Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Pecan - 01.04.2011, 00:12:23

Otsikko: 618 SRE ja M90
Kirjoitti: Pecan - 01.04.2011, 00:12:23
Ostin 618 asetelman ja 940 dieselin M90 228mm levyn, tarkoituksena laittaa nämä littupyörään. Lueskelin vanhaa foorumia, ja yleisesti tälläistä yhdistelmää näkyy käytetyn, mutta nyt kävi niin, että kytkinlevyn keskiö ei mahdu asetelmaan vaan ottaa kitkapintaan kiinni. Levy on myöskin Sachsin valmistama. Missä meni vikaan vai menikö? Kitkapinnasta on ikävä koneistaa reikää suuremmaksi, se kun on jousitettu.
Otsikko: Vs: 618 SRE ja M90
Kirjoitti: JuHaU - 01.04.2011, 08:38:01
Kytkinlevyn "keskiöstä" pitää poistaa tavaraa hieman, että se mahtuu vauhtipyöränmonttuun. Näin mullakin oli omassa paketissa.
Otsikko: Vs: 618 SRE ja M90
Kirjoitti: Pecan - 02.04.2011, 23:47:05
Ahaa, niin kun mie alkuun meinasin, että niin lähellä reunaa levyn keskiössä noi niittaukset, ettei siitä kärsi ottaa:

(http://i676.photobucket.com/albums/vv121/Pecan_/740TIC/02042011198.jpg?t=1301776899)

Kävin kuitenkin mittailemassa ja ei tuo ole halkaisijassa kuin noin 1,2 millistä kiinni, niin kyllä se sen saa kestää.
Otsikko: Vs: 618 SRE ja M90
Kirjoitti: Teuwo - 05.04.2011, 13:05:54
Wanhan -655 kanssa joutui kanssa ottamaan samalla tapaa m46 228mm vakilevyn keskipatin reunasta pienen lastun pois että mahtui, eikä se mitään negatiivista  aiheuttanut.
-763 on aukko jo sen verran isompi että Dieselin levyn jousipahka siihen mahtuukin ilman mulkkailuja.