Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Toonto - 05.12.2017, 18:09:13

Otsikko: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Toonto - 05.12.2017, 18:09:13
Elikkäs kysymys yksinkertaisuudessaan.

Onko 940 ja 240 nopeustieto antureilla eroja? Onko vuosimalleissa eroja?
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Cyclone - 05.12.2017, 18:28:45
Elikkäs kysymys yksinkertaisuudessaan.

Onko 940 ja 240 nopeustieto antureilla eroja? Onko vuosimalleissa eroja?
Ainakin abs/ei abs eroavaisuuksia löytyy. Joskus oli vuosimallin 1992 240 vaikea löytää oikeaa anturia
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Huikkoster - 05.12.2017, 18:37:50
Vaihdoitko kenties perän 240:stä 940:iin ja nyt näyttää mittari ihan liian vähän?
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Toonto - 05.12.2017, 21:38:58
Vaihdoitko kenties perän 240:stä 940:iin ja nyt näyttää mittari ihan liian vähän?
Projektina C Kadett b230fk moottorilla ja Lh vaatii tuon nopeustiedon perästä. 940 taka akseli liian leveä joten etsin sopivaa 200srj.
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Greycap - 06.12.2017, 10:43:26
Käsittääkseni, satavarma en siis ole, sellaisesta 240:n vuosimallista johon on saanut ABS:t löytyy aina tiheähampainen nopeusanturin kehä koska ABS vaatii sen toimiakseen. Ei tuossa omassakaan '92 mallisessa kyseistä ominaisuutta ole mutta kehä on uudempaa mallia.
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Toonto - 06.12.2017, 12:13:04
Käsittääkseni, satavarma en siis ole, sellaisesta 240:n vuosimallista johon on saanut ABS:t löytyy aina tiheähampainen nopeusanturin kehä koska ABS vaatii sen toimiakseen. Ei tuossa omassakaan '92 mallisessa kyseistä ominaisuutta ole mutta kehä on uudempaa mallia.
Kiitos tästä tiedosta! Eiköhän tuota sopivan taka-akselin/ perän löydä.
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: TVS - 06.12.2017, 17:04:22
940 perästä voi varastaa sen nopeusanturin kehän 240 perään, ja koko lailla varma olen siitäkin, että kun vaihtaa sen koko kurpitsan 940 perästä niin taas homma futaa. Eli siis ratas, shimmit ja laakerit perän alkuperäisestä välityksestä alkuperäisille paikoilleen, 940 perästä koppa ja "kurpitsa" niin rokki soi ja lintujen laulu peittyy.
Otsikko: Vs: 940 + 240 taka-akseli
Kirjoitti: Toonto - 07.12.2017, 17:22:59
940 perästä voi varastaa sen nopeusanturin kehän 240 perään, ja koko lailla varma olen siitäkin, että kun vaihtaa sen koko kurpitsan 940 perästä niin taas homma futaa. Eli siis ratas, shimmit ja laakerit perän alkuperäisestä välityksestä alkuperäisille paikoilleen, 940 perästä koppa ja "kurpitsa" niin rokki soi ja lintujen laulu peittyy.
Hei joo! Tää o hyvä, eiku karvalakki päähän ja menoks.  ELK