Elekma  Autoracing

940 + 240 taka-akseli

  • 7 Vastauksia
  • 3269 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
940 + 240 taka-akseli
« : 05.12.2017, 18:09:13 »
Elikkäs kysymys yksinkertaisuudessaan.

Onko 940 ja 240 nopeustieto antureilla eroja? Onko vuosimalleissa eroja?
Kadett c/b230fk

Poissa Cyclone

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • Special Equipped
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #1 : 05.12.2017, 18:28:45 »
Elikkäs kysymys yksinkertaisuudessaan.

Onko 940 ja 240 nopeustieto antureilla eroja? Onko vuosimalleissa eroja?
Ainakin abs/ei abs eroavaisuuksia löytyy. Joskus oli vuosimallin 1992 240 vaikea löytää oikeaa anturia
245se  -93

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #2 : 05.12.2017, 18:37:50 »
Vaihdoitko kenties perän 240:stä 940:iin ja nyt näyttää mittari ihan liian vähän?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Toonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #3 : 05.12.2017, 21:38:58 »
Vaihdoitko kenties perän 240:stä 940:iin ja nyt näyttää mittari ihan liian vähän?
Projektina C Kadett b230fk moottorilla ja Lh vaatii tuon nopeustiedon perästä. 940 taka akseli liian leveä joten etsin sopivaa 200srj.
Kadett c/b230fk

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #4 : 06.12.2017, 10:43:26 »
Käsittääkseni, satavarma en siis ole, sellaisesta 240:n vuosimallista johon on saanut ABS:t löytyy aina tiheähampainen nopeusanturin kehä koska ABS vaatii sen toimiakseen. Ei tuossa omassakaan '92 mallisessa kyseistä ominaisuutta ole mutta kehä on uudempaa mallia.

Poissa Toonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #5 : 06.12.2017, 12:13:04 »
Käsittääkseni, satavarma en siis ole, sellaisesta 240:n vuosimallista johon on saanut ABS:t löytyy aina tiheähampainen nopeusanturin kehä koska ABS vaatii sen toimiakseen. Ei tuossa omassakaan '92 mallisessa kyseistä ominaisuutta ole mutta kehä on uudempaa mallia.
Kiitos tästä tiedosta! Eiköhän tuota sopivan taka-akselin/ perän löydä.
Kadett c/b230fk

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #6 : 06.12.2017, 17:04:22 »
940 perästä voi varastaa sen nopeusanturin kehän 240 perään, ja koko lailla varma olen siitäkin, että kun vaihtaa sen koko kurpitsan 940 perästä niin taas homma futaa. Eli siis ratas, shimmit ja laakerit perän alkuperäisestä välityksestä alkuperäisille paikoilleen, 940 perästä koppa ja "kurpitsa" niin rokki soi ja lintujen laulu peittyy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Toonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: 940 + 240 taka-akseli
« Vastaus #7 : 07.12.2017, 17:22:59 »
940 perästä voi varastaa sen nopeusanturin kehän 240 perään, ja koko lailla varma olen siitäkin, että kun vaihtaa sen koko kurpitsan 940 perästä niin taas homma futaa. Eli siis ratas, shimmit ja laakerit perän alkuperäisestä välityksestä alkuperäisille paikoilleen, 940 perästä koppa ja "kurpitsa" niin rokki soi ja lintujen laulu peittyy.
Hei joo! Tää o hyvä, eiku karvalakki päähän ja menoks.  ELK
Kadett c/b230fk

 

Carcom Oy  Ateho