KL-varaosat  Race.fi

Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?

  • 57 Vastauksia
  • 56499 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #45 : 20.01.2016, 19:44:33 »
Mulla on nuo molemmat -05 malliset mustalla kopalla ja ilman hiukkaspönttöä.

Nyt taidetaan olla asian ytimessä ja vastaus otsikon kysymykseen tuli lopulta.
Kiitos!  8) 8)

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3078
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #46 : 20.01.2016, 20:42:23 »
-06vm minulla ja hiukkaspönttö löytyy, onko tullut siinä vaiheessa kun heppoja on 185? :idiot2:

Mulla on -06 mallinen ja 163hv 2,4D. Ja hiukkaspönttö löytyy ja kone on harmaalla kopalla.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #47 : 21.01.2016, 06:36:35 »
Mulla on -06 mallinen ja 163hv 2,4D. Ja hiukkaspönttö löytyy ja kone on harmaalla kopalla.
-07 mallinen,hiukkaspönttö löytyy(alkuperäinen),mittarissa 451tkm,hv ei varmaa tietoa.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #48 : 29.01.2016, 07:17:48 »
Katselin pikkuvaimolle hieman uudempaa autoa, mutta joko vm. -06 S60 D5 laitteessa on mainittu "hiukkaskiihdytin"?

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #49 : 29.01.2016, 07:38:33 »
Katselin pikkuvaimolle hieman uudempaa autoa, mutta joko vm. -06 S60 D5 laitteessa on mainittu "hiukkaskiihdytin"?
On, mutta siitäkin pääsee eroon jos se on kynnyskysymys :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #50 : 29.01.2016, 08:10:33 »
On, mutta siitäkin pääsee eroon jos se on kynnyskysymys :)

Pääseekö? Palaako paljon euroja ja eritoten hermoja??
 8) 8)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #51 : 29.01.2016, 08:23:44 »
Pääseekö? Palaako paljon euroja ja eritoten hermoja??
 8) 8)

Useimmat virisoftia laittavat firmat tekevät myös näitä dpf-poistoja ohjelmallisesti, jotkut hoitavat myös pöntön pois fyysisesti.

Laitontahan se on, mutta ei siitä oikeastaan kiinni jää.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #52 : 30.01.2016, 12:22:20 »
Useimmat virisoftia laittavat firmat tekevät myös näitä dpf-poistoja ohjelmallisesti, jotkut hoitavat myös pöntön pois fyysisesti.

Laitontahan se on, mutta ei siitä oikeastaan kiinni jää.

Käytetäänkö tätä yleisesti ja onko kallista lystiä?
Eivät kai nuo hiukkaskiihdytinautot kestä kuten ilman olevat?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #53 : 30.01.2016, 13:04:05 »
Tietääkö joku yhtäkään tapausta, että noista -06-08 mallisista dieseleistä olisi hiukkassuodatin rikkoutunut? Eihän sen vaihtaminen kuulu edes mihinkään huolto-ohjelmaan, kuten ford-sukuisten dieseleiden kohdalla.

Meillä on pian 440 tkm takana alkuperäisellä hiukkaskiihdyttimellä, eikä toistaiseksi ole ollut mitään murheita. Kop kop..

Suurempi kynnyskysymys mielestäni on noiden hiukkassuodattimella varustettujen moottoreiden venttiilikoneiston kuluminen. Raksutus alkaa yleensä noin 200tkm paikkeilla. Johtuuko sitten notkeammasta öljystä, vai mistä, mutta ei tuota vaivaa ole niissä vanhemmissa koneissa, missä on sitten paksumpaa öljyäkin.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #54 : 30.01.2016, 13:12:36 »
Eikös nuo harmaakoppaset joskus vähän ohenna öljyjään naftalla,voiko siitä johtua kuluminen?
Dpf vikoja en ole volvolaisissa kuullut olevan.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #55 : 30.01.2016, 19:28:52 »
Eikös nuo harmaakoppaset joskus vähän ohenna öljyjään naftalla,voiko siitä johtua kuluminen?
Dpf vikoja en ole volvolaisissa kuullut olevan.

Hyvä vaan jos vikoja ei ole.

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #56 : 25.02.2021, 20:49:26 »
Tähän otsikon kysymykseen liittyen.
Hommasin ensimmäisen Volvoni ja vieläpä ensimmäisen dieselin.
Se on käytännössä D5 (konekopassa seisoo D5),
mutta yhdellä turbolla.
Moottori D5244T14.
Eli V70, 2010,  175 hv/420 Nm.
Ajettu vain 212 000 km.
Tuohan oli markkinoilla vaan pari vuotta, miksi?
Millanen tuo versio on muihin 5-pyttyisiin tiisseliversioihin?
Se 163 hv versio on vissiinki yleisin?
Juuri tämän 175 hv version hankkimiseen vaikutti eniten tuo 420 Nm vääntömomentti, mutta kuitenkaan ei ole kahta turboa, koska siinä olisi taas rikki menevä osa.
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on viimeisin kestävä Volvo dieseleissä?
« Vastaus #57 : 26.02.2021, 00:24:57 »
Tähän otsikon kysymykseen liittyen.
Hommasin ensimmäisen Volvoni ja vieläpä ensimmäisen dieselin.
Se on käytännössä D5 (konekopassa seisoo D5),
mutta yhdellä turbolla.
Moottori D5244T14.
Eli V70, 2010,  175 hv/420 Nm.
Ajettu vain 212 000 km.
Tuohan oli markkinoilla vaan pari vuotta, miksi?

Varmaankin siksi, että oli päästöiltään Euro 4, ja tilalle tulivat Euro 5 -moottorit.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

 

RallyBaron  Samppasport