Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1068322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1530 : 26.05.2019, 12:52:53 »
Onko muut törmänneet tähän "ongelmaan"? Eli autoa pysäköidessä sitä joutuu vähän vääntelemään rattia. Silloin tulee vahingossa ottaneeksi tukea vaihdekepistä. Kuinka ollakkaan, kun vaihdekeppiä vetää itseään kohti , jyrähtää "raskas" rividiesel käyntiin. Samalla hetkellä painetaan starttinappulaa, koska auto oli tarkoitus sammuttaa. Eli käynnistyvä moottori sanmmutetaan heti. Minulla tämä aiheuttaa ilmoituksen "Moottorijärjestelmä tarvitsee huollon." Katsoin vikalokia , niin siellä on "mass/volume air flow" vika. Eipä tuossa mitään kun sen tietää mistä se tulee, minulla useita kertoja. Pitää opetella olemaan ottamatta tukea vaihdekepistä.
Toinen mielenkiintoinen juttu, että kun on vaikka liikennevaloissa D-asento päällä ja jarrulla paikoillaan. Kun alkaa nostaa jarrupoljinta , niin vaikka auto on yhä paikallaan , alkaa virtaa kulua enemmän, sen vasemman mittarin mukaan. Eli kannattaa pitää valoissa siesoessaan poljinta aika lailla lattiassa.

Mitä sä siellä kabiinissa riekut jos tarvii vaihdekepistä hakea voimaa ratin kääntämiseen?!? :o

Tuo että jarrupoljinta nostaessa alkaa pyrkiä eteenpäin on osa sitä ryömitystoimintoa, ja se on ominaisuus jonka toteutuksesta on erilaisia koulukuntia. Suurinosa ihmisistä pitää kuitenkin tuota parempana kuin sitä jossa jarrupolkimen voi nostaa kokonaan ylös ja ryömintä aktivoituu vasta kun jarru on kokonaan vapautettu. Yleensä tuo aktivoituu kun jarrua alkaa keventää, yleensä niissä ei käsittääkseni ole mitään erityistä raja-arvoa, vaan se jarrupolkimen liike aktivoi sen.

Voihan sen tuutata vapaalle valoissa seisomisen ajaksi jos ei halua jarrua painaa.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1531 : 27.05.2019, 20:48:21 »
Onko muut törmänneet tähän "ongelmaan"? Eli autoa pysäköidessä sitä joutuu vähän vääntelemään rattia. Silloin tulee vahingossa ottaneeksi tukea vaihdekepistä. Kuinka ollakkaan, kun vaihdekeppiä vetää itseään kohti , jyrähtää "raskas" rividiesel käyntiin. Samalla hetkellä painetaan starttinappulaa, koska auto oli tarkoitus sammuttaa. Eli käynnistyvä moottori sanmmutetaan heti. Minulla tämä aiheuttaa ilmoituksen "Moottorijärjestelmä tarvitsee huollon." Katsoin vikalokia , niin siellä on "mass/volume air flow" vika. Eipä tuossa mitään kun sen tietää mistä se tulee, minulla useita kertoja. Pitää opetella olemaan ottamatta tukea vaihdekepistä.
Toinen mielenkiintoinen juttu, että kun on vaikka liikennevaloissa D-asento päällä ja jarrulla paikoillaan. Kun alkaa nostaa jarrupoljinta , niin vaikka auto on yhä paikallaan , alkaa virtaa kulua enemmän, sen vasemman mittarin mukaan. Eli kannattaa pitää valoissa siesoessaan poljinta aika lailla lattiassa.

Eipä tuu kyllä keppiin juuri koskettua ( eikä mulle tässä oikeen edes aukee syy siihen..), joten ei moista ongelmaa..
 
Virrankulutukseenkaan en oo kiinnittäny tollasta huomioo, likimain ainoo ominaisuus mitä entisestä passatista jäi kaipaan oli sen autohold toiminto. Volkkari kun ei lähde ryömiin vaikka jarrun päästäis ylös asti, oli sit ylä-, tai alamäki tai vaikka tasasella. Vasta kun hipasetki kaasua.. 

V60 D6

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1532 : 27.05.2019, 22:01:05 »
Eipä tuu kyllä keppiin juuri koskettua ( eikä mulle tässä oikeen edes aukee syy siihen..), joten ei moista ongelmaa..
 
Virrankulutukseenkaan en oo kiinnittäny tollasta huomioo, likimain ainoo ominaisuus mitä entisestä passatista jäi kaipaan oli sen autohold toiminto. Volkkari kun ei lähde ryömiin vaikka jarrun päästäis ylös asti, oli sit ylä-, tai alamäki tai vaikka tasasella. Vasta kun hipasetki kaasua..
Siis kun tullaan parkkiruutuun , niin kyllähän se oikea käsi menee siihen vaihdekepin viereen , koska kohta pitää laittaa vaihde P-asentoon. Kun oikea käsi on kepin vieressä, ohjaamiseen jää vain vasen käsi. Autossa on mielestäni hiukan pitkä akseliväli , joten pitää loppuun asti pitää eturenkaita linkussa. Pelkällä vasurilla kun pidetään rattia vaemmassa ääriasennossa, niin hyvin helposti se oikea käsi hakee tukea jostain ja nimenomaan siitä vaihdekepistä , koska se on käden vieressä.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1533 : 28.05.2019, 01:11:30 »
Siis kun tullaan parkkiruutuun , niin kyllähän se oikea käsi menee siihen vaihdekepin viereen , koska kohta pitää laittaa vaihde P-asentoon. Kun oikea käsi on kepin vieressä, ohjaamiseen jää vain vasen käsi. Autossa on mielestäni hiukan pitkä akseliväli , joten pitää loppuun asti pitää eturenkaita linkussa. Pelkällä vasurilla kun pidetään rattia vaemmassa ääriasennossa, niin hyvin helposti se oikea käsi hakee tukea jostain ja nimenomaan siitä vaihdekepistä , koska se on käden vieressä.

Eipä kai tota kiistääkkään voi, kaikilla on omat tapansa.. En kyllä oo koskaan viä kokenu tuen tarvetta minkäälaiseen ohjausliikkeseen. Ratti kyllä pyörii yhrelläki kädellä.. Eikä se ny vastaankaan väännä
V60 D6

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1534 : 28.05.2019, 07:59:55 »
Eipä kai tota kiistääkkään voi, kaikilla on omat tapansa.. En kyllä oo koskaan viä kokenu tuen tarvetta minkäälaiseen ohjausliikkeseen. Ratti kyllä pyörii yhrelläki kädellä.. Eikä se ny vastaankaan väännä
Tähän kanssa vastaen 2v/50tkm kokemuksella tuosta hybridistä, niin en minäkään tukea koskaan tuosta kepistä niin ottanut, että moottorin sain käyntiin ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1535 : 28.05.2019, 15:55:51 »
Onko muut törmänneet tähän "ongelmaan"? Eli autoa pysäköidessä sitä joutuu vähän vääntelemään rattia. Silloin tulee vahingossa ottaneeksi tukea vaihdekepistä. Kuinka ollakkaan, kun vaihdekeppiä vetää itseään kohti , jyrähtää "raskas" rividiesel käyntiin. Samalla hetkellä painetaan starttinappulaa, koska auto oli tarkoitus sammuttaa.
Kuulostaa aika erikoiselta tekniikalta. Yritin jotenkin kuvitella tuon tapahtuman, ei vain mielikuvitus riitä. Kuulostaa melkoiselta riuhtomiselta, mielestäni sen verran hyvä tehostaja ettei se välttämättä vaadi moista riehumista kabiinissa. Toki tekniikka se tämäkin, mutta "ongelmaksi" en sitä luokittelisi
V60 T8 -19

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1536 : 28.05.2019, 17:24:45 »
Olen aina itse kuvitellut, että jos rattia joutuu vähän vääntelemään, siitä otetaan kaksin käsin kiinni. En muista ainakaan itse joutuneeni ottamaan tukea sen enempää vaihdekepistä kuin muustakaan, jotta saisin väänneltyä rattia. Minullakaan ei oikein tahdo mielikuvitus riittää siihen mitä tässä tapahtuu. Video olisi hyvä.

Ehkäpä tässä se isoin ero omiin tapohini on että kun omassa autossa en koskaan laita P:tä päälle (se menee automaattisesti kun auto on pysähtynyt ja avaan oven, eikö Volvoissa ole tätä ominaisuutta?), niin ei ole tarpeen viedä kättä valmiiksi vaihdekepillekään. Ja se vaihdekeppikin olisi ohjauspylväässä, mutta se on sitten toinen juttu.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2019, 17:26:59 kirjoittanut tj86430 »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8953
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1537 : 28.05.2019, 18:12:54 »
omassa autossa en koskaan laita P:tä päälle (se menee automaattisesti kun auto on pysähtynyt ja avaan oven, eikö Volvoissa ole tätä ominaisuutta?)

On.

Poissa Pynski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Ylipaine on ylivoimaa
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1538 : 28.05.2019, 21:41:26 »
Siis kun tullaan parkkiruutuun , niin kyllähän se oikea käsi menee siihen vaihdekepin viereen , koska kohta pitää laittaa vaihde P-asentoon. Kun oikea käsi on kepin vieressä, ohjaamiseen jää vain vasen käsi. Autossa on mielestäni hiukan pitkä akseliväli , joten pitää loppuun asti pitää eturenkaita linkussa. Pelkällä vasurilla kun pidetään rattia vaemmassa ääriasennossa, niin hyvin helposti se oikea käsi hakee tukea jostain ja nimenomaan siitä vaihdekepistä , koska se on käden vieressä.
Se käynnistyy siksi että vaihdekeppi menee vasemmalle manuaaliasentoon ja sporttiasennossa kone käy aina kuten jos power-nappia painaa.
V90 D5 AWD Inscription -17 ja XC60 D5 AWD Inscription Polestar -18. Ex. XC60 D4 AWD Summum -17, XC60 D5 AWD Summum Polestar -15, V60 D6 Summum -14 ja 240 DL -88 + useampia kymmeniä vääränmerkkisiä kulkineita ja harrasteautoja

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1539 : 28.05.2019, 23:25:52 »
Se käynnistyy siksi että vaihdekeppi menee vasemmalle manuaaliasentoon ja sporttiasennossa kone käy aina kuten jos power-nappia painaa.

Näiden lisäksi moottori käy myös AWD-nappia painamalla.

Meillä kaikilla on omat tapamme ratin takana ja ymmärrän kyllä tuon ongelman, jos on tottunut pitämään kiinni vaihdekepistä. Minulle aikoinaan autokoulunopettaja kielsi jyrkästi käden lepuuttamista vaihdekepillä ajon aikana ja siksi siihen en uskalla koskea vasta kun on pakko.

Eniten minua jyrsii manuaaliasennon vaihteiden suunnat. En vieläkään ole oppinut sitä, että vaihdetta kasvatetaan eteenpäin työntämällä ja pienennetään taakse päin vetämällä. Menee jotenkin liikesuuntien vastaisesti omassa mielessä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1540 : 29.05.2019, 08:07:23 »

Meillä kaikilla on omat tapamme ratin takana ja ymmärrän kyllä tuon ongelman, jos on tottunut pitämään kiinni vaihdekepistä. Minulle aikoinaan autokoulunopettaja kielsi jyrkästi käden lepuuttamista vaihdekepillä ajon aikana ja siksi siihen en uskalla koskea vasta kun on pakko.


Tämä. Vaihdekeppiin ei kosketa milloinkaan muulloin kuin silloin kun vaihdetaan vaihdetta. Varsinkin manuaalipuolella saattaa syncrot olla kovilla jos kättä lepuutetaan siinä kepin päällä ajaessa.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1541 : 29.05.2019, 10:46:32 »


Eniten minua jyrsii manuaaliasennon vaihteiden suunnat. En vieläkään ole oppinut sitä, että vaihdetta kasvatetaan eteenpäin työntämällä ja pienennetään taakse päin vetämällä. Menee jotenkin liikesuuntien vastaisesti omassa mielessä.

Makuasioita? Mielestäni juuri oikeinpäin, sensijaan tarvetta vaihdella itse ei oo tullu vielä eteen. Joskus jossain pidemmässä alamäessä tulee vaihdettua pienemmälle saadakseen tehokkaamman moottorijarrutuksen..

Ehkä jonku asuntovaunun tms vetäminen, mut koukkuakaan itsellä ei ole.
V60 D6

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1542 : 29.05.2019, 20:23:29 »
Kyllä nuo vaan pääasiassa on kilpa- sportti- ja jne. autoissa toisin päin. Itsekään en uskaltanut käyttää manuaalipuolta ratapäivillä kun pelotti että "lihasmuistista" tuuppaa väärää pykälää päälle.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1543 : 29.05.2019, 20:43:34 »
Kyllä nuo vaan pääasiassa on kilpa- sportti- ja jne. autoissa toisin päin. Itsekään en uskaltanut käyttää manuaalipuolta ratapäivillä kun pelotti että "lihasmuistista" tuuppaa väärää pykälää päälle.

Eihän mikään automaattiloota suostu pykältämään liian pienelle ?, ellei kyse tässä ollut sitten kymmennyksien menettäminen kellosta.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1544 : 29.05.2019, 21:01:14 »
2190km menty nyt tällä tankilla, 2palkkia jäljellä polttoainemittarissa, volvo on call näyttää 215km toimintamatkaksi :P
Ajattelin tankata kun valo alkaa palamaan,oliko sillon vielä n.5l jäljellä?
« Viimeksi muokattu: 29.05.2019, 21:04:42 kirjoittanut JJT »

 

Ateho  Elekma