Olen antanut itseni ymmärtää että sisältä töhnöinen kone tai laatikko tai vaikkapa perä, johtuu pelkästä laiskuudesta/huolimattomuudesta. Ja asiaan. Joskus tuli kokeiltua vanhassa moottorissa semmosta konstia että vanhat öölit mäkeen ja tilalle dieselöljyä. Täyttö alarajaan ja maantieajoa 2000-3000 km. Tätä jatketaan kunnes öljyt näyttää kirkastumisen merkkejä. Se joko auttaa tai sitten ei. Itellä on V-70 d5, aj. 390tkm öv+s kympin välein, no problemos. Tänä keväänä tosin ilmesty pieni öljyvuoto jakopäähän, en tiedä mihin. Vuoto loppui melkein saman tien kaadettuani joukkoon jotain elvytys ainetta. Tämä totta. Puskuri ohjelmassa tehtiin taannoin koe jossa parisataa tuhatta ajetun hopan koneeseen kaadettiin pullo rvssää. Lyhyen ajon jälkeen öölit mäkeen kone blommattiin ja sillä ajettiin n. 160 km ilman öljyjä. Tämän jälkeen kone avattiin ja todettiin koneen olevan muuten kunnossa paitsi nokka-akselin stefa oli kärvähtänyt, mistä syystä koeajo oli keskeytetty.