Carcom Oy  Ateho

Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit

  • 1527 Vastauksia
  • 403047 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #270 : 20.11.2013, 15:41:09 »
Toi Ailuksen ja muiden Kevan dirikoiden jahtaaminen on syvältä. Mimmi on Kevan toimari ja ajaa jollain piskuisella Bemulla. Asuntoetukin on ihan normisettiä ja kokonaispalkka niillä kuitenkin on..

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #271 : 20.11.2013, 16:08:18 »
Toi Ailuksen ja muiden Kevan dirikoiden jahtaaminen on syvältä. Mimmi on Kevan toimari ja ajaa jollain piskuisella Bemulla. Asuntoetukin on ihan normisettiä ja kokonaispalkka niillä kuitenkin on..

No, em. henkilö on nimitetty virkaansa poliittisesti ja sen kyllä huomaa koko tästä sopasta. Olisi ymmärtänyt pitää turpansa kiinni, eikä päästellä aivoflatuksia!

Kaiken kaikkiaan aikas härski mimmi hyödyntämään "etuisuuksia".

Lainaus
Ailus esitti myös viime vuonna kuukausipalkkansa nostamista 18 900 eurosta 25 000 euroon eli noin 32 prosentilla, HS kertoo. Kataja ei suostunut esittelemään ehdotusta hallitukselle, mutta Ailus vei esityksen "takaoven kautta" eli esitteli sen jäsenille suoraan. Hallitus nosti Ailuksen palkkaa 21 300 euroon kuussa.

Aika varmasti tulee kalossia ailukselle tästä kohusta.... 

Mutta kaikkein huolestuttavinta tässä on se, että Ailus johtaa yli 30 miljardin sijoituksia vailla ammattitaitoa ja tilannetajua.



Mutta tämä se vasta DDR meininkiä on:
http://yle.fi/uutiset/yle_uutiset_selvitti_tyopaikkaruokaloissa_matetaan_poskettoman_kokoisia_annoksia/6931827

Lainaus
THL:n johtava tutkija Ritva Prättälä toivottaisi Ylen kyselyn valossa annostelijoiden ammattikunnan lämpimästi tervetulleeksi takaisin henkilöstöruokaloihin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #272 : 20.11.2013, 18:31:17 »

Kaiken kaikkiaan aikas härski mimmi hyödyntämään "etuisuuksia".


Jos viittaat asunto / autoetuihin niin mitä sitten. Noi on ihan normaaleja elementtejä palkkaneuvotteluissa. Kokonaispalkasta on kuitenkin kyse, mitä henkilö maksaa yritykselle. Eikä ainakaan uutisten mukaan liksa ole edes kova ja kestää vertailun. Jos taas se lapsilisäjuttu oli mielessä niin tuskin silloin politiikassa vaikuttanut tahallaan ottaisi riskiä hommansa upottamisesta... eli virhe on mun mielestä aidosti todennäköisempi.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #273 : 20.11.2013, 19:45:34 »
Keväällä tiedetään sitten miten oktomurske vaikuttaa Oululaisten moottoreihin. http://yle.fi/uutiset/oulun_paavaylat_paallystetty_oktomurskeella_-_kayttorajoituksia_ei_tulossa/6944066
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #274 : 21.11.2013, 01:34:02 »
Jos viittaat asunto / autoetuihin niin mitä sitten. Noi on ihan normaaleja elementtejä palkkaneuvotteluissa. Kokonaispalkasta on kuitenkin kyse, mitä henkilö maksaa yritykselle. Eikä ainakaan uutisten mukaan liksa ole edes kova ja kestää vertailun. Jos taas se lapsilisäjuttu oli mielessä niin tuskin silloin politiikassa vaikuttanut tahallaan ottaisi riskiä hommansa upottamisesta... eli virhe on mun mielestä aidosti todennäköisempi.

Pointtini oli tuo lainaukseni ja Ailuksen möläytykset pienistä eläkkeistä, autosta yms. jutut.
Kuten tuo työsuhdeasunnon "verotus-arvon" pieleen laskeminen yms. juttuja.

Täysin dorkia lausuntoja tuollaisessa asemassa olevalta!   :idiot2:

Lapsilisistä olen samaa mieltä, mutta se kertoo jotakin ailuksesta, sillä minä olisin lopettanut tilin muuttaessani norjasta, koska sillä ei ole käyttöä sieltä muuttamisen jälkeen, ellei laskeja esim. tietynlaista "koplaamista".

Ja mitä tuohon poliitikassa koplaamisiin tulee, niin eihän lautakasa-mattikaan uskonut jäävänsä kiinni, kuten eivät "kehittyvien maakuntien tuki" (tai mikä se merisalo/saunamäki-juttu olikaan) Kaikkosen keralla, kuten ei Suvi "golf-kenttä" linden ja monet muut "maan tavat", eivät uskoneet jäävänsä kiinni koplauksistaan.

Kylläjän se +20t€ kuukausipalkka on kova. Ylittäen keskimääräisen toimitusjohtajan palkan kirkkaasti!
Joten kyllä minusta tuo +20t€ kuukausipalkalla pitää pystyä odottamaan älyllisempää toimintaa, varsinkin julkisessa virassa työskentelevälle (virka=elää veronmaksajien varoista).

Tässä tulee väistämätön assosiaatio Finnairin Vehviläisen kaiman koplauksiin yms. maan tapoihin!  >:(

Ps. Käsittääkseni henkilö ei maksa yritykselle palkkaa, vaan yritys henkilölle, ainakin normaalitapauksissa.  :buck2:
Jos henkilö maksaa yritykselle, jotta tämä on sen palkkalistoilla, täytyy maksajan olla täydellisen toistaitoinen tollo (TOTA) ja erittäin hyvin varoissaan.   :o

Pps. Minä sentään hankin palkkani ihan itse ja maksan omistajienkin osingot työlläni ja ideoillani, mitä Ailus ei tee!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #275 : 21.11.2013, 12:26:05 »
Niin ja mediahan ei paisuttele / halua tehdä otsikoita tyhjästä. Bemustakin taisi olla ainakin yksi juttu "katso kuvat" ;D

Ymmäsit tarkoituksella väärin: "Kokonaispalkasta on kuitenkin kyse, mitä henkilö maksaa yritykselle." Tarkennetaan nyt: kokonaispalkasta on kyse, työntekinjän kokonaiskustannuksesta yritykselle. Elementtejä palkkauksessa voi rahapalkan lisäksi olla esim. auto-, asunto-, lounas, liikunta-, jne edut.

Toi sun asenne omaan ja esim. Ailuksen tekemään duuniin on kiero. Mutta noinhan yleensä uskotaan. Johtajat ei tee mitään, eikä niiden työtunnit tuo mitään lisäarvoa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #276 : 21.11.2013, 15:50:06 »
Niin ja mediahan ei paisuttele / halua tehdä otsikoita tyhjästä. Bemustakin taisi olla ainakin yksi juttu "katso kuvat" ;D

Ymmäsit tarkoituksella väärin: "Kokonaispalkasta on kuitenkin kyse, mitä henkilö maksaa yritykselle." Tarkennetaan nyt: kokonaispalkasta on kyse, työntekinjän kokonaiskustannuksesta yritykselle. Elementtejä palkkauksessa voi rahapalkan lisäksi olla esim. auto-, asunto-, lounas, liikunta-, jne edut.

Toi sun asenne omaan ja esim. Ailuksen tekemään duuniin on kiero. Mutta noinhan yleensä uskotaan. Johtajat ei tee mitään, eikä niiden työtunnit tuo mitään lisäarvoa.

Joskus asia onkin niin, ettei se johtaja aina oikeasti tee yhtään mitään firmansa eteen. Uhkailee vain työntekijöitä, eikä hoida hommiaan. Yhdessä tämmöisessä työpaikassa olen ollut... ::)

Mutta jos se on sinun mielestäsi oikea tapa "johtaa", niin ok. Toivottavasti en työskentele alaisenasi koskaan. ::)

Poissa Lennart

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #277 : 21.11.2013, 16:39:24 »
Pps. Minä sentään hankin palkkani ihan itse ja maksan omistajienkin osingot työlläni ja ideoillani, mitä Ailus ei tee!
Kerrotko lisää siitä mitä Ailus ei tee mutta pitäisi?
Mitäs Varman toimari (palkka 2,5 kertaa Ailuksen palkka) tai Ilmarisen toimari (palkka1,5 kertaa Ailuksen palkka) tekee sellaista mitä Ailus ei tee? Kukaan ei kuitenkaan tunne moraalista närkästystä heidän, Hyvien Veljien, palkoista.

Oikeus virheisiin pidätetään

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #278 : 21.11.2013, 16:47:37 »
Aika kova tuntiliksa on akalla vaikka olis 24/7 töissä, saati sitten noilla kovempi palkkaisilla, ja edut päälle. Kaikesta yli 20 k€:n kuukausi palkasta joutas maksaa 70-80 % veroja, siltikin jäis ihan tarpeeksi pussin pohjalle elämistä varten. Matalapalkka duunari ei tienaa tuon verran edes vuodessa. Ja monesti ei huomaisi kukaan mitään vaikka sitä kovapalkkaista johtajaa ei olisikaan, sen duunarin puuttumisen kyllä huomaisi varsin nopeasti. Poliittiset virkaan nimittämiset pitäs kieltää, paljon epäpäteviä henkilöitä pääsee johtotehtäviin puoluekirjan perusteella.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #279 : 21.11.2013, 16:52:56 »
Joskus asia onkin niin, ettei se johtaja aina oikeasti tee yhtään mitään firmansa eteen. Uhkailee vain työntekijöitä, eikä hoida hommiaan. Yhdessä tämmöisessä työpaikassa olen ollut... ::)

Mutta jos se on sinun mielestäsi oikea tapa "johtaa", niin ok. Toivottavasti en työskentele alaisenasi koskaan. ::)

Tota tota, nyt multa meni jotain ohi. Milloin olen kirjoittanut hyväksyväni uhkailun tms. asiattoman menon. Aika törkeä väite..

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #280 : 21.11.2013, 17:06:00 »
Tota tota, nyt multa meni jotain ohi. Milloin olen kirjoittanut hyväksyväni uhkailun tms. asiattoman menon. Aika törkeä väite..
Nyt vissiin itse käsitin väärin:
Johtajat ei tee mitään, eikä niiden työtunnit tuo mitään lisäarvoa.
Sanoitko tämän omana mielipiteenä vai häh? Minulle on monesti tultu sanomaan "kyllä sillä johtajallakin on aina oma paikka yrityksessä", kun olen kertonut erään työpaikan kauheuksista. Kyseisessä työpaikassa johtaja ei oikeasti muuta tehnyt kuin pelotteli, ja vanhat työntekijät hoiti kiltisti hänenkin hommansa... >:(

Tätä tarkoitin ja sain käsityksen, että olisit mieltä "johtaja on aina kuningas", mitä jotkut ovat (tilanteista huolimatta). Anteeksi siitä, mitään ei ollut tarkoitus väittää.

Ehkä minun pitäisi mennä nukkumaan... :-\

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #281 : 21.11.2013, 17:12:46 »
Toi sun asenne omaan ja esim. Ailuksen tekemään duuniin on kiero. Mutta noinhan yleensä uskotaan. Johtajat ei tee mitään, eikä niiden työtunnit tuo mitään lisäarvoa.

