RallyBaron  Samppasport

D24 ahtokaran asento..

  • 9 Vastauksia
  • 6754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rouveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
D24 ahtokaran asento..
« : 17.03.2016, 12:07:38 »
Eli deekun pumppu kyseessä. Missä suunnassa pitää olla ahtokara siellä sylinterissään että ollaan maximi syötöissä paineilla.. jakopäästä päin katsoen:
1. Kuskinlokasuojassa eniten tyhjää
2.apparinlokasuojassa
3. jakopäähän päin
4. tulipeltiin päin.

Tullut vuosia sitten viimeksi roplattua tuota deekun punppua.. näytin rälläkällä vähän lovea ahtokaraan alunperin oli paikoillaan niin että eniten tyhjää karassa oli jakopäästä päin katsoen apparinlokasuojaan päin.. Ois kiva jos joku tietävä sais nopeasti vastattua.. Kara nyt käjessä :D

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #1 : 17.03.2016, 15:07:27 »
siihen suuntaa mihin tappi on karan kolossa, näkyy ku katot sinne reikään.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #2 : 17.03.2016, 17:22:44 »
Seurantatappi on siinä pumpun etupuolella ja liikkuu tulipellin suuntaan. Sen tapin liikkeen näkee hyvin kun karan ottaa pois ja liikuttaa kaasuakselia. Eli karan jyrkin kohta keulaan päin niin on oikein. Merkkaa vaikka tussilla karan kalvoon missä kohtaa on se loven jyrkin kohta.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 17:25:19 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa rouveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #3 : 17.03.2016, 18:08:40 »
Eli D24 kun on pumppu väärinpäin niin eniten tyhjää oleva kohta karassa laitetaan tulipeltiin päin eli sinne missä seurantatappi on. Ymmärsinkö nyt 100% oikein

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #4 : 17.03.2016, 18:57:57 »
Ei vaan se tappi on pumpussa nestepään puolella ja liikkuu tulipellin suuntaan. Ota se kara kokonaan ylös ja vedä kaasuakselia niin näet kuinka se liikkuu siellä. Se tappi pitää sitten jollain tuurnalla/talttapäällä painaa takaisin.

karan jyrkin puoli keulaan päin niin toimii kuten pitää...
« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 19:00:10 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa rouveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #5 : 17.03.2016, 19:08:21 »
Kyllä tuossa pumpussa se tappi on tulipellin puolella eikä nestepään ja liikkuu auton keulaanpäin se tappi kun kaasuvipua liikuttaa... Ei ole nestepään puolella se tappi kävin kattomassa just..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #6 : 17.03.2016, 19:17:57 »
Ilmeisesti muistin sitten väärin. Ei ole tuota VE pumppua nyt lähiaikoina tullut tarkasteltua ja muistelin että seurantatappi olisi ollut keulan puolella.

Poissa rouveri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #7 : 17.03.2016, 19:23:09 »
Kiitos kuitenkin selvisi tuo pumpun toiminta minulle enemmän nyt. En olisi huomannut koko tappia muuten :).. Hyvä että on tälläisiä foorumeita mistä saa tietoutta.

Poissa Aku

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #8 : 08.07.2016, 22:05:26 »
Ei ihan asiaan liity muttä lähellä on! Siinä karan päällä on kello jossa on lukittu torx ruuvi. Mitä siitä ruuvista tapahtuu ja mihin suuntaan pitää säätää että alkaa olemaan mukavaa? Saako sillä esimerkiksi ahtoja nostettua? Kiitos

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: D24 ahtokaran asento..
« Vastaus #9 : 08.07.2016, 22:51:32 »
Se torx-ruuvi siinä ahdonalaisen kellon päällä säätää ainoastaan kuinka alhaalla kara on ilman ahtopainetta. Ahtopaineeseen sen säätämisellä ei ole mitään vaikutusta.

tuolla on hyvin lisätietoa sen toiminnasta ja syötön säädöstä:

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm


 

RallyBaron  Samppasport