Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886441 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1455 : 11.03.2014, 14:13:39 »
Itsekkin kyselin sarjaa jokunen viikko takaperin.
Tuohonkin sarjaan pitäisi ostaa taas semmoiset J_Lanttolan palikat. Lienekkö on saatavissa hänen kautta lisää?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1456 : 11.03.2014, 14:59:23 »
Itsekkin kyselin sarjaa jokunen viikko takaperin.
Tuohonkin sarjaan pitäisi ostaa taas semmoiset J_Lanttolan palikat. Lienekkö on saatavissa hänen kautta lisää?

Valitettavasti ei ole lisää tulossa ainakaan näillä näkymin. Pitäisi laittaa sen verran rahaa kiinni noihin, kun joutuu isomman satsin teettämään kerralla, ettei ole oikein mielenkiintoa tuohon enää, ikävä kyllä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1457 : 11.03.2014, 22:00:31 »
Valitettavasti ei ole lisää tulossa ainakaan näillä näkymin. Pitäisi laittaa sen verran rahaa kiinni noihin, kun joutuu isomman satsin teettämään kerralla, ettei ole oikein mielenkiintoa tuohon enää, ikävä kyllä.

No iloittakoon palikoista joita meillä jo on.  P>
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1458 : 13.03.2014, 00:10:11 »
Mistä palikoista puhutaan?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1459 : 16.03.2014, 19:59:31 »
Mistä palikoista puhutaan?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1917.msg538811#msg538811
Viimesen päälle hipo palikat tolpan ja alapallon väliin, joita oli tarjolla vain hyvin rajoitettu erä O0
Vastaavan tapaisia osia saa joistain vauhtipuljuista ruotsin puolelta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1460 : 16.03.2014, 20:24:48 »
Noh jos sinulla on jäykkäperä niin voit unohtaa sen camber lisäyksen. Ei ole nimittäin ihan helppo homma alkaa niitä akseliputkia taivutteleen. Eteen saa lisää camberia joko siirtämällä niin yläpään kiinnitysreikiä tai sitten tilaamalla jenkeistä Kaplhenkeltä säädettävät yläpäät. Silloin muistaakseni joutuu myös tolpat uusimaan ???

Mites jos laikalla pari viiltoa akseliputken juureen, vääntää raon kiinni ja kemppiä.

Yhden asteen negatiivinen camber voisi olla toimiva.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2014, 20:37:54 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1461 : 16.03.2014, 22:17:37 »
Mä nyt en kyllä ymmärrä tästä mitään, mutta miten se akseliputken modaus camperia muuttaa? Vetoakselihan se kait on määräävä tekijä.  ??? Mulla ainakin on oassani pyörät kiinni vetoakseleissa eikä akseliputkessa.
Saattaa olla jotain mitä en nyt hoksaa.

Multilinkissä se onnistuu kun on nivelet mutta jäykkä perä on aina jäykkä.  ;)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1462 : 16.03.2014, 22:51:56 »
Vetari antaa anteeksi pienen camber modauksen. Ralliukot nuita tehnyt.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1463 : 16.03.2014, 23:13:44 »
Mites jos laikalla pari viiltoa akseliputken juureen, vääntää raon kiinni ja kemppiä.

Yhden asteen negatiivinen camber voisi olla toimiva.

Tuskin tarvitsee edes viiltoa tehdä, menee varmaan ihan pillillä viivakuumalla tai vaikka migillä puoli kierrosta saumaa. Jos ei yksi riitä niin useampia kappaleita vierekkäin. Sitä en kyllä osaa sanoa miten paljon boori antaa myöden ja miten kauan kestää :D Niissä group a vehkeissä vaimitähänneoli, vetarin pää oli pyöreä booriosaltaan. Tai siis tynnyrin mallinen. Muistaisin jostain lukeneeni että 3 astetta salli sen mallin vetari? Voin muistaa väärinkin.
Voihan sitä kokeilla. Eipä nuo perät hirveitä maksa. :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1464 : 16.03.2014, 23:14:49 »
Mä nyt en kyllä ymmärrä tästä mitään, mutta miten se akseliputken modaus camperia muuttaa? Vetoakselihan se kait on määräävä tekijä.  ??? Mulla ainakin on oassani pyörät kiinni vetoakseleissa eikä akseliputkessa.
Saattaa olla jotain mitä en nyt hoksaa.


Pyörä on kiinni vetoakselissa ja vetoakseli on akseliputkessa ;)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1465 : 16.03.2014, 23:32:36 »
Tuskin tarvitsee edes viiltoa tehdä, menee varmaan ihan pillillä viivakuumalla tai vaikka migillä puoli kierrosta saumaa. Jos ei yksi riitä niin useampia kappaleita vierekkäin. Sitä en kyllä osaa sanoa miten paljon boori antaa myöden ja miten kauan kestää :D Niissä group a vehkeissä vaimitähänneoli, vetarin pää oli pyöreä booriosaltaan. Tai siis tynnyrin mallinen. Muistaisin jostain lukeneeni että 3 astetta salli sen mallin vetari? Voin muistaa väärinkin.
Voihan sitä kokeilla. Eipä nuo perät hirveitä maksa. :)
Jos booriosa oliskin joku muu kuin mitä Volvon perissä niin vois onnistua. Mutta eikös se ole ihan suora?

Pyörä on kiinni vetoakselissa ja vetoakseli on akseliputkessa ;)
Ei mulla ole vetari kiinni putkessa, siinähän on laakerointi välissä.  ;)

Poissa Pilppula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1466 : 18.03.2014, 10:41:02 »
Paljonkohan tollasen 940 farkun jousista kehtaa laikata ilman, että alkaa nosturilla kolisemaan ???
Volvo 940 stw b230G

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1467 : 18.03.2014, 12:07:15 »
Jos booriosa oliskin joku muu kuin mitä Volvon perissä niin vois onnistua. Mutta eikös se ole ihan suora?
Ei mulla ole vetari kiinni putkessa, siinähän on laakerointi välissä.  ;)

Ai, mä ainakin hitsasin ne putkeen kiinni, ettei kolise  :o No joo, siis pointtina se, että vetarihan on siinä kulmassa mihin akseliputki sen asettaa ;) Muut asiat sitten määrittää sen, että kestääkö se vetari vai ei.

Onhan boori ihan suora, mutta siinä on pieni välys. Se, miten paljon tuo välys antaa periksi, onkin sitten ihan arvoitus.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1468 : 18.03.2014, 18:26:28 »
Mites jos laikalla pari viiltoa akseliputken juureen, vääntää raon kiinni ja kemppiä.

Yhden asteen negatiivinen camber voisi olla toimiva.

rumpumallinen vetoakselin poori osa, muuten ei onnistu pidemmänpäälle.

sit akseliputken yläpintaan 15cm välein tasaisia hitsisaumoja 3kpl poikittain, ei mitään pikkupoikain pohjankorjaus heftejä vaan ihan oikeeta saumaa. jos ei väänny tarpeeksi hitsataan lisää.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1469 : 23.03.2014, 18:04:00 »
Kuinkahan paljon jäykemmät takajouset kannattais tohon BC-Racingiin ottaa, kun ne tulee tohon multilinkkiin? Setin mukana tulee vakiona 6kg/mm jouset. Jousien pituudesta ei ole tietoa, mutta pitää varmaan ottaa hieman pidemmät koska takapäässähän joutuu turvautumaan perinteiseen rälläkkä ratkaisuun tuolla setillä..

Etujousetkin näyttäs olevan 5kg/mm, tartteiskohan niidenkin olla hieman jäykemmät tuolla Pervolla?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy