan  S*
Ajomukavuus nousi roimasti ylöspäin penkkien vaihdolla ja samalla istumakorkeus nousi ylöspäin vähän mikä paranti eniten ajoasentoa ja mukavuutta.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1520
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 12.10.14
« Vastaus #796 : 13.10.2014, 00:04:17 »
Tarvitsiko noita penkkien kiinnityskiskoja modifioida miten että passasivat paikalleen?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 12.10.14
« Vastaus #797 : 13.10.2014, 00:12:02 »
Olisiko noita ollut mahdollista saada kiinnitettyä alemmas kun orggiksia, ne kun on muuten niin hiton kivat istua muttako ei niissä taho päästä riittävän alas  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 12.10.14
« Vastaus #798 : 13.10.2014, 00:25:34 »
Tarvitsiko noita penkkien kiinnityskiskoja modifioida miten että passasivat paikalleen?
ovat liian kapaealla sivusuunnasta katottuna ja etu ja taka kiinnityspisteen matka on pitempi niin joutui sen verran muokkaamaan, vähän rälläkkää ja hitsiä niin hyvä tuli, eniten meni aikaa suunnittelussa.

Olisiko noita ollut mahdollista saada kiinnitettyä alemmas kun orggiksia, ne kun on muuten niin hiton kivat istua muttako ei niissä taho päästä riittävän alas  ::)
Eipä oikeen kun lattia tulee vastaan, itse taas tykkäsin kun istumakorkeus nousi pikkaisen.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 12.10.14
« Vastaus #799 : 13.10.2014, 11:00:01 »
Taitaa tulla siinä  kartaanitunnelin puolella lattia vastaan ,huomasin samaa kun asensin kupit .Kummasti vaikuttaa toi ruuminrakenne tohon penkinkorkeuteen  :)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 16.10.14
« Vastaus #800 : 16.10.2014, 22:18:56 »
Tiistaina tuli vaihdettua nastat alle kun palvelee jokapäiväisenä työmatka kulkineena ja työmatkaa päivässä 130km. Hyvinhän tuo tuntuu raksuttavan. 8)
Super DTM pesasin samalla kun vaihdoin nastat ja tänään kävin vielä vahaamassa ne ulko ja sisäpuolelta, kelpaa ensi keväänä ruuvata alle
Isommat suuttimet pitäisi ensi viikolla saapua ja äsken pistin tilaukseen sähköisen siirtopumpun, varmistuupahan että syöttöpumppu saa ainetta aina.
Kuhan edellämainitut osat saa kiinni voisi lähteä käymään penkissä ja katsoa mitä moottorista irtoaa...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 20.10.14
« Vastaus #801 : 20.10.2014, 21:13:37 »
Sunnuntaina pisti puolenpäivän aikoihin koneeseen jäähdytin nesteen sekaan puhdistusaineen pyörimään ja iltasella huuhdoin nestejärjestelmän puhtaaksi ja vaihdoin uuden termostaatin, alkuperäisen tottakai ja kyllä nyt pysyy lämmöt normaalissa sekä lämpenee kone nopeasti.
Entisestä termarista oli tiiviste pettänyt totaalisesti joten vuosi läpi, ihmekkös kun ei ajossakaan nostanut lämpöjä normaaliin.
Viikonlopun aikaan tuli myös korjattua temppuilevat mittarin taustavalot, paloi milloin mikäkin.
Korjaus oli sangen helppo, ostin irto T10 polttimon kantoja joissa oli johdon pätkät, ne tinattiin yhteen ja johtojen päät tinattiin maa ja virtapisteeseen mittariston takana, nyt palaa hienosti kaikki valot. Itse polttimon kannat kävi suoraan kiinni mittaristoon.
Tänään mathuollon kautta saapui Carter P4600HP sähköinen siirtopumppu, jospa se rupeaa kone saamaan naftaan kunnolla tämän asennuksen jälkeen. Tosin polttoaine linjat pitää vielä suurentaa että saa kaiken hyödyn irti.


Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 20.10.14
« Vastaus #802 : 16.11.2014, 23:41:46 »
Suuttimien toimitus aika venyi muutamien muuttujien kanssa yli kuukaudeksi mutta nyt lopussaan perjantaina ne saapuivat.
Perjantai iltana ajoin auton hallille ja kaverin kanssa ruvettiin touhuamaan, aloitettiin sähköisen siirtopumpun asennuksella.
Pumpulle löytyi passeli paikka peräkontista vararengas kotelosta johon se laitettiin telineineen kiinni. Pumpulle vedettiin virtapiuha vasenta puolta pitkin muun johtosarjan mukana ja rele tuli auton sulakerasian yhteyteen ja ennestään vapaana ollut polttoainepumpun sulake otettiin käyttöön, eipähän ole ylimääräisiä johtoja ja releitä pitkin autoa.

Kuvassa ei ole vielä letkujen kiinnikkeitä paikallaan ja johdot on myös niputettu.

Seuraavana vuorossa oli polttoaine linjan veto uusiksi imupuolelle, linja tuli 10mm sisähalkaisijalla olevasta nylonputkesta.
alkuperäinen imulinja jätettiin paikalleen paluulinjaksi ja alkuperäinen paluulinja purettiin pois.
Tämän jälkeen oltiinkin sen verta useat asennus oluet otettu joten lähdetiin paikalliseen rentoutumaan ;D

Polttoainelinjan vetoa...

Lauantaina könyttiin kaverin kanssa hallille iltapäivästä ja jatkettiiin siitä mihin jäätiin.
Tarkoitus oli asentaan isompi tankki alkuperäisen tilalle, mutta kun oltiin saatu purettua entinen tankki pois sekä kardaani sekä saatiin  nostettua uusi tankki paikalleen niin huomattiin ettei pienemmän tankin kiinnikepannat käyneetkään yhteen, tuli siinä sitten turhaa työtä parisen tuntia. Jos joku ihmettelee miten niin kauan saatiin aikaa menemään niin nyhrätkää ite lattialla maaten ja auto pukkien päällä, voin sanoo että oli aika persiistä ja ensi kerralla vastaavaan savottaan ryhdyn vain nosturilla :P
Isomman tankin mukana ollut tankkivaruste laitettiin sitten alkuperäiseen tankkiin koska oli muovinen eikä se vanhanmallin ruostuva malli. Tankkivarusteeseen kairattiin reikä uudelle linjalähdölle jotta saatiin myös imuputki suurennettua 10mm sisähalkaisijalle, alkuperäinen imuputki poistettiin ja lähtö tulpattiin.
 Tämän jälkeen laitettiin tankkivaruste paikalleen ja saatiin imu- ja paluulinjat kytkettyä sekä päästiin testaamaan toimiiko pumppu ja sen kytkennät. Kaikki toimi hienosti ja pumppu kytkettiin siten että se lähtee aina päälle kun virta on sytytysasennossa.

Seuraavana oli vuorossa entisen suodatin jalan purku pois konehuoneesta ja uudelle jalalle telineen teko.
Telineen tein 2mm vahvuisesta lattaraudasta ja siitä tuli tosi jämäkkä.
Kun sain suodatin jalan konehuoneeseen päästiin kytkemään polttoainelinjat kiinni, samalla isonnettiin syöttöpumpun ja suodattimen välinen letku isommaksi.
Sitten kun kaikki liitokset oli kiinni niin ruvettiin ilmaamaan järjestelmä mikä oli lapsellisen helppoo, virta päälle ja ilmausruuvit auki ja eipä mennyt kauaa kun oli suodattimet täynnä naftaa 8)

Autoon tullut suodatinjalka ja suodattimet, tuon jalan maalasin vielä mustaksi ennen asennusta.

Seuraavaksi ja viimeiseksi ruvettiin itse suuttimien vaihtoon missä ei ongelmia ollut, suuttimet lähti helposti kannesta irti ja myös asennus onnistui kerralla. Samalla vaihdettiin kaikki paluuletkut uusiin.
Suuttimiin tuli 0.320 kokoiset kärjet.
Sitten vaan starttaamaan ja TDI pannu hörähti melkein heti tulille ongelmitta, tässä vaiheessa tarkisteltiin että mistään ei vuoda mitään ja että kaikki on kiinni.
Kello oli tuossa vaiheessa 2.30 lauantaina ja sunnuntain välisenä yönä niin ei jaksettu kaverin kanssa hallia enää ruveta siivoamaan vaan laskettiin auto pukeilta ja suoraan koeponnistamaan miten kävi.
Ja hyvinhän siinä kävi, on ihan eri maailmasta nyt tuo moottorinkäytös, voimaa tuntuu olevan kun ei saa pitoja millään kun sopivasti nakkasi samalle yötä lunta kuiville teille niin ei päässyt testailemaan varsinaisesti kunnolla mutta jaksaa tuo nyt luisussa mennä millä tahansa vaihteella vaikka renkaina on uudehkot hakkapeliitta 7 nastat.
Ahtopaineet säädettiin tänään 1.9 bar ja iloisesti kyllä laulaa ylhäällä painepäällä, ei kuulosta yhtään dieselmoottorilta ;D
Holsetti myös herää todella hyvin nyt.
Tänään käytiin sitten vielä kaverin kanssa siivoamassa halli ja samalla pestiin auto ja konehuone myös puhtaaksi.
Seuraavaksi pitää vähän ajella ja hakea viimeisiä säätöjä ja sitten voisi käydä penkittämässä mitä irtoaa :)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 16.11.14
« Vastaus #803 : 17.11.2014, 06:13:45 »
Hyvältä kuulostaa. Takaveto-TDI olis kyllä mun valinta käyttöpeliksi kun sellaisen vain saisi aikaiseksi tehdä. Mielenkiinnolla odotellaan että paljonko sieltä sitten lopulta tulee numeroina pihalle? (Ja toivottavasti vain numeroita eikä mitään konkreettista esimerkiksi lohkon kyljestä...) :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 16.11.14
« Vastaus #804 : 17.11.2014, 06:15:01 »
Hyvältä kuulostaa. Takaveto-TDI olis kyllä mun valinta käyttöpeliksi kun sellaisen vain saisi aikaiseksi tehdä. Mielenkiinnolla odotellaan että paljonko sieltä sitten lopulta tulee numeroina pihalle? (Ja toivottavasti vain numeroita eikä mitään konkreettista esimerkiksi lohkon kyljestä...) :2funny:
Näimpä  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 20.11.14
« Vastaus #805 : 20.11.2014, 23:32:46 »
N. 500km ajelua takana ja hyvin on pelannut, mitä nyt ajonautinnosta vie liian tiheä perävälitys ja lukoton perämurikka luo sanotaanko mielenkiintoisia tilanteita  ::)
Tänään vaihdoin eteen uudet umpiot, toinen oli haljennut ja pistin molemmat uudet kun ovat sen verran edullisia vaikka otti ihan Hellan tekeminä, ennen asennusta laittelin umpioihin bilteman kirkaan ajovalonkalvon suojaksi ettei heti kivet pääse hakkaamaan.
Syöttöjä pienensin tänään jottei aivan älytön savuverho jää kiihdyttäessä jälkeen, ahdot nyt 1.8-1.9 bar
Koeajolla lensi ahtoputki irti silikonista joten hitsasin 4 nystyrää nyt siihen ettei enää pääse pois paikaltaan ja pysyi toistaiseksi koeponnistuksessa paikallaan.
Penkki ja säätöaikaa alustavasti varailtu lähiviikoille kans tänään, mielenkiinnolla kyllä odotan tietoa mitä tuosta nyt lähtee irti....
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.11.14
« Vastaus #806 : 24.11.2014, 22:54:40 »
Eilen tuli auto pestyä ja eihän sillä tänään kehdannut töihin ajella (65km) jottei heti paskaannu ja kaiken kukkuraksi kun tuota suolaa ajavat jatkuvalla syötöllä tuonne tielle  :buck2:
Tänään hallilla tuli vaihdettua pimentynyt parkkipolttimo, tai oikeastaan molemman yhtä aikaa ettei heti tarvii taas nysvätä.
Moottorin päälle tuli laitettua koppapaikalleen, tosin joutui aika paljon sahaamaan tavaraa pois jotta sai paikalleen.
Melkoin vaikutus oli tuolla kopalla, moottorin äänet kuuluu paljon vähempi nyt sisälle.
Keulalle vaihdoin uudet bosch 170 touring sumuvalot noiden hellan projektoreiden tilalle, paljon paremmin näyttää nuo boschit valaisevan. Laitoin ne nyt ensi alkuun vaan etulipan etupuolelle kun en halunnut kairata tähän lippaan uusia reikiä, varsinkin kun purkuautosta löytyy lippa jossa on reijät valmiina. Pitäs vaan kehdata irroittaa se ja maalata oikean väriseksi.




Pitäisi jaksaa tuo tiiviste laittaa paikalleen kun roikkuu mutta vaatisi tuon tuulilasin eduspellin irroittamisen jotta saa kiinnikkeet ehjänä irti ja paikalleen takaisin tiivisteeseen.


Vähän huono kuva keulasta...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #807 : 24.12.2014, 13:40:46 »
740 vaan ajettu ja hyvin pelaa, öljynvaihto alkaisi olemaan ajankohtainen vaan.
Joulun kunniaksi tuli tehtyä kylmästartti testi, eli miten hyvin lähtee käymään ilman lämmitystä. Auto oli seisinut viime viikon perjantaista ja pakkasta on pidellyt 10-20 asteen verran eli moottori on varmasti ollut kylmä  :P
Noh, eikun auton luo ja kabiinniin-> virta päälle ja hehkua ehkä 3 sek. ja sen jälkeen starttausta--> viuviuviuprum  :o
Ihme peli kyllä lähtemään pyörimään  :D


Ei varpunen Jouluaamuna vaan Volvonen  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #808 : 24.12.2014, 14:48:37 »
Kyllä tdi syttyy hyvin.
Huomaa kuvasta jo että ei oo enää d6 kun puuttuu siniharmaa savupilvi  :2funny:

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: Volvo 740 GL D5252T + HX35 & Volvo 850 TDI -96. 24.12.14
« Vastaus #809 : 24.12.2014, 16:55:01 »
Kyllä kai se vielä -25 pakkasesta pitäs lähtä kylmiltään jos on ajotus kohallaan ja muutkin asiat kunnossa ;) meinaa muuten mulla olla noilla isoilla suuttimilla että lämpimänä saa pitkän vieterin startata ennenku on käynnissä, kylmänä ja puolilämpimänä lähtee heti. Onko tässäkin sama ominaisuus?

 

Elekma  Autoracing