Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2220 : 31.01.2016, 19:39:05 »
Päivitteletkös tänne sitten miten istuu yläpää? Ja minkälainen ajaa? Suosittelisin ruuvaamaan tuota ''korkeudensäätömutteria'' ylöspäin ja ottamaan tuon ohuemman apujousen heti pois, tulee paljon jämäkämpi.

Mitenkäs tuon apujousen poisottaminen vaikuttaa jäykkyyteen, kun tuo on aina pohjassa, paitsi autoa tunkatessa..?(ei mitenkään)
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2221 : 31.01.2016, 20:48:04 »
Mitenkäs tuon apujousen poisottaminen vaikuttaa jäykkyyteen, kun tuo on aina pohjassa, paitsi autoa tunkatessa..?(ei mitenkään)

Mikä idea kyseisellä lisäjousella sitten on?  :o Samahan se ottaa pois jos oikeasti tonttiin haluaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2222 : 31.01.2016, 20:49:43 »
Mikä idea kyseisellä lisäjousella sitten on?  :o Samahan se ottaa pois jos oikeasti tonttiin haluaa.

Ettei jousi heilu ylösnostettuna = laillinen katsatuksessa silloin
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2223 : 31.01.2016, 20:54:27 »
Ettei jousi heilu ylösnostettuna = laillinen katsatuksessa silloin

Kiitän.

Poissa oooozz|

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • Alltbra
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2224 : 31.01.2016, 20:58:44 »
Eiköhän tuo apujousi ole suunniteltu tuomaan ulosjoustoa. Nuo kynäjouset on kohtuu jäykkiä jolloin tarvitaan apujousta, jotta saadaan ulosjoustoissa pyörä seuraan tietä/ ulosjoustoa ylipäätään.
855 T-5R -95 // S80 D5 executive -14

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2225 : 31.01.2016, 21:09:43 »
Eiköhän tuo apujousi ole suunniteltu tuomaan ulosjoustoa. Nuo kynäjouset on kohtuu jäykkiä jolloin tarvitaan apujousta, jotta saadaan ulosjoustoissa pyörä seuraan tietä/ ulosjoustoa ylipäätään.

Ehkä kunnon setupeissa, mutta noissa halpiksissa ne pystyy painaa kädellä kasaan.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2226 : 31.01.2016, 21:56:47 »
Ehkä kunnon setupeissa, mutta noissa halpiksissa ne pystyy painaa kädellä kasaan.

Mutta tuohan se silti ulosjoustoa. Jos ei apujousta olisi, olisi iskarin oltava huomattavasti lyhyempi, ettei jousi hölsky ylösnostetttuna tai töyssystä "hypättäessä". Joten ulosjousto olisi lähes nolla.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2227 : 01.02.2016, 16:55:22 »
Noniin! semmoinen tuli. Omasta mielestä jäi ihan hyvälle korkeudelle ja ainakin vielä on sopivan jäykkä :D Ajettavuuskin oli tosi hyvä :) tai no, en tiedä oliko oikeesti hyvä kun ei noista alustasarjoista ole kokemusta, mutta kyllä se yli puoli miljoonaa ajetun alkuperäisen alustan päihitti :D Vähän epäselviä kuvia mutta toivottavasti saa selvää mihin korkeudelle jäi  :)





945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2228 : 01.02.2016, 20:42:29 »
Ja ihan samaan lopputulokseen olisi päästy rälläkkä + pari kiekkaa -kombolla..

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2229 : 01.02.2016, 21:48:19 »
Noniin! semmoinen tuli. Omasta mielestä jäi ihan hyvälle korkeudelle ja ainakin vielä on sopivan jäykkä :D Ajettavuuskin oli tosi hyvä :) tai no, en tiedä oliko oikeesti hyvä kun ei noista alustasarjoista ole kokemusta, mutta kyllä se yli puoli miljoonaa ajetun alkuperäisen alustan päihitti :D Vähän epäselviä kuvia mutta toivottavasti saa selvää mihin korkeudelle jäi  :)

Eikö alemmas saa?  :o 

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2230 : 01.02.2016, 22:04:08 »
Sais tuota vähän, mutta jääköön noin  8)
Noniin! semmoinen tuli. Omasta mielestä jäi ihan hyvälle korkeudelle ja ainakin vielä on sopivan jäykkä :D Ajettavuuskin oli tosi hyvä :) tai no, en tiedä oliko oikeesti hyvä kun ei noista alustasarjoista ole kokemusta, mutta kyllä se yli puoli miljoonaa ajetun alkuperäisen alustan päihitti :D Vähän epäselviä kuvia mutta toivottavasti saa selvää mihin korkeudelle jäi  :)

Eikö alemmas saa?  :o
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa rapémasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2231 : 01.02.2016, 22:06:12 »
Niin sellainen pomppukeppi onkin oikein mukava  :)
Ja ihan samaan lopputulokseen olisi päästy rälläkkä + pari kiekkaa -kombolla..
945 (B230FB) 744 (B234FT) 944 (B230FD) 744 (M50B20 Turbo projekti)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2232 : 01.02.2016, 22:10:06 »
Niin sellainen pomppukeppi onkin oikein mukava  :)
Settiin sopivat, uudet iskarit niin kaukana pomppukepistä.

Tuommoinen nippanappa tuhatkiloiseen Golfiin suunniteltu etutolppahan on varmasti parempi!  :idiot2:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2233 : 02.02.2016, 00:45:18 »
Ja ihan samaan lopputulokseen olisi päästy rälläkkä + pari kiekkaa -kombolla..
Niillemain se menee tai ehkä hitusen alemmas jopa. 240 etuiskareiden kanssa toiminut muutaman vuoden ihan järkevästi. Toki tuossa tekniikka painaa vähän enemmän ja aiheuttaa lisämadallusta verrattuna vinokoneeseen.



Rengas saman kokoinen 185/65/15 rapémasan kuvassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2234 : 02.02.2016, 11:14:14 »
Settiin sopivat, uudet iskarit niin kaukana pomppukepistä.

Toi on kyllä totta. Edes lyhennetyt tolpat ja reilust lyhennetyt jouset ei ollu mikään jäätävä pomppukeppi. Hiukan kun käyttää aikaa ja järkeilee niin kyllä laikkajousillakin fiksun alustan saa. Mutta tässä varmaan haluttu korkeussäätö helpolla? Saahan tohon settiin vaikka minkälaisia jousia. Itse en lähtis tuomitsemaan kokeilematta, voi olla varsin hyväkin  ???


Tuommoinen nippanappa tuhatkiloiseen Golfiin suunniteltu etutolppahan on varmasti parempi!  :idiot2:

"Omamassa: 1229–1543 kg" on nippanappa tuhatkiloinen? Autowikistä löyty moinen tieto, ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus. Akselimassaa vertailemallahan tuo fiksumpaa olis, mutta eipä karvalakkiseiska juuri enempää paina kuin kevyin neloskoppanen
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

RallyBaron  Samppasport