Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hybridistä takaisin dieseliin

  • 37 Vastauksia
  • 3581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kassu69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #15 : 28.12.2023, 19:42:48 »
No onpa perin outoa, että noinkin uudessa vm 2019 autossa jo webasto rikki...!

Pätkä-ajoa ja webasto automaatilla.. ikää kuitenkin liki 5v, kyllä niissä jo silloin alkaa vikamahdollisuuksia olemaan.
Volvo V60 D4 AWD -19

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #16 : 28.12.2023, 19:54:31 »
Pätkä-ajoa ja webasto automaatilla.. ikää kuitenkin liki 5v, kyllä niissä jo silloin alkaa vikamahdollisuuksia olemaan.

Alkaa tuossa iässä jo menee. Muutamaan olen saanut palopesän uusia jo 120-130tkm kohdalla.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #17 : 28.12.2023, 19:58:37 »
Alkaa tuossa iässä jo menee. Muutamaan olen saanut palopesän uusia jo 120-130tkm kohdalla.

Omassa vm20 180tkm ajettuna oli jo poltin uusimisen tarpeessa, vielä käynnistyi mutta hirveän käryn ja usvan kanssa ja karstaa oli aika riittävän paljon kun lämmittimen avasin. Polttimen uusimisella alkoi toimimaan kuin kello. En keksi muuta syytä kuin juurikin lyhyet käytöt. Sen näissä on hauska ominaisuus että vaikka lisälämmittimen automaattikäyttö olisi valikosta pois päältä, niin etäkäynnistäessä auton lämmitinkin lähtee silti päälle ja sammuu sitten kun autolla lähtee liikkeelle. Tulee aika herkästi noita muutaman minuutin käyttöjä tuollaisessa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa von Berg

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #18 : 29.12.2023, 08:37:02 »
Omassa ostohetkellä 5-vuotiaassa ja 209 tkm ajetussa oli myös Webasto sökö. Uusi poltinyksikkö piti vaihtaa. Tuo automaattikäyttö tosiaan tappaa Webaston jos se jatkuvasti pätkii lyhyitä polttojaksoja, ensimmäisenä asiana kytkin sen pois käytöstä ja käytän vain esilämmittimenä. Mukavuusvaruste jonka suhteen valmistajaa ei kiinnosta miten pitkä sen elinikä on takuuajan jälkeen. :D Marmorilla oli 700 e hujakoilla muistaakseni vaihdettuna koko poltinyksikkö, saa varmasti halvemmalla vaihdatettua saman osan muualla.

Itse ainakin näissä uudemmissa arvostan että on takuu ja joka Volvon valtuutetuissa on toiminut hyvin. (Select takuu). Sen takia tulee ennemmin vaikka se tonni tai kaksi pistettyä autoon enemmän että sen vaihtaa aina Volvolta ja saa lisätakuun mukaan. Tosin viimeiset kolme autoa mitä olen vaihtanut, niin parhaan hyvityksen/pienimmällä välirahalla olen päässyt Volvon valtuutettujen liikkeiden kanssa, mikä on ollut yllättävää. Eroa voi olla paljonkin, milloin on Bilialta saanut paremman hyvityksen entisestä, milloin Autosalvalta. Eroa on osannut näiden välillä olla paljonkin.

Tämä on varmasti varsin hyvä ratkaisu oppirahojen suhteen (tai pikemmin niiden välttämiseksi). Itse en osta enää yhtäkään kymppitonnien autoa miltään jobbarilta ilman oikeaa takuuta, tarkastusvastuu on ostajalla ja ongelmien ilmetessä auto on myyjäliikkeen mielestä usein hintalapusta huolimatta "vanha ja loppuun ajettu". Joku laki myyjäliikkeen tarkastusvelvollisuuteenkin saisi olla.
Ei onneksi suuria ongelmia tämän auton kanssa ole ollut, öljyäkään ei syö juurikaan (vielä), mutta kaiken pikkuikävän nuo selekt-takuutkin kattaisivat mitä ei huvita vasta ostettuun autoon alkaa heti laittamaan omasta pussista. Etenkin varusteet minkä perusteella auton valinta tehdään.
945 Turbo Classic -98 | V90 D4 Polestar R-Design -18 | Yamaha XV535 -89
(Ex: S60 D5 -12, S60 T5 -03, C70 T5 -99, 240 GL -87)

