Carcom Oy  Ateho

240 lämppäri

  • 37 Vastauksia
  • 10872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
240 lämppäri
« : 16.02.2011, 15:39:53 »
Ajattelin tänne kirjoittaa, kun itteltä rupee mielenkiinto loppumaan ja v*tutus nousemaan. Eli ei suostu puhaltamaan kuin haaletaa sisään max. 10 astetta. Moottorin lämpö on normaali ja tasainen , ohitin "air-mix" hanan vai mikä lieneekään. Entisen omistajan toimesta mukaan kenno on putsattu ja käyty läpi . Klemmareista yms päättellen näin on tehtykkin, mutta mene ja tiedä -.-. Mistä kannattaisi alkaa paikallistaa, mistä tämmönen voi johtua ?
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #1 : 16.02.2011, 15:50:02 »
Airmix ei vaikuta muuhun kuin keski räppänöistä tulevan ilman lämpöön.
Onko molemmat sisälle menevät vesiletkut kuumia?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kkos

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #2 : 16.02.2011, 15:53:47 »
Kannattaa tosiaan tarkastaa letkut moottoritilan puolelta. Toisessa letkussa on melko jyrkkä mutka, joka saattaa vanhemmiten litistyä kasaan haitaten veden kulkua. Itse palelin aikoinaan puoli talvea kyseisen syyn takia... :-[

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #3 : 16.02.2011, 15:59:30 »
Jos kerran edellinen on purkanu sen lämppärin laatikon niin onko siellä ne vaahtomuovitiivisteet kunnossa. Jos niistä puhaltaa ohi niin ei siittä lämppäristä paljoo ole apua.
Ja se kenno voi putsauksesta huolimatta olla tukossa.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #4 : 16.02.2011, 22:06:05 »
Konehuoneen puolella oli letkut väärtepäin ne , edellisen omistajan johdosta eli kummatkin letkut pitäisi olla kuumat ? mielestäni toinen oli sysi kylmä ja toinen lämmintä  :o Vaahtomuovit näytti ihan hyviltä, ja puhallusta tulee mukavasti. Niin ittekki mietin et eipä sitä tiedä vaikka oliskin tukossa , missä on häikkää jos toinen konehuoneesta tuleva letku on kylmä ? muistikuvien mukaan alempi letku ?
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #5 : 16.02.2011, 22:07:52 »
Ja letkut ovat uusittu hetki sitten ihan pehmoset ja uudehkot ettei pitäis niistä olla kiinni !
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #6 : 16.02.2011, 22:09:05 »
Noh, jos kerran toinen on kylmä niin se meinaa sitä että A) kenno jäähdyttää sen veden niin tehokkaasti että tulee kylmänä takaisin tai B) ei kierrä vesi yhtään.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #7 : 16.02.2011, 22:16:57 »
Jos ne letkut oli kerran väärin niin kennossa on kiertosuunta ollu toinen jolloin ryönät on irronnu ja tukkinu kennon.
Yksi mahdollisuus siihen ettei vesi kierrä ja letku on kylmä.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #8 : 16.02.2011, 22:19:16 »
Selvää, eli kennon irrotus hommiin kun kiinnostusta kerääntyy käy koko hörskän mörskän läpi  :peetu: mutta kiitoksia näistä !
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #9 : 16.02.2011, 22:26:36 »
Selvää, eli kennon irrotus hommiin kun kiinnostusta kerääntyy käy koko hörskän mörskän läpi  :peetu: mutta kiitoksia näistä !

Minulla sama homma kun kesä tulee. Jouluna homman tein mutta eihän se moottori pysynyt paikallaan niillä kumitapeilla vaan ottaa kiinni kun auto heiluu pahasti.

Kennossa oli toinen pää merkitty tussilla X:llä. Olikohan se yläpäähän?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #10 : 16.02.2011, 22:27:22 »
Selvää, eli kennon irrotus hommiin kun kiinnostusta kerääntyy käy koko hörskän mörskän läpi  :peetu: mutta kiitoksia näistä !
Kyllä se melkein kannattaa koittaa putsata. Tai sitten haet uuden ja lakkaat murehtimasta.   ;)  Ei sitä pömpeliä jatkuvasti viittis irrotella.   :(

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #11 : 16.02.2011, 22:35:53 »
Joo o , kai sitä vois melkee joo uuden hakee. On niin ruususta toi purkaminen kasaaminen ettei viittis moneenkertaan tehä. Eikä tarvi karvilakki päässä enää ajella  8)
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #12 : 18.02.2011, 14:38:28 »
Rakentelin yhden värkin kerran valmiiksi ja ihmettelin kun ei tule lämmintä talvella. Viaksi paljastui edellisen omistajan korjaukset lämppärissä: raana asennettu ylösalaisin. Kuuma tuli vasta kun väänsi kylmälle :idiot2: Kokeile toi vielä jos et ole jo testannu.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #13 : 19.02.2011, 15:03:07 »
Kiitän tuosta, joo pitää räplätä ja käännellä :)
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa 440

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • 440, vm93, B18U ja 340, vm85, B17A
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #14 : 23.02.2011, 15:43:44 »
Vipulämppärissä on sellanen klipsi millä lämppärin hanan kaapeli kiinnittyy siihen koteloon. Mikäli kyseinen klipsi joustaa tai ei ole kiinni niin kaapeli ei liiku kunnolla ja hana ei aukea. Tuollaiseen vikaan olen törmännyt ainakin.
"If you see me on Nissan, you know that I'm dead"
-Robbie Coltrane

 

KL-varaosat  Race.fi