Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2415 : 08.08.2017, 22:01:18 »
Moi! Ostin tuossa aikasemmin kesällä tuon tuningstudion gts-perfomance  alustasarjan 940mppii. Takapää tippui sopivasti mutta etupää näyttää hölmön korkealta. Onko kukaan kokeillut rälläköidä näitä etujousia (mitä ei kyllä kovin mielellään tekisi), tai onko jossain myynnissä enemmän madaltavia jousia. Itse en ole oikein mitään löytänyt ja tarve olisi tosiaan pelkästään etujousille.

Mimmonen se on kun edessä istuu 2 henkee.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2416 : 14.08.2017, 21:42:43 »
Voi olla tyhmä kysymys, mutta käyköhän 200srj etujouset 740 -88 glt:hen?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2417 : 14.08.2017, 21:43:34 »
Voi olla tyhmä kysymys, mutta käyköhän 200srj etujouset 740 -88 glt:hen?
Ei käy.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2418 : 15.08.2017, 09:36:25 »
Moi! Ostin tuossa aikasemmin kesällä tuon tuningstudion gts-perfomance  alustasarjan 940mppii. Takapää tippui sopivasti mutta etupää näyttää hölmön korkealta. Onko kukaan kokeillut rälläköidä näitä etujousia (mitä ei kyllä kovin mielellään tekisi), tai onko jossain myynnissä enemmän madaltavia jousia. Itse en ole oikein mitään löytänyt ja tarve olisi tosiaan pelkästään etujousille.

Eiks noi oo ihan perus jouset ja iskarit? Oon mä ainakin lesjöjä menestyksekkäästi säätänyt rälläkällä. Tietenkin iskarin pituus saattaa aiheuttaa ongelmia.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa rahjaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2419 : 28.08.2017, 12:51:31 »
onko 940 diesel ja bensan etujousilla jäykkyys eroa?

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2420 : 28.08.2017, 19:00:31 »
On väkisinkin kun on eri jousi. Pitempi ja paksumpaa lankaa deekuun tarkotettu jousi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2421 : 28.08.2017, 19:22:34 »
On väkisinkin kun on eri jousi. Pitempi ja paksumpaa lankaa deekuun tarkotettu jousi
Lesjön jouset ainakin näin.

-> sama kumpiako laikkaa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2422 : 05.09.2017, 23:21:21 »
Millasilla jousijäykkyyksillä porukka on noita BC:n takajousia farkussa käyttäneet? Mitähän vakiot on?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2423 : 18.09.2017, 18:28:24 »
Terve.

945 volvo ja pehmeä vaimennus takana.

Mietin, olisikohan jotain "motonetin tarvikkeita" laadukkaampia tarjolla. Onko se sitten se perus "Bilsteinin B6" vai häh?

Löytyy kuormajouset eikä madallus ole vaihtoehto. Töyssyyn vaan jos nyt ajaa reippaammin tai autolla hyppää, käy perä todella pohjassa ja loikkaa vielä uudestaan. :D

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2424 : 18.09.2017, 18:35:11 »
Terve.

945 volvo ja pehmeä vaimennus takana.

Mietin, olisikohan jotain "motonetin tarvikkeita" laadukkaampia tarjolla. Onko se sitten se perus "Bilsteinin B6" vai häh?

Löytyy kuormajouset eikä madallus ole vaihtoehto. Töyssyyn vaan jos nyt ajaa reippaammin tai autolla hyppää, käy perä todella pohjassa ja loikkaa vielä uudestaan. :D

KYB Gas-a-just, Fixukselta, lähes ilmaset ja paremmat kuin B4 ja B8.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2425 : 20.09.2017, 16:30:29 »
KYB Gas-a-just, Fixukselta, lähes ilmaset ja paremmat kuin B4 ja B8.

En kyllä itse keksi miten noista saa paremmat kuin B8:sta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2426 : 20.09.2017, 17:47:31 »
En kyllä itse keksi miten noista saa paremmat kuin B8:sta.

B4:t alkaa kolisemaan takaa. En tiedä miksi, mutta internet täynnät juttua enkä ollut ainoa suomessakaan. Ei kummoset iskarit muutenkaan, ei ajettavuudeltaan eikä laadultaan. Ns. Vakiothan ne on Bilsteinin mukaan. Jos olisin tiennyt olisin ajanut ehjillä vakio iskareilla.

B8:t nyt kummoset iskarit olleet hintaansa nähden, yhtään sen jämäkämpi tai löysempi KYB verrattuna. Sen sijaan pomputti perää vittumaisesti sutiessa. Jousina oli kierros pois vakioista ja takana kuormajouset katkottuna samaan mittaan etupään kanssa.

Mun mielestä Gas-a-justit mulla oli, KYBin jotkut halvat kuitenkin. Ja aivan saatanan jäykät. Tai sitten mun B8 oli bilsteinin listan mukaan valittuna väärin, joka tapauksessa näin oli mulla...
« Viimeksi muokattu: 20.09.2017, 17:49:52 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2427 : 20.09.2017, 19:38:40 »
On nuo gas-a-justit aika kovat. Ainakin 240:ssä. Ne oli muuten samat kuin Bilteman sport gasit aikoinaan.
Tykkäsin silti.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2428 : 20.09.2017, 19:50:46 »
Määritelkää "kova"?

Yleensä minulla kulkee vähintään 50-100kg tavaraa kontissa aina. Reissussa sitten enemmän.

Tosiaan nyt on kolme vuotta vanhat kuormajouset taka-akselilla, volvon "omilla" korokepaloilla. Perä tykkää nopeissa suunnanvaihdoissa (vastaheitto tai shigaani) heilahtaa todella voimakkaasti ja tosiaan hyppy/nyppy tekee perä todella reilun "pohjauksen", jonka jälkeen pomppaa vielä ylösalas ennenkuin rauhoittuu.
Jos autolla tosiaan hyppää, käy perä aivan pohjassa, loikkaa vielä ilmaan, käy melkein pohjassa, käy ylhäällä ja sitten rauhoittuu. Liukkaalla (lumi/sora) mutkaan vedättäessä perä painuu ensin syvään ja alkaa sitten keinumaan puolelta toiselle.

Eihän tuo mikään rata/ralliauto ole, vakio merikontti. Ajattelin vain, voisiko olla mahdollista saada ajettavuutta lisää iskaripäivityksellä, kun ovat selvästi jo pehmeät. Iskunvaimennin nyt kuitenkin määrittelee melko isosti sen, miten hyvin rengas tietä seuraa.

Vakaajaa ei ole, semmoinen tarkoitus asentaa kyllä.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2429 : 20.09.2017, 20:06:04 »
Määritelkää "kova"?

Yleensä minulla kulkee vähintään 50-100kg tavaraa kontissa aina. Reissussa sitten enemmän.

Tosiaan nyt on kolme vuotta vanhat kuormajouset taka-akselilla, volvon "omilla" korokepaloilla. Perä tykkää nopeissa suunnanvaihdoissa (vastaheitto tai shigaani) heilahtaa todella voimakkaasti ja tosiaan hyppy/nyppy tekee perä todella reilun "pohjauksen", jonka jälkeen pomppaa vielä ylösalas ennenkuin rauhoittuu.
Jos autolla tosiaan hyppää, käy perä aivan pohjassa, loikkaa vielä ilmaan, käy melkein pohjassa, käy ylhäällä ja sitten rauhoittuu. Liukkaalla (lumi/sora) mutkaan vedättäessä perä painuu ensin syvään ja alkaa sitten keinumaan puolelta toiselle.

Eihän tuo mikään rata/ralliauto ole, vakio merikontti. Ajattelin vain, voisiko olla mahdollista saada ajettavuutta lisää iskaripäivityksellä, kun ovat selvästi jo pehmeät. Iskunvaimennin nyt kuitenkin määrittelee melko isosti sen, miten hyvin rengas tietä seuraa.

Vakaajaa ei ole, semmoinen tarkoitus asentaa kyllä.

Mitkä tai kenen valmistamat kuormajouset?

Ei itellä kuormajouset antanu pohjata kuormattunakaan.


 

Ateho  Elekma