Älä irrota yhteydestä, toi oli vastaus Mikan kommenttiin. Yleensä ihmisillä on tollainen käsitys - itse en sitä edusta, se lienee selvää kaikista kirjoituksista, myös siitä mitä lainasit. Lue uudestaan ajatuksella.

Jos joku on sitä mieltä että joku "pomo" on tarpeeton tai saa ilmaista palkaa niin miksi ei itse hankkiudu hänen asemaan? Tosiasia on ettei kuka tahansa siihen pysty, vaikka olisi omassa ammatissaan kuinka hyvä tahansa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #282 : 21.11.2013, 19:11:56 »
Jos joku on sitä mieltä että joku "pomo" on tarpeeton tai saa ilmaista palkaa niin miksi ei itse hankkiudu hänen asemaan? Tosiasia on ettei kuka tahansa siihen pysty, vaikka olisi omassa ammatissaan kuinka hyvä tahansa.

Tämä on kyllä aivan totta. Tämä oma "kokemukseni" (olenhan melko keltanokka) oli tämmöinen tilanne:
Konsernin johto katsoi "hei, tuolla on insinöörin paperit! otetaan se!" ja siitä se ajatus sitten lähti. Koskaan johtaja ei mitään osannut päin naamaa sanoa, vaan käskytti jotakuta alempiarvoista sättimään jotakuta, jos jokin asia oli hänen mielestään pielessä. Useaan kertaan itketti naisväestöä ym. ylimielisillä linjauksillaan. Ja tietenkin hän otti kaiken kunnian koko yksikön toiminnasta itselleen. Erinomainen esimerkki mulkvistista johtajasta, jota todella vaikea saada "kuriin". Liitto taisteli ja taistelee tälläkin hetkellä ko. mulkun rangaistamisen eteen, mutta on taitava kusipää välttelemään ja kiertelemään. >:(

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #283 : 21.11.2013, 20:52:34 »
Niin ja mediahan ei paisuttele / halua tehdä otsikoita tyhjästä. Bemustakin taisi olla ainakin yksi juttu "katso kuvat" ;D
Totta kai media tekee otsikoista "herkullisia", koska heidän bisneksensä on myydä uutisia.
Joten "korostamista" varmasti tapahtuu.

Onhan sen paparazzinkin saatava elantonsa jostakin, että voi maksaa veroja meille, eikä olla elättinä!  :P

Ymmäsit tarkoituksella väärin: "Kokonaispalkasta on kuitenkin kyse, mitä henkilö maksaa yritykselle." Tarkennetaan nyt: kokonaispalkasta on kyse, työntekinjän kokonaiskustannuksesta yritykselle. Elementtejä palkkauksessa voi rahapalkan lisäksi olla esim. auto-, asunto-, lounas, liikunta-, jne edut.

Luin täsmälleen mitä kirjoitit!  ;)  ,  S*

Parempi sana olisi ollut lienee kustantaa yritykselle tms.   :D
Mutta KEVA ei ole yritys!

Minulla on toisenlaisia etuja palkan lisäksi. Ja onhan sitä tullut joitakin "bonuksia" saatua.   :P

Toi sun asenne omaan ja esim. Ailuksen tekemään duuniin on kiero. Mutta noinhan yleensä uskotaan. Johtajat ei tee mitään, eikä niiden työtunnit tuo mitään lisäarvoa.

Ailus ei ole ollut tehtäväänsä pätevin hakija, vaan poliittisesti valittu (maantapa).
Poliittisesti tehtäviinsä valitut johtajat eivät ole niitä, jotka palkkansa ansaisevat, vaan he saavat tehtävän etuineen "maan tavan" mukaisesti palkkiona/hyvityksenä jostakin.

Ja mitä Ailukseen tulee, niin olisi ymmärtänyt pitää turpansa kiinni tai valita sanansa, niin asia olisi jäänyt vähemmälle huomiolle mutta kun heittää bensaa liekkeihin, niin tottakai siitä tulee roihu!  :idiot2:

Meidän firmassa toimarin yksi tehtävä on parittaa meikäläisen ammattitaitoa, joten minä olen pirun kallis "puhelin-tyttö", jota toimari sitten myy (parittaa)...   :2funny:
Joten keskityn siihen mitä osaan tehdä ja muut huolehtivat muista asiaa sivuavista tehtävistä!  :)
Toki delegoin tehtäviä muille nuoremmille "puhelin-tytöille"!  ;D

Ja siitä se meidän firman tili tulee!  :pomo:

Kerrotko lisää siitä mitä Ailus ei tee mutta pitäisi?
Mitäs Varman toimari (palkka 2,5 kertaa Ailuksen palkka) tai Ilmarisen toimari (palkka1,5 kertaa Ailuksen palkka) tekee sellaista mitä Ailus ei tee? Kukaan ei kuitenkaan tunne moraalista närkästystä heidän, Hyvien Veljien, palkoista.

Ailus on virassa, mitä Ilmarisen ja Varman toimarit eivät ole.  Joten virkamiehelle on erilaisia velvoitteita ja myös oikeuksia mitä "ei virkamiehellä" ei vastaavasti ole! Eli hänellä on virkamiehenä hitusen erilaisia juridisia velvoitteita kuin ns. tavallisella toimarilla.

Lainaus
2 §
Lain tavoitteena on turvata valtion tehtävien hoitaminen tuloksellisesti, tarkoituksenmukaisesti ja oikeusturvavaatimukset täyttäen sekä turvata virkamiehelle oikeudenmukainen asema suhteessa työnantajaan.

15 §
Virkamies ei saa vaatia, hyväksyä tai ottaa vastaan taloudellista tai muuta etua, jos se voi heikentää luottamusta virkamieheen taikka viranomaiseen.

Edelleen minusta Ailus on pahentanut omaa tilannettaan omilla lausunnoillaan, joutuessaan "grilliin" tekemisistään.

Varman ja Ilmarisen toimareiden edut ovat heidän osakkeenomistajiensa päätettävissä, joten voin aivan vapaasti paheksua heidän toimiaan, mutta siihen minulla ei ole nokan koputtamista, koska omistajat päättävät mikä on heille kohtuullista.

Minusta tuollaiset altian johtajan 600t€ vuodessa palkat ovat kestämättömiä, sillä niissä tehtävissä, kuten Fortumissakaan toimari ei voi sössiä heidän bisnestään tappiolliseksi olematta täydellisen tollo!
Jos näin käy, kenkää voi antaa vaikka heti! Virkamiestäpä ei noin vain eroteta ilman virkavirhettä!


Jos joku on sitä mieltä että joku "pomo" on tarpeeton tai saa ilmaista palkaa niin miksi ei itse hankkiudu hänen asemaan? Tosiasia on ettei kuka tahansa siihen pysty, vaikka olisi omassa ammatissaan kuinka hyvä tahansa.

Jotkut pomot ovat tarpeellisia, toiset eivät! En luopuisi meidän firman toimarista alle 10 miljoonan hinnalla, jos vielä silläkään!  :pomo:



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Järjettömät uutiset & hölmöimmät lööpit
« Vastaus #284 : 21.11.2013, 21:41:55 »
Niin mutta muualla turhia on? - ehken on parempi miettiä uudestaan ;D Tuskin kovin monella arvostelijalla on mitään näyttöä omista saavutuksista arvostelun kohteen alueella. yleensä takana lienee vain peruskateus ja kuvitelma siitä että ruoho on aina vihreämpää aidan takana.


EDIT: Jännää muuten että luulin että olit mies, mutta kun juttusi luki niin tytöksi sinut joutuu päättelemään. Minäkin luin tarkalleen mitä kirjoitit ;D
« Viimeksi muokattu: 21.11.2013, 21:45:10 kirjoittanut D5GT »

 

KL-varaosat  Race.fi