No onhan näitä kohtalotovereita näköjään.
>Käykö noin jos kytket plussalla eikä miinuksella.
En ole saanut ilmiötä toistettua kuin painamalla miinuksesta, pitää kokeilla plussaakin
>jos alle 55 mittarinopeudessa vaihde D:llä kytkee cruisen, niin laatikko vaihtaa kolmoselle
cruise ilmeisesti tykkää pitää pienempää vaihdetta, lieneekö syynä se että vääntö riittää eri tilanteisiin.
Ilman cruisea muissakin autoissa saa laatikosta jossain tilanteissa isomman pykälän
Tosin tässä minun tapauksessa noin 100 vauhdissa vaihto on siinä mielessä turha että kierroksia on tarpeeksi.
Myöskään jos nopeus laskee alle 100 tai on selvemmin yli 100 ennen kuin kytken cruisen niin alasvaihtoa ei tapahdu.
>Olisiko aloittajalla siis myös jo vanhuuttaan vähän "kulmikkaasti" toimiva vaihteisto, joka voisi selittää tuon?
On tuossa sellainen vika että joissain tilanteissa, ilman cruisea, kun hidastaa risteykseen ja sitten painaa kaasua, 2-3 vaihto menee pitkäksi ja kierrokset nousee, kunnes löysään kaasua ja vaihde menee päälle. Muuten tuo toimii normaalisti.
Tämä ei taida kuitenkaan selittää puheenaiheena olevaa outoa toimintaa.
Ajattelisin että tuossa olisi kyseessä cruiseen liittyvä vika, voi olla ohjelmassa tai sitten cruisen ohjaus saa jotenkin väärää tietoa jossain tilanteessa. Kukaan ei maininnut että vikaa olisi löytynyt tai korjattu? Itsekään en saa vikaa toistettua joka kerran, mistä arvelisin että syy ei ole ainakaan yksinomaan mekaaninen.
>Mene ja tiedä, kai nää on näitä ominainuuksia.
Taitaa olla niin että tämän kanssa on elettävä, alkaahan nuo reilut puoli miljoonaa km tuoda monenlaista muutakin oikkua esiin, onneksi tästä ei sen suurempaa haittaa ole.