Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

855 10V "Biltema tuning"

  • 302 Vastauksia
  • 113290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #106 : 28.03.2017, 16:30:26 »


8)
kuplivat ja rikkinäiset kusikalvot puuttuvat enää :D
niin ja helevetin moinen basson jytke ei muutakun korttelia kiertää :2funny:
« Viimeksi muokattu: 28.03.2017, 16:32:02 kirjoittanut Demi »
kiitoos ja anteeks.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #107 : 28.03.2017, 19:09:19 »
Joo, aika maasturiksi se eilen vielä jäi. Mutta onneksi sain korjattua tänään, muutama osa piti poistaa mut stance on kuitekii se pääasia.





Siitä vielä "projektikuvia":





Hyvä vinkki etupään hieromiseen on vaihtaa alatukivarret ristiin, jolloin etupyöriä saa kivasti taaksepäin. Sitä tuli kokeiltua, kun jouduin yhdistämään rikkinäisen alatukivarren rikkinäiseen olkatukeen - ko. osat olivat eri puolilta autoa.


Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #108 : 03.04.2017, 21:10:59 »
Romuja kiinni autoon... Tarvinee taas kaivaa tunkki esille että saa koiranluun paikoilleen.





Jos joku miettii että miten 850 Sportswagonin takakontin sivuikkunat irroitetaan, niin vastaus on sisäpuolelta. Mielellään tarkoitukseen sopivalla veitsellä. Tulipa kokeiltua nyt sitten että kuminen tiivistelista on melko pitkälti osa lasia:





 :P

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #109 : 04.04.2017, 19:02:50 »


Kunnon mattopuukko raa'alla voimalla 3/4-asti liimasaumasta läpi, silleen että saa lasia raotettua kunnolla. Sitten katkoteräveitsi ja viimeistely sieltä minne ei mattopuukolla ylettänyt (lähinnä etunurkat). Ei tuohon sen kummempaa tarvita näköjään.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #110 : 07.04.2017, 12:31:12 »
Tonttiin ja paaliin. Vain levipellit jäi puuttumaan.













Sit pitää vielä miettiä, mihin saan kaikki kasipätkän osat varastoitua :P Olis mm. pari laatikollista sisustuksen muoviklipsuja ja muita kiinnikkeitä, joiden laittamista projektiautoon aion vältellä viimeiseen asti. Muoviosat ovat aivan hanurista, varsinkin sellaiset jotka ankkuroituvat kohteeseensa eivätkä lähde ikinä ehjänä irti.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #111 : 07.04.2017, 12:34:23 »
Nyt on perusteellisesti paalattu  O0 tota omaa purku farkkua en kyllä noin tyhjäks nuohoo
« Viimeksi muokattu: 07.04.2017, 12:47:21 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #112 : 07.04.2017, 12:49:04 »
Nyt tekis mieli ostaa uus kasipätkä purettavaks... :o Mahtushan toho pihalle useempikin kerrallaan.. :P

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #113 : 07.04.2017, 12:50:31 »
Nyt tekis mieli ostaa uus kasipätkä purettavaks... :o Mahtushan toho pihalle useempikin kerrallaan.. :P
Mul piisaa et 2 paskaa on purussa kerrallaan ja tuo toinen tasan viimene 850 minkä puran  :2funny: osilla kun en ite juur mitää tee ja kaupakskaan ei taho mennä  :buck2:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #114 : 07.04.2017, 12:55:42 »
Minulla kyllä rupee osia menemään kuha saa tuon projektin ajoon... Alapallojahan nää syö kun leipää ja mitä noita muita 8-pätkän ominaisuuksia niitä olikaan...  Just nyt pitäis olla kaikki tarpeellinen että eikun vaan armotonta kokoamista. Tosin ainahan kaikkia ylläreitä paljastuu...

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #115 : 08.04.2017, 13:19:03 »
Ja takaisin projektiauton kimppuun... Sovittelin etusiipeä paikoilleen, vähän piti miettiä miten kiinnikkeet menee paikoilleen:



Auton puoleiset ruuvit tulevat "näppärästi" ohjainboksilaatikon alle ja aivan konehuoneen etunurkkaan:




Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #116 : 08.04.2017, 20:56:13 »
850 XC  :D



Harmi vaan kun ei taida onnistua korottaminen V70 XC:n palikoilla, kun niissähän taitaa takapää olla aika erilainen... Jos ei korotus onnistu, ni sit ehkä madallusta... No, katotaan nyt, jos sais edes leimattua ensin.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #117 : 09.04.2017, 18:27:04 »
Toiselle puolelle samoja hommia:





Osa sisälokareiden kiinnikkeistä on alunperin pop-niittejä, mistä en niin hirveästi välitä. Tai lähinnä inhottaa porailla niitä pois, kun kuitenkin tulee sisälokareita käytettyä irrallaan joskus. Minulla oli sattuneesta syystä tuollaisia hyllyssä:





Restagraf 10735 / Motonet 47-1798. Sopivat ihan kohtuullisesti, kun suurentaa reiät 8-millisiksi. Ja tuntuvat kestävän purkamista ja kasaamista lähes loputtomasti :)



Aion kokeilla noita myös muovihelmojen kiinnitykseen, niissä on alunperin sellaisia inhottavia nastoja, joita ei meinaa saada ehjänä irti.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #118 : 09.04.2017, 20:35:21 »
Seuraava ohjelmanumero onkin auton alla kömpiminen erilaisten purkkien kanssa.



Aloittelin rälläkällä ja teräsharjalaikalla, perään Galvacoloria. Seinustalla tähän asti kulutetut kotelosuojapurkit, rivistöön tulee vielä paaaljon lisää purnukoita. Oikeastaan kannattaisi jo hommata kompura ja kotelosuojaruisku kun koko auton tekee, mutta onhan nuo spraypurkit toisaalta aika vaivattomia, senkun viskoo roskikseen sitä mukaa kun suihkuaminen loppuu ja ottaa uutta tilalle :)

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 855 10V "Biltema tuning"
« Vastaus #119 : 10.04.2017, 20:26:29 »
Kävin auton alla ruiskuttelemassa kotelosuoja-ainetta itseni päälle, näköjään autoonkin tarttui vahingossa jotain:



Tavoitteena tuoreuttaa olemassa olevaa massaa ja täydentää koteloiden ja saumakohtien suojausta. Vierastan "perinteistä" paksua massaa, mieluummin lisäilen kotelosuojaa vaikka sitten useammin. Hyvinhän tämä on uutena suojattu, mutta kyllä reilun parinkymmenen vuoden jälkeen kannattanee suojausta vähän täydentää, tai ainakin yrittää.

Alkuperäinen mömmö on tässä kyllä tarttunut varsin hyvin, eikä kerros ole valtavan paksu - toivoa siis on. Esimerkiksi 740:ssäni on sellainen valtavan paksu muovimainen "massamatto" pohjassa, se on kupruillut muutamista paikoista ja sieltä löytyykin sitten pehmeää...  :-\

Etupuskurinkin sain sovitettua paikallensa:





En muistanutkaan, miten iso tuo on. No, kuuluu Volvon tyyliin.

Restagraf - meille jotka emme halua purkaa autoa porakoneella:





S*

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo