Sylinterimäärä vaikuttaa enemmän kuin kammen materiaali. Suorat kutoset ovat luonnostaan sisäisesti tasapainossa, sen sijaan neloset, vitoset jne tarvitsevat jonkin ulkopuolisen tasapainotuksen (tasapainoakselit, dampperi) poistamaan haitallisia värinöitä. Kilpakoneissa dampperit heitetään yleensä mäkeen, mutta niissä huoltovälit ovatkin lyhyempiä. Noita painavia B2xx hihnapyöriä on kevennetty ajamalla ulompi ura kokonaan pois, siviilimoottorissa ei välttämättä hyvä, mutta kisakäytössä ajaa asiansa. En usko, että vinokoneessa dampperin vaihtaminen kevyempään on ongelma, koska periaatteessa samalla rakenteella olevissa Bxx koneissa dampperia ei ole vaan hihnapyörä on kevyt peltikiekko, tosin niissä on yleensä monta kiloa kevyempi vauhtipyöräkin...