Ateho  Elekma

Äänestys

Urbane wood

Urbane wood
0 (0%)
Harmaa
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 10.06.2018, 22:51:15

S60 T3 -11

  • 438 Vastauksia
  • 107160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #360 : 11.03.2019, 18:35:02 »
Tuoreempaa vaan  8)

Mutku mitä sillä tuoreemmalla saa sijoitettuun rahamäärään nähden? Mutkumutku. Ei pitäis ajatella järjellä. Mutku ei ole oikein sopivaa vaihdokkiakaan kiikarissa. Haluais nahat ja automaatin, mutta noiden tuoreempien automaatit Powershiftejä tuonne oliko 2015 vai 2016 asti. Ja niistä en tykkää.  :( Ja sit se hinta pomppaa. Ja haluais kaksilitraisen. Ja niidenkin hinnat pomppaa. Ruotsissa olisi paremmin valikoimaa

Toisaalta tämä nykyinen viimeisimmän kolmen vuoden aikana osoittautunut kelpo peliksi ja mukautunut aika mukavaksi ajettavaksi. Toisaalta jos nykyiseen vaihtais tuon digimittarin niin jäisikö paljoa enää eroa sitten tuohon faceliftiin?  ??? Tai että se ero olisi kymppitonnin arvoinen?
« Viimeksi muokattu: 11.03.2019, 19:15:52 kirjoittanut Wehgi »
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #361 : 11.03.2019, 19:48:14 »
Mutku mitä sillä tuoreemmalla saa sijoitettuun rahamäärään nähden? Mutkumutku. Ei pitäis ajatella järjellä. Mutku ei ole oikein sopivaa vaihdokkiakaan kiikarissa. Haluais nahat ja automaatin, mutta noiden tuoreempien automaatit Powershiftejä tuonne oliko 2015 vai 2016 asti. Ja niistä en tykkää.  :( Ja sit se hinta pomppaa. Ja haluais kaksilitraisen. Ja niidenkin hinnat pomppaa. Ruotsissa olisi paremmin valikoimaa

Toisaalta tämä nykyinen viimeisimmän kolmen vuoden aikana osoittautunut kelpo peliksi ja mukautunut aika mukavaksi ajettavaksi. Toisaalta jos nykyiseen vaihtais tuon digimittarin niin jäisikö paljoa enää eroa sitten tuohon faceliftiin?  ??? Tai että se ero olisi kymppitonnin arvoinen?

Samoja mietteitä polttelis vaihtaa tuoreempaan, mutta pelimerkit ei riitä tarpeeksi tuoreempaa ja faceliftiin vaihtaminen ei tarjoais ku tuoreemman keulan. Ei ehkä sen 10-15k€ arvoinen. Ja heti vuoden parin päästä, sekin tuntuis jo vanhalle ku muut mallisarjat on uudistunut.  Toisaalta kerranhan täällä eletään, että ei sen puoleen kannata järjelläkään ajatella.  :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #362 : 11.03.2019, 20:40:39 »
Samoja mietteitä polttelis vaihtaa tuoreempaan, mutta pelimerkit ei riitä tarpeeksi tuoreempaa ja faceliftiin vaihtaminen ei tarjoais ku tuoreemman keulan. Ei ehkä sen 10-15k€ arvoinen. Ja heti vuoden parin päästä, sekin tuntuis jo vanhalle ku muut mallisarjat on uudistunut.  Toisaalta kerranhan täällä eletään, että ei sen puoleen kannata järjelläkään ajatella.  :D
Sinulla ei ole kyllä kannattavaa vaihtaa kun sisältä ei muuttuis mikään käytännössä. Ja kun suurella todennäköisyydellä varusteet huononisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #363 : 11.03.2019, 21:11:03 »
Samoja mietteitä polttelis vaihtaa tuoreempaan, mutta pelimerkit ei riitä tarpeeksi tuoreempaa ja faceliftiin vaihtaminen ei tarjoais ku tuoreemman keulan. Ei ehkä sen 10-15k€ arvoinen. Ja heti vuoden parin päästä, sekin tuntuis jo vanhalle ku muut mallisarjat on uudistunut.  Toisaalta kerranhan täällä eletään, että ei sen puoleen kannata järjelläkään ajatella.  :D

Tuota olen kuullut ennenkin, että ei kannata järjellä ajatella vaan tunteella  ;D
Sinulla ei ole kyllä kannattavaa vaihtaa kun sisältä ei muuttuis mikään käytännössä. Ja kun suurella todennäköisyydellä varusteet huononisi.

Tämä. Hyvin harvasta löytyy etututkaa sun Urbane Woodia muuta mitä tuohon ajan saatossa laittanut. Voisihan ne laittaa myös faceliftiin, mutta erona olisi sitten ainoastaan moternimpi keula.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #364 : 11.03.2019, 21:22:51 »
Tuota olen kuullut ennenkin, että ei kannata järjellä ajatella vaan tunteella  ;D
Tämä. Hyvin harvasta löytyy etututkaa sun Urbane Woodia muuta mitä tuohon ajan saatossa laittanut. Voisihan ne laittaa myös faceliftiin, mutta erona olisi sitten ainoastaan moternimpi keula.
Pietilälle vastasin kun sillä käytännössä täydellisesti varustettu T6, mutta sinunkin auto on hyvä. Vähillä kilometreillä ja hyvällä tekniikalla. Jos tuohon ruotsista hommais vain nahkasisustan. Facelift mallin sport istuimet.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #365 : 11.03.2019, 21:51:35 »
Pietilälle vastasin kun sillä käytännössä täydellisesti varustettu T6, mutta sinunkin auto on hyvä. Vähillä kilometreillä ja hyvällä tekniikalla. Jos tuohon ruotsista hommais vain nahkasisustan. Facelift mallin sport istuimet.

Arvaapa onko ollut mietinnössä nuo nahkajakkarat, mutta kun Ruotsissa poksauttelevat niitä airbageja. Minkähänmoinen homma laittaa ne omista noiden nahkojen tilalle? Pietilällä ainakin kulkupuoli huononis ja varusteet jäis vähiin. Jos se sit osais arvostaa lämmitettävää rattia kaikkien noiden muiden härpättimien sijaan  :o
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #366 : 11.03.2019, 22:00:24 »
Arvaapa onko ollut mietinnössä nuo nahkajakkarat, mutta kun Ruotsissa poksauttelevat niitä airbageja. Minkähänmoinen homma laittaa ne omista noiden nahkojen tilalle? Pietilällä ainakin kulkupuoli huononis ja varusteet jäis vähiin. Jos se sit osais arvostaa lämmitettävää rattia kaikkien noiden muiden härpättimien sijaan  :o
Ei ne poksauttele. Ne otetaan vain pois. Jos poksauttaisivat niin verhoilut olisi rikki kaikista. Ei kai se bagin vaihtaminen nykyisistä ole rakettitiedettä :). Pakko sanoa että ratinlämmitin on  S*
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #367 : 11.03.2019, 22:08:26 »
Ei ne poksauttele. Ne otetaan vain pois. Jos poksauttaisivat niin verhoilut olisi rikki kaikista. Ei kai se bagin vaihtaminen nykyisistä ole rakettitiedettä :). Pakko sanoa että ratinlämmitin on  S*

Ne tosiaan tulee kaikki ilman turvavarusteita, mutta ainakin verhoilut olisi molemmista purettava, että saa toisesta verhoilun toisen tilalle. Tiedä sit olisko helpompi vaan vaihtaa kuosit omiin jakkaroihin, jolloin ei tarviis purkaa noita airbageja. Ja tuo ratinlämmitin olisi ehdoton kyllä, jos joskus faceliftiin päätyisi. Vaikka sitten jälkiasenteisena  :P
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Pietilä

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #368 : 12.03.2019, 19:33:49 »
Sinulla ei ole kyllä kannattavaa vaihtaa kun sisältä ei muuttuis mikään käytännössä. Ja kun suurella todennäköisyydellä varusteet huononisi.

Näin se tahtoisi mennä, siksi ei tulis kovin paljon rahoille sitten vastinetta.

Arvaapa onko ollut mietinnössä nuo nahkajakkarat, mutta kun Ruotsissa poksauttelevat niitä airbageja. Minkähänmoinen homma laittaa ne omista noiden nahkojen tilalle? Pietilällä ainakin kulkupuoli huononis ja varusteet jäis vähiin. Jos se sit osais arvostaa lämmitettävää rattia kaikkien noiden muiden härpättimien sijaan  :o

Nuo nahkajakkarat ois varmaan kohtuu helppo vaihtaa, jos vaan semmoset löytyy jostain huokeaan hintaan hyvät?

Automaatti ois varmaan sulla isoin muutos jos vaihtais autoa.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #369 : 13.03.2019, 07:34:05 »

Nuo nahkajakkarat ois varmaan kohtuu helppo vaihtaa, jos vaan semmoset löytyy jostain huokeaan hintaan hyvät?

Automaatti ois varmaan sulla isoin muutos jos vaihtais autoa.

Alkaen reilun kuussataa olisi kokonaisia nahkasisustoja tuolla Bildelsbasenissa. Mutta mietityttää nuo turvatyynyt. Automaattihan se olis se juttu, mutta kun vierastan tuota Powershiftiä ja haluais momentinmuuntimella. Toi kaupunkipyörittely tai oikeastaan ryömittely kait noiden kaksoiskytkimien akilleen kantapää. Geartronicit tulivat takaisin vasta oliko 2015 vai -16?
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #370 : 14.03.2019, 20:12:40 »
Nyt kun ollaan päästy kuluvien osien vaihtelussa vauhtiin, niin mikäs olis arvon raadin kanta noiden lambda-antureiden vaihtoon? Valmistajat kait suosittelee, että 160tkm:n kohdalla noita pitäisi vaihdella. Autossa nyt 157tkm.

