KL-varaosat  Race.fi

M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.

  • 10 Vastauksia
  • 5125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dillinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« : 25.02.2011, 13:42:15 »
Elikkä sellasta ongelmaa laatikon kanssa että ylivaihde on vaikea saada päälle. Isolla tiellä ajellessa joutuu nappia painelemaan useamman kerran ja aina se vaihde joskus menee päälle mutta painallusten kerta on välillä 10-100krt mutta kun vaihteen saa päälle se lähtee myös pois aina yhdellä painalluksella joten mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään ?

Ja seuraava ongelma auton kanssa on tuo yhtäkkiä alkanut järkyttävä kulutus, bensaa palaa lähemmäs 20l maantieajossa. Tuntuu että vika alkoi kun olin lisäävinäni oikean määrän kaasarin öljyjä eli miten pahasti ne vaikuttavat kulutukseen ?
« Viimeksi muokattu: 07.03.2011, 13:45:18 kirjoittanut Dillinger »
Jetta Mk2 -89

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: M46 laatikko ongelmia.
« Vastaus #1 : 25.02.2011, 16:03:56 »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=150.0

Tämmönen voipi olla edessä.. Itsellä tosin riitti laatikon irroitus ja osien putsaus.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Crof

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: M46 laatikko ongelmia.
« Vastaus #2 : 26.02.2011, 01:43:14 »
ylivaihteen rele tai laatikon kyljessä se maadotusanturi mahdollisia vikapaikkoja, näin itsellä...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 laatikko ongelmia.
« Vastaus #3 : 26.02.2011, 01:49:42 »
Ja kannattaa tarkistaa johto. Se tykkää rispaantua kepin juuresta poikki
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dillinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: M46 laatikko ongelmia.
« Vastaus #4 : 07.03.2011, 13:10:38 »
Johto kyllä näytti ihan toimivalta, mutta missäs tuo rele nyt sitten sijaitsee kun en itse ainakaan löytänyt ?

Toinen vaihtoehto mitä mietin että vaihtaisi M47 laatikon tilalle, kun eikös se sovi paikalleen pelkällä kardaanin etuputken vaihdolla ?
Jetta Mk2 -89

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« Vastaus #5 : 08.03.2011, 00:00:07 »
Rele löytyy kun ottaa apukuskinjalkatilasta vasemman paneelin pois ja koplailee kädellä keskikonsolin reunustaa. Tavalleen väriltään keltainen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« Vastaus #6 : 11.03.2011, 22:42:20 »
Jos lisäsit oljyä  strömppään niin mistä johtuu öljyn hävikki. 20 ltr on kyllä sen verran paljon että kaasari on ihan "sohlo". Tiivisteiden kunto , ilmansuodin,seossäädön tiivisteet ja yleensä seoksensäätö. Jos on kyseeessä ihan joku jäärata(missä niitä vielä on) peli niin sytkä löysälle ja säätöö sen mukaan miten käy ja sitten rikastin ruuvia rikkaammalle ,kun rupee räkimään niin laihemmalle. Oikee seos tulee kun käy mahdollisimman laihalla vielä tyhjäkäyntiä. Tarkempiin säätöihin niin vie jollekin kaasutin expertille.
Olikon se näin, expertit ottaa kantaa.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Dillinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« Vastaus #7 : 15.03.2011, 16:16:04 »
Paha mennä sanomaan vai laitoinko sitten jopa liikaa öljyä jos sitä nyt liikaa voi olla. Pitänee varmaan purkaa tuo kaasari irti ja tehdä sille jotain perushuoltoa. Tiivisteet ja kalvo nyt vaihtuu ainakin mutta mitä muuta kannattaa laittaa ?
Jetta Mk2 -89

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« Vastaus #8 : 17.03.2011, 01:36:00 »
Sen öljyn tehtävä on toimia kaasuttimen toiminnan vaimentimena ja ei siten varsinaisesti vaikuta kaasuttimen säätöihin. Mikäli oljyä kovasti menee niin saattaa se toimintaakin häiritä. Sen männän alapäässä on ainakin vaihdettava o-rengas joka on todennäköisesti kovettunut ja vaihdettavissa. Kaasuttimen neulan kuluneisuus vaikuttaakin jo enemmän käyntiin ja seoksen tasaisuuteen. Uusia neuloja voi olla vähän vaikea löytää mutta ei mahdotonta. Tyhjäkäynnin säätöruuvi voi olla kulunut väljäksi ja ei pysy säädöissään. Volvolta ainakin muutama vuosi sitten sai yo. osia mutta tänään tilanne voi olla toinen,kysymällä selviää.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa blackmoor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 146
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« Vastaus #9 : 17.03.2011, 09:14:52 »
Itellä ollu 740 dieseli ajettu 900tkm ylivaihteella 4 vuotta sitten. Siinä se ylivaihde oli kanssa semmoinen että tuntu että ei aina mee päälle.  Kikka jolla sain aina päälle ja pois oli painaa kytkintä kun sitä nappia paino eli niinku normi vaihetta vaihtas. Ei nykässy eikä muuta ja luulen että se oli sille ylivaihteellekki parempi.

Poissa HooÄr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: M46 laatikko ongelmia + Kulutus ongelma.
« Vastaus #10 : 17.03.2011, 15:32:39 »
Lainaan tätä topikkia ja kysyn että tietäiskö joku strategiset mitat M46 täyttöropulle? On nimittäin väännetty kanta pilalle  :nohnoh Pois kyllä saan mutta ei kehtais irrottaa ennen kuin on uusi laittaa tilalle.
340 -83 B19A+M47R

 

Elekma  Autoracing