Poissa hyrysysy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #19 : 03.01.2024, 23:30:47 »
2019 V60 d3 karvalakkiversio, jossa ei ole kierroslukumittariakaan.
Kaino kysymys_ mistä ja milviisii tuon webaston automaattikäytön pystyy
kytkemään pois?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2916
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #20 : 04.01.2024, 00:25:55 »
Asetukset-Ilmastointi-Lisälämmitin

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #21 : 04.01.2024, 05:55:25 »
Ja pitää muistaa tallentaa asetukset profiiliin että jää voimaan seuraavassa käynnistyksessäkin.

Poissa honkajuha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #22 : 28.01.2024, 11:25:11 »
En löytänyt täältä haulla, enkä oikein muualtakaan ole todellisia lukemia löytänyt. Voi olla osaamattomuutta Googlen kanssa myös.

Mutta, minkä verran nämä V60-mallit D3- ja D4-moottoreilla kuluttavat? AWD:llä ja ilman. Millaisia kokemuksia?
V60 D4 2019

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #23 : 28.01.2024, 13:21:52 »
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #24 : 29.01.2024, 08:35:45 »
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.

Hyvin pärjää T8 normi liikenteen seassa ;)

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #25 : 29.01.2024, 12:11:40 »
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.
Ei mitään ongelmia toistaiseksi. Ei jäällä, ei sulalla. Jos tykkää leikkiä niin kannattaa muuttaa sitä luistonestoa sporttisemmaksi.
V60 T8 -19

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #26 : 29.01.2024, 12:41:49 »
Itsekkin todennäköisesti siirryn takaisin dieseliin ennenkuin  tästä t8 takuu loppuu. Voimaa tässä riittää sulalla kelillä mutta talviliukkailla tämä ei todennäköisesti edes pärjää 2L d4 awd:lle kiihdytyksessä ja vetokyvyssä. Melkoinen pettymys talvella verrattuna 3L xdriveen mikä oli edellinen autoni.

XC90 T8:lla oli kaupungin nopein aina liikennevaloista talviaikaan, vaikka lähti pelkän sähkön turvin takavetona. Polttisvehkeet suti vielä lähtökuopissa kun T8 oli jo risteyksen toisella puolella.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #27 : 29.01.2024, 14:27:31 »
Hyvin pärjää T8 normi liikenteen seassa ;)

Ei ole ollut mitään ongelmaa V90 T8:lla myöskään. Risteyksestä kun antaa luvan liukkaillakin, niin harvassa on ne ketkä pysyy edes rinnalla... Eriasia on sitten kesäkellissä missä perheen kakkos autona toimiva Mini näyttää tällekin kaapin paikan :D
V90 T8 2020 Inscription

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #28 : 29.01.2024, 17:24:48 »
Mulla sitten on varmaan vikaa tässä jos kaikilla muilla lähtee talvellakin noin hyvin. Minulla etupää sutii ja takapää ei jaksa työntää kuin sillä vaatimattomalla 87 hevosella.  ::)
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9001
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Hybridistä takaisin dieseliin
« Vastaus #29 : 29.01.2024, 17:31:28 »
Mulla sitten on varmaan vikaa tässä jos kaikilla muilla lähtee talvellakin noin hyvin. Minulla etupää sutii ja takapää ei jaksa työntää kuin sillä vaatimattomalla 87 hevosella.  ::)

Käytä Purea ja anna etupään nauttia maisemista. Ei siinä voita muuta kuin nastojen kulumista jos etusilla yrittää sutia liikkeelle.

 

Proturbo  Autodiagnoosi