Samppasport  Futurez

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 640 Vastauksia
  • 289239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #105 : 08.09.2012, 00:10:48 »
Vahva OT; en tiä sallitaanko edes tähän aikaan lauantaista  :buck2: mut sopivasti asia- yhteydestä irrotettuna tolla;Voi veljet kun toimi nätisti transun perä.    :o kaataa minkätahansa vaalikampanjan...  ;D

Korjattiin kerran Transitin lukkoperä, ja laitettiin Volvon pullosta lukkoperäöljyä. Voi veljet kun toimi nätisti transun perä.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #106 : 18.09.2012, 17:06:09 »
pystyykö liikkeelle lähtölukkoa kiristämään ja jos pystyy niin onko kuinka kova homma? 

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #107 : 04.11.2012, 02:42:53 »
Selittäkää viisaammat kuinka tuo Quaife ja Torsen perät eroavat toisistaan käytännössä. Käsittääkseni molemmat ovat ainakin sellaisia jotka ei ole 100% lukkoja missään vaiheessa ? Olisi ympärivuotiseen käyttis amaan peräpäivitystä suunnitelmissa, avoimen tasauspyörästön tilalle jotain jolla pääsee talvellakin eteenpäin.

Nuo kaksi 'perää' vaikuttavat omaan käyttöön järkeviltä, mitä nyt noista ymmärrän  :-[
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #108 : 04.11.2012, 08:13:17 »
pystyykö liikkeelle lähtölukkoa kiristämään ja jos pystyy niin onko kuinka kova homma?
Millain kiristämään? Sehän on 100% yhtä pötköä kun lukittuu.

Lukittuminen onkin sitten toinen juttu..

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8512.0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Viking

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #109 : 04.11.2012, 10:16:41 »
Löytyykö multilink perään ollenkaan lukkoa?

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #110 : 04.11.2012, 10:59:55 »
Selittäkää viisaammat kuinka tuo Quaife ja Torsen perät eroavat toisistaan käytännössä. Käsittääkseni molemmat ovat ainakin sellaisia jotka ei ole 100% lukkoja missään vaiheessa ? Olisi ympärivuotiseen käyttis amaan peräpäivitystä suunnitelmissa, avoimen tasauspyörästön tilalle jotain jolla pääsee talvellakin eteenpäin.

Nuo kaksi 'perää' vaikuttavat omaan käyttöön järkeviltä, mitä nyt noista ymmärrän  :-[
Quaife on torsen tyyppinen lukko

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #111 : 04.11.2012, 12:33:01 »
Quaife on torsen tyyppinen lukko

Kyllä, mutta sisuskalusto on toteutettu eritavalla. Quaifessa on vetoakselin suuntaiset viistoratas pötkylät,
Muissa torseneissa on taas 3 paria pötkylärattaita poikittain kehässä.? Kuullostaapas järkevältä :D kyseisten toteutustapojen eroja vaan lähinnä hain, kestävyys ja toimivuus.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #112 : 04.11.2012, 15:40:39 »
Löytyykö multilink perään ollenkaan lukkoa?
Samaa G80 liikkeellelähtölukkoa löytyy multilink-perästäkin.
Kitkalukkoa ei liene tarjolla...?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #113 : 04.11.2012, 17:48:18 »
eli onko multilinkit aina dana 30 tyyppiset ? myös 960 ja s/v90

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #114 : 04.11.2012, 18:31:37 »
eli onko multilinkit aina dana 30 tyyppiset ? myös 960 ja s/v90

Ei.

Niissä on käytetty saman tyyppistä G80 lukkoa, mutta ei samanlaista ;) Ulkomitat taitavat olla samat, mutta vetareiden boorit ovat erit. Tämän verran mä olen kuullut, viisaammat voi tarkentaa lisää.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #115 : 05.11.2012, 11:42:14 »
Ei.

Niissä on käytetty saman tyyppistä G80 lukkoa, mutta ei samanlaista ;) Ulkomitat taitavat olla samat, mutta vetareiden boorit ovat erit. Tämän verran mä olen kuullut, viisaammat voi tarkentaa lisää.
Tuli vähä huonosti artikuloitua tuo vastaus, lukkohan ei tietenkään oo täysin sama ku jäykkäakselisissa.  :)
Mutta samaa g80-tyyppiä kuitenki.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #116 : 08.11.2012, 09:59:42 »
Torsen on lyhenne sanoista Torque Sensing, (väännön tunnistava) eli paremman pidon omaava rengas "saa" lukolta enemmän momenttia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Teuwo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #117 : 08.11.2012, 14:01:09 »
Tosin valitettavasti se momentti on monikerta huonommin pitävän rillan saamasta momentista.
Näin ollen torsposta katkeaa veto jos toisen pyörän vastus on nolla (kuten roikkuu ilmassa).


Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #118 : 08.11.2012, 14:04:15 »
Tosin valitettavasti se momentti on monikerta huonommin pitävän rillan saamasta momentista.
Näin ollen torsposta katkeaa veto jos toisen pyörän vastus on nolla (kuten roikkuu ilmassa).
Radalla tää ei onnistu mutta jos juntturiin meinaa jäähä... Käksä ylös ja taas mennään!
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #119 : 08.11.2012, 15:19:40 »
Radalla tää ei onnistu mutta jos juntturiin meinaa jäähä... Käksä ylös ja taas mennään!

Miksei onnistu? Bamsella tais olla pientä ongelmaa rata-ajossa torsenin kanssa?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Elekma  Autoracing