KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886471 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2010 : 07.08.2015, 23:09:52 »
Tarkista vielä paikallaan käännellessä, kääntyykö ylälautanen mukana pehmeästi vai takeltaako?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2011 : 07.08.2015, 23:15:11 »
Tarkista vielä paikallaan käännellessä, kääntyykö ylälautanen mukana pehmeästi vai takeltaako?
Takeltaa ja iskarin varsi yrttää kääntyä mukana yhtäkyytiä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2012 : 07.08.2015, 23:26:34 »
Takeltaa ja iskarin varsi yrttää kääntyä mukana yhtäkyytiä.
Jossakin näkemässäni auttoi pieni shimmaus että laakeria tavallaan "paksunnettiin" hiukan, joku osa lautasta ilmeisesti kävi sitten kiinni johonkin sinne iskarinvarren holkkiin tms.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2013 : 07.08.2015, 23:33:20 »
Ainoa visuaalinen ero uudessa ja vanhassa on iskarin mutterin aluskumi (yläpäässä, konehuoneessa näkyvä osa). Originaalissa on semmonen paksu, ylälautasen "tötterön" päälle tuleva kumi. Näissä ei sitä ole eikä semmoinen siihen päälle mahtuisikaan (loppuu kierre).

Mulla levis (sopivasti) tietokone, joten ihan kaikki projektikuvat hävis. Jos joku voisi omasta vakio-originale-osilla olevista yläpäistä napata kuvan siitä ihan mutterin ympäristöstä, olisin kiitollinen. Haluaisin myös tietää, kuuluuko tuon kumiosan kääntyä mukana (käsittääkseni ei?).

Jossakin näkemässäni auttoi pieni shimmaus että laakeria tavallaan "paksunnettiin" hiukan, joku osa lautasta ilmeisesti kävi sitten kiinni johonkin sinne iskarinvarren holkkiin tms.
Tarkoittanet "holkilla" yläpään kumin keskellä olevaa holkkia (jonka läpi varren kierreosa tulee)?

En vain ummarra... Alkuperäisillä, tuhannen rupisilla ja ruosteisilla yläpäillä ei ollut mitään ihmeellisempää ongelmaa.
Ainoastaan joskus sopivasti esim. pyörät käännettynä monttuun peruuttaessa yläpää jumiutui, jolloin sai rattia kääntää voimalla, kunnes "bong" äänen jälkeen mentiin taas kevyesti. Nyt ei kuulu "bong", vaan "PAM!" ja "RYSK!".

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2014 : 08.08.2015, 09:35:11 »
Tuossahan tuo



Ei käänny kumiosa mukana
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2015 : 08.08.2015, 09:49:39 »
Jotain hämärää on jos kerran kierre loppuu ja ei saa osia takas.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2016 : 08.08.2015, 10:07:59 »
Jotain hämärää on jos kerran kierre loppuu ja ei saa osia takas.
Niinpä. Kaikki uudet palikat kasattu samassa järjestyksessä mitä vanhat oli.

Iskarikin meni putkeensa niin syvälle, että kruunumutterin sai pyöritellä todella syvälle.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2017 : 08.08.2015, 11:25:41 »
Onko sulle myyty väärät iskarit? Onks 2 satkun jo niin lyhyet ettei sais lainkaan kiristyyn?

s73

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2018 : 08.08.2015, 11:48:59 »
Tuossahan tuo

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei käänny kumiosa mukana
Onko tämä kuva slerbahuulen autosta missä on on ongelma? 

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2019 : 08.08.2015, 12:21:16 »
mites jos on väärä iskari niin sekin vetää yläpään kasaan, koita antaa mutterista löysää, alkaa tietty se kolisemaan.



« Viimeksi muokattu: 08.08.2015, 12:23:49 kirjoittanut The moose »

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2020 : 08.08.2015, 16:58:34 »
Onko sulle myyty väärät iskarit? Onks 2 satkun jo niin lyhyet ettei sais lainkaan kiristyyn?

2-satkun iskarit menee suoraan ilman ongelmia.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2021 : 08.08.2015, 19:36:57 »
2-satkun iskarit menee suoraan ilman ongelmia.

No ei kyllä mene 7/9 tolppaan. Yläpään puolesta toki menee mutta iskarin runko on liian lyhyt kiristyäkseen tolpan sisään. Vaatii holkin jommalle kummalle puolelle iskaria. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2022 : 08.08.2015, 19:39:55 »
Onko sulle myyty väärät iskarit? Onks 2 satkun jo niin lyhyet ettei sais lainkaan kiristyyn?

Eihän se patruunan pituus vaikuta siihen yläpään kiristymiseen. Ettei ois kasatessa menny jotkii palikat väärin päin?
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2023 : 08.08.2015, 23:34:35 »
Eihän se patruunan pituus vaikuta siihen yläpään kiristymiseen. Ettei ois kasatessa menny jotkii palikat väärin päin?
No ei sitten. Aattelin vaan jos ei iskari ole tolpassa tiukassa niin saattas aiheuttaa kaikenlaista ylimäärästä.
Mutta mitäs mä näistä tietäsin kun en ole tollasia "säätöjä" ikinä tehny.  ;) Ja kaikennäköstä on jo tähän ikään nähny.  :P

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2024 : 09.08.2015, 00:04:39 »
Iskari kiriytyi tolppaan hyvin. Tosin niitä piti hieman pajottaa (pohjassa oli korokepala joka piti poistaa). Mitoiltaan ja muodoiltaan vastasivat alkuperäisiä.

Pitänee ihan ensiksi kääntää yläpäät normaaliasentoon. Tänään taas tolla ajoin ja huomasin paukkeen hieman vähentyneen. Liekkö hakevat paikkaansa?

 

Futurez  Kulkukoira