Autoracing  KL-varaosat

240 lämppäri

  • 37 Vastauksia
  • 10872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #15 : 26.02.2011, 11:32:28 »
Itse en kyseiseen hanaan luota ollenkaan, vedin suoran letkun ja se on pois käytöstä.
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #16 : 26.02.2011, 11:53:36 »
Itse en kyseiseen hanaan luota ollenkaan, vedin suoran letkun ja se on pois käytöstä.
Järkevää?   ::)
Olikos sulla "pelti" vai muovihana?

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #17 : 27.02.2011, 03:55:24 »
Kun sen alkuperäisen hanan on vaihtanut niin vaijerien säätö pitää tosiaan suorittaa huolella että varmasti toimii, eli aukeaa ja sulkee täysin. Liikerata tällä hanalla pienenee vähän verrattuna siihen vanhaan malliin.

Se sitten on taas toinen juttu että niitä Motonetin hanoja oli /on ollut luvattoman paljon viallisia, lähinnä siten etteivät ole sulkeneet nesteen kiertoa kennossa jolloin kesälläkin on tullut lämmintä vaikka säädin on ollut kylmälle säädettynä.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #18 : 27.02.2011, 10:27:23 »
Onko siihen vaijerin takaisinlaittamiseen mitään kikkaa, että saa kohdilleen? Jossain ohjeissa luki, että on joku pikalukitus, mutta itse kyllä skruuvailin sitä pikku mutteria hampaat irvessä ja pötkö otsalla. Sitten kun ei oikein pysty luottamaan, että onko se nyt riittävän kireällä, ettei vaijeri luiskahda pois sieltä kun vetoa on kuitenkin jompaan kumpaan suuntaan (olisko ollut kuumaan päin?)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #19 : 27.02.2011, 10:51:41 »
Kun sen alkuperäisen hanan on vaihtanut niin vaijerien säätö pitää tosiaan suorittaa huolella että varmasti toimii, eli aukeaa ja sulkee täysin. Liikerata tällä hanalla pienenee vähän verrattuna siihen vanhaan malliin.

Se sitten on taas toinen juttu että niitä Motonetin hanoja oli /on ollut luvattoman paljon viallisia, lähinnä siten etteivät ole sulkeneet nesteen kiertoa kennossa jolloin kesälläkin on tullut lämmintä vaikka säädin on ollut kylmälle säädettynä.
Juurikin niin.

Mulla oli joskus sellanen tilanne että piti vaijeria "säätää" kesä ja talviasentoon.   ;D

Onko siihen vaijerin takaisinlaittamiseen mitään kikkaa, että saa kohdilleen? Jossain ohjeissa luki, että on joku pikalukitus, mutta itse kyllä skruuvailin sitä pikku mutteria hampaat irvessä ja pötkö otsalla. Sitten kun ei oikein pysty luottamaan, että onko se nyt riittävän kireällä, ettei vaijeri luiskahda pois sieltä kun vetoa on kuitenkin jompaan kumpaan suuntaan (olisko ollut kuumaan päin?)
Empäs muistkkaa enää kun on aikaa jo kulunut mutta jos oikein muistan niin, hana kun on otollisessa asennossa niin sen klipsun kans ei oo mitään ongelmaa. Muistaakseni hieman vaijerinpuoli alspäin.

Mulla oli muuten nuo aina klipsillä, ei mitään mutteri virityksiä.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #20 : 27.02.2011, 11:40:46 »
Mulla oli muuten nuo aina klipsillä, ei mitään mutteri virityksiä.

Mikähän tää klipsihomma on? En kyllä keksi  ???



Tällaisen kuvan löysin netistä, ja en kyllä näe tuossa sitä mutteria, jota itse kiristelin. Oli siis hanan paikallaan ollessaan siellä apukuskin puolella: pienestä reijästä vaijeri läpi ja kiristys mutterilla. Tai oliko se joku pultti: tosi pieni ja en ottanu irti asti.

Mikä muuten tuon kuparikierteen idea on? Sehän menee sinne jalkatilan ulostuloon.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #21 : 27.02.2011, 11:56:00 »
Mikähän tää klipsihomma on? En kyllä keksi  ???

http://i304.photobucket.com/albums/nn183/Dartagnan_album/Volvo%20240/240alkuperinenlmpprinventtiili.jpg

Tällaisen kuvan löysin netistä, ja en kyllä näe tuossa sitä mutteria, jota itse kiristelin. Oli siis hanan paikallaan ollessaan siellä apukuskin puolella: pienestä reijästä vaijeri läpi ja kiristys mutterilla. Tai oliko se joku pultti: tosi pieni ja en ottanu irti asti.

Mikä muuten tuon kuparikierteen idea on? Sehän menee sinne jalkatilan ulostuloon.
Se klipsi on niissä muovihanoissa.

Tuo on se ns. alkuperäinen hana ja tuossa tais olla putti/mutteri kiinnitys vaijerille.
Noita ei vaan enää saa jolloin se muovinen tulee korvaajaks.
Toi kapillaari putki liittyi jotenkin lämmön säätöön, muovinen  kun asennetaan niin se vaan katkaistaan.

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #22 : 27.02.2011, 18:17:28 »
Itseä ei kiinnostanut maksaa motonetin vuotavasta hanasta 30e vai mitä onkaan , kun suoralla letkulla toimii. Yksi säätö vain vähemmän 8)
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #23 : 02.03.2011, 18:35:18 »
Itseä ei kiinnostanut maksaa motonetin vuotavasta hanasta 30e vai mitä onkaan , kun suoralla letkulla toimii. Yksi säätö vain vähemmän 8)
Mukava ajaa kun jatkuvasti puskee kuumaa, joo...
Jäitä housuun!

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #24 : 02.03.2011, 18:45:23 »
Mukava ajaa kun jatkuvasti puskee kuumaa, joo...

Vivuilla luukut kiinni air-mix auki niin... hmm.. Lämmintähän sieltä puskee, mut olis kesällä kiva kokeilla, miten paljon.
Tosiaan sitten et saa kylmää puhallusta varpahille.

Kerro sit, Tobben, miten kävi -H-

edit: lisätääs yks pilkku ja n-kirjain.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2011, 18:46:55 kirjoittanut adrock »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #25 : 02.03.2011, 18:56:10 »
Vivuilla luukut kiinni air-mix auki niin... hmm.. Lämmintähän sieltä puskee, mut olis kesällä kiva kokeilla, miten paljon.
Tosiaan sitten et saa kylmää puhallusta varpahille.
Jos kaikki muuten kunnossa miin ei tarvi edes olla kesä niin säätöä kaipaa.   ;)

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #26 : 02.03.2011, 19:19:35 »
Jos kaikki muuten kunnossa miin ei tarvi edes olla kesä niin säätöä kaipaa.   ;)
Näillä pikkupakkasilla tulee hyvin äkkiä huono olo kun 240:n lämppäri hönkii täysillä. :P
Jäitä housuun!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #27 : 02.03.2011, 20:07:40 »
Mukava ajaa kun jatkuvasti puskee kuumaa, joo...
Ihan parasta kesällä sateen aikaan kaupungissa/taajamassa kun vetää laseja huuruun ja joutuu pitämään puhallusta kakkosella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #28 : 02.03.2011, 20:59:34 »
Ihan parasta kesällä sateen aikaan kaupungissa/taajamassa kun vetää laseja huuruun ja joutuu pitämään puhallusta kakkosella.
No tuosta ei puutu kuin saunavasta enää...
Jäitä housuun!

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Vs: 240 lämppäri
« Vastaus #29 : 02.03.2011, 23:06:03 »
Mikähän tossa mulla on kun noista tuulilasin ja jalkatilan suuttimista ei saa tuleen ku kuumaa ilmaa.. Jos pidän ton airmixin kuumalla ja suljen ton hanan niin keskisuuttimista tulee viileetä ilmaa joka on kyllä silti lämpimäpää ku ulkoilma, mutta silti tuulilasille ja jaloille tulee kuumaa?
Hanan vaijeri ainakin toimii kun katoin, eli hana menee kiinni ja auki mutta jotain muuta vikaa siinä varmaan on?

Niin ja sitte jos laittaa molemmat säädöt kylmälle niin sitte keskisuuttimista tulee ihan lämmitämätöntä ulkoilmaa, mutta ei tuulilasille eikä jaloille.

 

Proturbo  Autodiagnoosi