Oireina on silloin tällöin liikennevaloihin pysähtyessä kierrosten humppaus 400-1000rpm:n välillä, josta selviää kaasunpolkaisulla. Kerran taisi tulla talvella kanssa ruudinkäryä pakoputkesta, joka kait viittais palamattomaan polttoaineeseen.

Livedata näyttää käytännössä lambdalle 0.99-0.98 arvoja, sekä kiihdytys pudottaa ne jonnekin 0.80 nurkille, jotenka nuo kait ihan linjassaan. Vikakoodia ei ole noista jäänyt. Jäädäkö odottamaan vai vaihtaako oireiden perusteella?  ???
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #371 : 15.03.2019, 06:56:43 »
Itsellä kokemusta tuosta Powershiftistä V50 2.0 dieselin perästä ja erittäin miellyttävä vaihteisto. 300 tkm ajettu auto, mutta vaihteen vaihtoa ei huomaa vaikka se on todella nopea verrattuna Geartroniciin. Ja jotenkin se välittyy että luistoa ei liikkeelle lähdön jälkeen ole kun moottorin voimakin eri lailla välittyy. Toki öljynvaihto ajallaan varmaan vielä tärkeämpää, mutta se onneksi taitaa olla huolto-ohjelmassa 80 tkm välein. Fordeissa 60 tkm välein.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #372 : 15.03.2019, 07:12:40 »
Itsellä kokemusta tuosta Powershiftistä V50 2.0 dieselin perästä ja erittäin miellyttävä vaihteisto. 300 tkm ajettu auto, mutta vaihteen vaihtoa ei huomaa vaikka se on todella nopea verrattuna Geartroniciin. Ja jotenkin se välittyy että luistoa ei liikkeelle lähdön jälkeen ole kun moottorin voimakin eri lailla välittyy. Toki öljynvaihto ajallaan varmaan vielä tärkeämpää, mutta se onneksi taitaa olla huolto-ohjelmassa 80 tkm välein. Fordeissa 60 tkm välein.

Sen mitä netistä lukenut niin siinä ainoa kokemuspohja itsellä tuohon Powershiftiin. Siinäkin se venttiilipöytä kait laatikon heikko lenkki. Tiedä sitten kuinka moni vaihtaa noihin öljyjä, osiin malleista sitä suositellaan ja osiin ei. Voi olla jopa erikseen tilattava homma vielä, että saataisiin huoltohinnat inhimillisemmiksi.
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto/huolto_mondeo.html

Onhan noita ehjiä DSG-laatikoitakin maailmalla vaikka ja kuinka, vaikka on pommin maineessa.

Kuinka toimii tuossa kaksoiskytkimessä tuo kaupunkiryömittely? Onnistuuko se huomaamatta vai onko se nykivää?
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #373 : 15.03.2019, 08:39:30 »
Sen mitä netistä lukenut niin siinä ainoa kokemuspohja itsellä tuohon Powershiftiin. Siinäkin se venttiilipöytä kait laatikon heikko lenkki. Tiedä sitten kuinka moni vaihtaa noihin öljyjä, osiin malleista sitä suositellaan ja osiin ei. Voi olla jopa erikseen tilattava homma vielä, että saataisiin huoltohinnat inhimillisemmiksi.
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto/huolto_mondeo.html

Onhan noita ehjiä DSG-laatikoitakin maailmalla vaikka ja kuinka, vaikka on pommin maineessa.

Kuinka toimii tuossa kaksoiskytkimessä tuo kaupunkiryömittely? Onnistuuko se huomaamatta vai onko se nykivää?

Itsellä oli -11 mallin mondeo powershiftillä dieselin perässä ja kyllä se oli mukava laatikko. Vaihtaa todella nätisti verrattuna geartronicciin. Nätisti menee kaupungissakin, öljyt vaihdatin tuohon 60tkm välein. Öljynvaihto oli 350€ merkkihuollossa.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T3 -11
« Vastaus #374 : 15.03.2019, 09:56:43 »
Ei ollu nykivää hitaastikaan ryömittely. Auto toki pyrkii pääsemään reippaasti liikenteeseen jottei tarvi luistattaa kytkintä mutta onnistuu hidaskin liikkuminen. Moni pitänytkin tuota Getragin tekemää Powershiftiä paljon parempana ja kestävämpänä kuin volkkarin DSG:tä. Hyvin onnistui peruuttelut peräkärryn kanssa ahtaaseen paikkaan ym. Ja lähtee vikkelästi liikkeelle kun valoista lähdetään.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo