Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886328 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1890 : 27.04.2015, 15:21:17 »
Emmätiä kuuluuko tää enää tänne, mutta milläkeinoin porukka on taikonu lisää tilaa etupyörille? Ongelmana on siis että suoraan ajaessa ja renkaat täysin linkussa ei hankaa pyörät kaariin mutta kaikki muu siltä väliltä hankaa enemmän tai vähemmän.

Sisälokarille vaan kylmänviileesti rälläkkää? Kaariakaan ei oo vara enää hirveemmin mankeloida ja camber on niin paljon miinuksella kun vaan BC:n yläpäät antaa myötä.

Ainii joo, ja autohan on 760 vm88 ja on pilalle madallettu ja rengas/vannekombo on 195/45@16x8 et-17.


Mä ainakin jouduin nostamaan omasta sitä pyöräkoteloo/holvia ylemmäs kun rupes pienissäki montuissa ottamaan sinne kiinni, rengaskokona 215/35R19 vanne oli muistaakseen vaan jonku 8 tai 8,5 levee.

Sisälokarit on heivattu jo aikoja sitten jorpakkoon, mulla ei ees oo mitään hipo camber yläpäitä eli ihan vakio yläpäillä mennään vielä ainaki tämä kesä.

Mielenkiinnosta paljon sulla on navan keskeltä kaareen matkaa omassas, taitaa vaan olla vähän matalempi kun tuo mun lintta jos sulla tommosia ongelmia on...
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1891 : 27.04.2015, 17:35:48 »
En muista navasta kaareen mittoja mutta apurungosta maahan joku just ja just 3cm. Showroomissa on kuvia.

Sisälokareilla tarkotin niitä metallisia "sisälokareita", ei mulla koskaan tuossa mitään muovisia oo ollukkaa.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1892 : 28.04.2015, 15:53:35 »
En muista navasta kaareen mittoja mutta apurungosta maahan joku just ja just 3cm. Showroomissa on kuvia.

Sisälokareilla tarkotin niitä metallisia "sisälokareita", ei mulla koskaan tuossa mitään muovisia oo ollukkaa.

On tuo varmaan ehken jokusen sentin mun autoo matalampi, kyllä mulla on ainaki 5cm tilaa siellä alla  :)

Jep niin mä vähän epäilinki, niitä just omastani korotin ylemmäs ettei raavi niihin kiinni, kun ei tarvinnu olla mikään isokaan heitto tai muu niin otti aina kiinni sinne.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1893 : 28.04.2015, 16:26:00 »
Rälläkällä meinasin omasta 940 niitä muokata, kaveri muistaakseni vasaralla niitä taittoi vähän 960 volvosta, siis niitä pystyssä olevia metallikäikäleitä kun ottivat joustossa suoraan renkaan ulkoreunaan kiinni.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1894 : 28.04.2015, 18:21:05 »
Jep ja lähtee rälläkällä mäelle kuhan vaan kerkeen. Ei sinne mitään fiksumpaa keksi
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa tommp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1895 : 28.04.2015, 22:05:02 »
Kävin tänään tilaamassa 240:n kaasuiskarit tuohon 760 volvoon eteem, niille kaveriksi tulee muutama (2,5-3) kierrosta v6/diesel jousta. Paljonko iskarista kärsii lyhentää pois ettei mene liian lyhyeksi? Minne nuo 17mm korkeat holkit jotka sinne täytyy tehdä tulevat?
- 760GLE -88

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1896 : 29.04.2015, 03:13:25 »
Kävin tänään tilaamassa 240:n kaasuiskarit tuohon 760 volvoon eteem, niille kaveriksi tulee muutama (2,5-3) kierrosta v6/diesel jousta. Paljonko iskarista kärsii lyhentää pois ettei mene liian lyhyeksi? Minne nuo 17mm korkeat holkit jotka sinne täytyy tehdä tulevat?

Itse olen suunnitellut kans nuita 240:n iskareita 740:n keulille. Kuinka paljon nuo on lyhyemmät verrattuna vakioihin? Mulla on jo iskarit pohjassa koska tuli laikalla leikittyä..  ;D Ja laitatkos kuvia mimmonen operaatio tuo on?

Edit: Kattelin tuossa sun profiilia ja näyttäs tutun näkönen volvo olevan.. Pitänee tulla jokupäivä juttusille  :)
« Viimeksi muokattu: 29.04.2015, 04:14:13 kirjoittanut janne102 »

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1897 : 29.04.2015, 16:46:14 »
Kävin tänään tilaamassa 240:n kaasuiskarit tuohon 760 volvoon eteem, niille kaveriksi tulee muutama (2,5-3) kierrosta v6/diesel jousta. Paljonko iskarista kärsii lyhentää pois ettei mene liian lyhyeksi? Minne nuo 17mm korkeat holkit jotka sinne täytyy tehdä tulevat?

Siihen tolpan mutterin alle. Ei lyhyempi patruuna mee eestaas sen kanssa.

Poissa tommp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1898 : 29.04.2015, 20:31:29 »
Siihen tolpan mutterin alle. Ei lyhyempi patruuna mee eestaas sen kanssa.

Eli sen tulee siis olla 17mm korkea ja 40mm ulkohalkaisijaltaan oleva putkenpätkä jos oikein ymmärsin?
« Viimeksi muokattu: 30.04.2015, 05:10:57 kirjoittanut tommp »
- 760GLE -88

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1899 : 30.04.2015, 00:15:43 »
Porukalla ollut ongelmia madalluksen kanssa?

Etupään ongelmat:
-Vakaaja ottaa koriin kiini
-Raidetangot niin kovassa kulmassa, että yksi hammastanko rikottu
-Alatukivarret ottaa apurunkoon kiini
-Alapallonivelen pultti ottaa jarrulevyyn kiini

Takana:
-Murikka ottaa tankkiin kiini
-Peltiset kolmio tuennat ottaa murikkaan kiini

Vielä pitäs pari senttiä ainakin saada alemmas, että sais kunnolla 16" vanteen kaarelle. On tosin pohjakin aika lähellä maata, mutta onse sen verran tilaa tehnyt jo, että voisi pari senttiä vielä saada alemmas.

Onko näihin mitään raidetangonpään/alapallon siirtopaloja saatavilla?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1900 : 30.04.2015, 00:50:47 »
Khyyl, vaikka Ruotsin kaupoista

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1901 : 30.04.2015, 12:41:25 »
Khyyl, vaikka Ruotsin kaupoista
tai sitten teettää kotimaassa ne. Nämähän ei ole millään tapaa lailliset, mutta ei ole sellainen autokaan joka palikat tarvitsee ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1902 : 30.04.2015, 12:47:33 »
Morjesta kaikille! Minä aattelin nyt vapun kunniaksi, kokeilla omaan 960 volleen eteen 850 etutolppia. Että kuin linttaan meenee. Jos menee, niin omat tolpat takas :hello:

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1903 : 30.04.2015, 12:54:23 »
Kannattaa sekin aika käyttää tippaleivän syömiseen :D

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1904 : 30.04.2015, 12:56:54 »
Tai sitten laikkaa ylimääräisistä 700/900 tolpista alaosat irti, pulttaa/hitsaa ne ehjän tolpan alle.
Vanha ohjausvarsi poikki ja näin sulla on alatukivarret ja raidetangot n.40mm alempana.
Näin toteutan itselleni, tosin 960 facelift olka-akseleilla ja 850 coileilla joissa 940 yläpäät.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi