Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 245:een parempi moottori, mutta mistä?

  • 0 Vastauksia
  • 342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Echo575

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Volvo 245:een parempi moottori, mutta mistä?
« : 04.10.2023, 00:34:24 »
Moro, itsellä on ollut nyt pari vuotta Volvo 245, jossa on alkuperäinen vapaasti hengittävä D24, auto on siis dieselin papereilla. Auto on palvellut hyvin, mutta kone syö öljyä reilusti ja vaparina tietty laiska kulkemaan.  Olen mietiskellyt koneen turbottamista, jotta auto olisi mukavampi ajaa ja käyttää, mutta ei viitti sitten alkaa tuon kuntoista konetta laittelemaan ja eivät taida nuo D24 olla hyviä muutenkaan.

Mietiskelin OM603 tai OM606 moottoria autoon. En tarvitse suuria tehoja, haluaisin vaan erittäin luotettavan moottorin, joka tuottaa yli 130 hp. Pystyisin laittamaan tuollaisen moottorin sen alkuperäisen vaihdelaatikon kanssa ja sovittamaan sen autoon, mutta sitten tarvitsisi tehdä uusi kardaani. Pystyisin nuo kannakkeet tekemään yksin, mutta tuon kardaanin valmistuksen hinnasta en ole varma, kun en tiedä tuleeko siitä mitään, jos leikkaan poikki nykyisen kardaanin ja otan uuden moottorin alkup autosta oman kardaanin alkupätkän ja hitsaan ne yhteen, tasapainotus tarvitsee ainakin, mutta en tiedä paljonko tuolle tulee hintaa nykyään.

Katsoin, että OM617 varten sai ainakin adapterin Volvon M46 laatikolle ja ilmoituksessa oli ohjeet, miten sovittaa kone Volvoon. Lupaavat, että 240, 740 ja 940 sopii. Tuo olisi erittäin yksinkertainen ja mulla on yksi Om617 nurkissa tällä hetkellä. Omassa mersussa on OM617 turbolla ja ei ole paha, mutta ei jaksaisi tuota nurkissa olevaa vapari 617 alkaa sitten taas turbottamaan tuota varten ja 6 sylinterinen saisi olla mun mielestä uusikin kone.

Mitään neuvoja miten kannattaa toimia?

 

Elekma  Autoracing