Autoracing  KL-varaosat

'89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä

  • 6 Vastauksia
  • 1519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stetson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Tänään alkoi luottopeli oikutella aamulla töihin lähtiessä. Tärähtää hienosti käyntiin, mutta alkaa rötäämään ja sammuu. Muutaman käynnistyksen jälkeen saa pidettyä reilulla kaasulla kierroksia ylhäällä. Jos polkaisee vain hieman niin tuntuu että tukehtuu. Pitää painaa kaasua noin puoleen väliin niin alkaa vasta tapahtua. Hetken kuluttua pysyy jo käynnissä mutta todella heikosti.
Pääsin kuitenkin liikkeelle ja muutaman sadan metrin jälkeen ikään kuin olisi joku jostain kytkimestä kääntänyt ja alkoi auto taas toimia. Työpaikan pihassa lämpimällä koneella kokeilin startata ja toimii kuin unelma.

Autoon on uusittu vuosi sitten kansipahvin vaihdon yhteydessä kaikki yläkerran tiivisteet. (myös suuttimien o-renkaat) Eilen vaihdettu uudet bensapumput niin auton alle kuin tankkiinkin. Volvo on ollut minulla jo viisi vuotta päivittäisessä ajossa ja jotenkin tuo tyhjäkäynti on ollut muutenkin aina hieman epätasainen. Välillä tuntuu että tulee ikään kuin sytytyskatkoja.

Mistä lähteä vikaa etsimään? Lisäilmaluisti? Polttoaineen paineen varaaja?

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: '89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä
« Vastaus #1 : 08.10.2019, 09:53:10 »
ohjauspaineventtiili teki mulla tota kun auto oli kylmä,lämpösenä ei mitään oireita!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Stetson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: '89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä
« Vastaus #2 : 08.10.2019, 12:29:46 »
ohjauspaineventtiili teki mulla tota kun auto oli kylmä,lämpösenä ei mitään oireita!
Miten ratkaisit ongelman? Minkäslainen laite tuo ohjauspaineventtiili on? Meinaatko tätä: http://www.bosch-classic.com/en/internet/bosch_classic/produkte/motor_1/warmlaufregler_1/warmlaufregler___mit_teaser_1.html

E: Googlettelin ja opiskelin hieman tuon palikan toimintaa ja otan tänään irti, avaan ja putsaan. Vaikuttaisi siltä että tuo voisi hyvinkin aiheuttaa kuvailemani oireet.
« Viimeksi muokattu: 08.10.2019, 13:41:34 kirjoittanut Stetson »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: '89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä
« Vastaus #3 : 08.10.2019, 15:30:11 »
Miten ratkaisit ongelman? Minkäslainen laite tuo ohjauspaineventtiili on? Meinaatko tätä: http://www.bosch-classic.com/en/internet/bosch_classic/produkte/motor_1/warmlaufregler_1/warmlaufregler___mit_teaser_1.html

E: Googlettelin ja opiskelin hieman tuon palikan toimintaa ja otan tänään irti, avaan ja putsaan. Vaikuttaisi siltä että tuo voisi hyvinkin aiheuttaa kuvailemani oireet.
juuri tuota,vaihdoin  ehjään ja ongelmat poistui
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: '89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä
« Vastaus #4 : 08.10.2019, 15:31:37 »
Miten ratkaisit ongelman? Minkäslainen laite tuo ohjauspaineventtiili on? Meinaatko tätä: http://www.bosch-classic.com/en/internet/bosch_classic/produkte/motor_1/warmlaufregler_1/warmlaufregler___mit_teaser_1.html

E: Googlettelin ja opiskelin hieman tuon palikan toimintaa ja otan tänään irti, avaan ja putsaan. Vaikuttaisi siltä että tuo voisi hyvinkin aiheuttaa kuvailemani oireet.
vaihdoin tuon palikan omaani ja ongelma poistui.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Stetson

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: '89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä
« Vastaus #5 : 09.10.2019, 07:54:44 »
Putsasin eilen lisäilmaluistin ja lisäksi avasin tuon ohjauspaineensäätimen. Siellä oli sisällä skeidaa vaikka kuinka. Purin, putsasin ja laitoin takaisin kasaan. Suhteellisen yksinkertainen, mutta tarkkuutta vaativa homma. Nyt tuntuisi taas Volvo toimivan. Tuossa hyvät ohjeet kuvien kera jos meinaa avata tuon säätimen:http://www.ferrari400parts.com/Warmupregulatorrepair.php

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: '89 240 B200E K-Jet kylmänä ei meinaa pysyä käynnissä
« Vastaus #6 : 09.10.2019, 10:22:12 »
Putsasin eilen lisäilmaluistin ja lisäksi avasin tuon ohjauspaineensäätimen. Siellä oli sisällä skeidaa vaikka kuinka. Purin, putsasin ja laitoin takaisin kasaan. Suhteellisen yksinkertainen, mutta tarkkuutta vaativa homma. Nyt tuntuisi taas Volvo toimivan. Tuossa hyvät ohjeet kuvien kera jos meinaa avata tuon säätimen:http://www.ferrari400parts.com/Warmupregulatorrepair.php
hyvä että vikapaikka löydetty  O0
« Viimeksi muokattu: 09.10.2019, 10:24:43 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy