RallyBaron  Samppasport

Lukkoperät takavetovolvoihin?

  • 640 Vastauksia
  • 290354 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #135 : 07.12.2012, 19:55:58 »
Tuossa oikea paperitiiviste halvalla jos ei liimat kelpaa. :) Tuolla on muutakin dana-osaa, tosin jeeppiin.
http://www.jamant.fi/tiiviste-cjxjmjyjtjzjwj-oa1650201-p-2994.html
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa tiivonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Peräjumppaa eli sisäkalut kopasta toiseen
« Vastaus #136 : 07.12.2012, 21:59:40 »
iltoja!

Nykyisessä kulkineessa on joskus ollut kitkaperä... enää se on sellainen sillointällöinjossilloinkaan. Eli ehkä otti ehkä ei. Korjaussarjoja saanee ebaysta tähänkin. Muttei tähän hätään  ::)

Olis purettavassa seitensatkussa toimiva G80 heittolukko joutavana. Kuinka iso työ sen vaihtaminen paikoilleen olisi? Pitää shimmailla ja himmailla vai? En ole vielä jeepinkään kanssa päässyt siihen asti, että olisi tullut periä ihmeteltyä sen kummemmin. Siihenkin pitää tilata kitkan ehjäyspalikat sitten jossain vaiheessa. Mutta tosiaan mitenkä ylitsepääsemätön savotta ensikertalaiselle perän sisäkalujen vaihto on? Liekkö välitykset samat? Vähän olisi muistoja, että 740 meni pikkuisen korkeammilla kierroksilla joten lieneekö vähän tiheämpi perä (vai aw70l tiheämpi kuin aw71l?)? Käykö se päittäin jos 940:ssä on harvempi? Sillähän saattaisi saada siirrettyä turbiinilukon toimintaakin vähän alemmas?ko?
Volvo 945 b230ft
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #137 : 07.12.2012, 22:05:52 »
Onko se lukko menossa nyt Volvoon vai Jeeppiin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa tiivonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #138 : 07.12.2012, 22:14:10 »
Onko se lukko menossa nyt Volvoon vai Jeeppiin?

Ahh.. volvosta volvoo. Kävi joskus mielessä siirtää jompikumpi jeeppiin, mutta saako takaperän sisäkaluja laitettua etuperään ilman ongelmia? Mutta nyt siis kyseessä olisi toimivan lukon siirto volvojen välillä, että pääsisi liikennevaloista liikkeelle :p
Volvo 945 b230ft
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #139 : 07.12.2012, 22:28:56 »
Siirrä koko akseli

En ole noihin etuperiin perehtynyt mutta hypoidihammasvälityksen ollessa kyseessä tulee pinjoni rattaan painautua koteloa vasten eteen päin ajettaessa. Eli jos etuperässä sattuu olemaan toisen kätinen hammastus niin sitä välitystä ei voi käyttää takaperässä.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa vilsua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #140 : 08.12.2012, 12:41:13 »
Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan tuo lukoton perä omassa volvossa. 50kg kontissa painoa ja hyvät renkaat alla niin jotenkuten pääsee liikkeelle mutta tuuripeliä ylämäkeen lähtee valoista vaikka käsijarrulla avittaa liikkeellelähtöä. Ja sittenkun lapsettaa niin lukko olis kans kiva.

Millasta lukkoa kannattaa miettiä tuhannen euron 240 volvoon ? Räikkälukkoja näemmä saapi alle kolmen sadan ja torsenit huitelee tonnin kieppeillä. Miten m47 tykkää em. lukoista ?

190 mersussa oli meikällä asd lukko ja tykkäsin kyllä sen lukon toiminnasta vaikkakin toiminnaltaa hieman erillainen kun muut lukkoperät.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #141 : 08.12.2012, 17:17:25 »
Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan tuo lukoton perä omassa volvossa. 50kg kontissa painoa ja hyvät renkaat alla niin jotenkuten pääsee liikkeelle mutta tuuripeliä ylämäkeen lähtee valoista vaikka käsijarrulla avittaa liikkeellelähtöä. Ja sittenkun lapsettaa niin lukko olis kans kiva.

Millasta lukkoa kannattaa miettiä tuhannen euron 240 volvoon ? Räikkälukkoja näemmä saapi alle kolmen sadan ja torsenit huitelee tonnin kieppeillä. Miten m47 tykkää em. lukoista ?

190 mersussa oli meikällä asd lukko ja tykkäsin kyllä sen lukon toiminnasta vaikkakin toiminnaltaa hieman erillainen kun muut lukkoperät.

Jotai 600€ maksaapi torsen US-Partsissa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #142 : 08.12.2012, 18:09:25 »
Jotai 600€ maksaapi torsen US-Partsissa.

Race placelta tuommonen kikkare on 470€

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #143 : 09.12.2012, 09:46:03 »
Race placelta tuommonen kikkare on 470€

Ja täähän on juurikin tuo Jeepin etuperän lukko, eli aivan eri kuin tuo volvoon tarkoitettu, molemmat toki käy paikoilleen mutta on niissä jotain eroakin.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #144 : 09.12.2012, 09:49:29 »
Ja täähän on juurikin tuo Jeepin etuperän lukko, eli aivan eri kuin tuo volvoon tarkoitettu, molemmat toki käy paikoilleen mutta on niissä jotain eroakin.

Hyvin nuokin Volvoissa tuntuu toimivan.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #145 : 09.12.2012, 15:40:25 »
Hyvin nuokin Volvoissa tuntuu toimivan.

Esijännityksessä eroa, kuulemma herkemmin suttaa yhdellä tuo jeepin etuperä.

Pitääkö paikkaansa, sitä en tiedä.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #146 : 09.12.2012, 15:56:07 »
Esijännityksessä eroa, kuulemma herkemmin suttaa yhdellä tuo jeepin etuperä.

Pitääkö paikkaansa, sitä en tiedä.  ;)

Hyvin vetää kahta raitaa tuolla etuperälläkin.

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #147 : 09.12.2012, 21:23:29 »
Hyvin vetää kahta raitaa tuolla etuperälläkin.
Ikinä en oo saanu aikaseks yhtä raitaa kyseisellä lukolla. Onko kukaan kokeillu miten vaikuttaa mopon käytökseen jos vaihtaa rattaat puolelta toiselle? Ei ole meinaa mitään raketti tiedettä tuommosen lukon purkaminen.   :-\

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #148 : 09.12.2012, 23:46:19 »
Regarding differential part numbers... the Jeep front diff ("low preload", actually with a different hypoid angle) is a PN 912A314.  I have done plenty of these, but they slip in turns with a big rear sway.

The old number for a Volvo rear with "high preload" is PN 912A411.  I have done two of these.  The new number is PN 912A588... better case material, high preload.

http://www.davebarton.com/volvorearends.html

Kait se esijännitys nyt jotain vaikuttaa? Vai? Kytkeytyiskö herkemmin tai siirtäis enemmän sutivalle pyörälle? ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Lukkoperät takavetovolvoihin?
« Vastaus #149 : 10.12.2012, 16:50:39 »
Olisko jollain tiedossa perän kartio laakereiden mittoja..?? pitäis käydä ostaas laakeri kaupasta uudet tohon danan lukkoon..

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo