Elekma  Autoracing

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 178310 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2117
    • Instagram kuvat
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #495 : 28.09.2011, 21:03:25 »
Helvetin komeat lukemat kun ajatellaan mikä setuppi. Toivotaan, että kestää.. Ei vaan taida olla pitkäikainen  ;D Se on motorsporttia ja sitten uutta kehiin.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #496 : 28.09.2011, 21:11:42 »
Helvetin komeat lukemat kun ajatellaan mikä setuppi. Toivotaan, että kestää.. Ei vaan taida olla pitkäikainen  ;D Se on motorsporttia ja sitten uutta kehiin.

kiitoksia  :)  no ei tosiaan varmaan kovin pitkään kestä tämä kone koska on jo sen verran väljä, mutta timminä  kyllä kestäisi  :P  ei vissiin tykkää nuo männänrenkaat 8000 tonniin ja ylikin kierrättämisestä..

kun miettii vielä että on a-nokka ja jakajasytkä jossa ennakot on 14 tyhjäkäynti ja heti kun antaa kaasua niin hyppää ennakko 24 senkin takia tuli miedot väännöt.
nuo ja pakosarjan kun vaihtais niin varmaan käytös muuttuisi  :)

tavoitteena on saada kaasareilla ainakin 400hv raja rikki ja miksei enemmänkin kun tässä oikein innostuu, mutta saa nyt jäädä nähtäväksi ;) uutta konetta kuitenkin talvella nippuun, mutta kuutiotilavuus ei ylitä 2.1l

Edit: ja tuohon edelliseen kommentiin että korin kyllä vielä hitsaan ja ehostan mutta ei tule varmaan ikinä miulla näkemään kunnon maalipintaa jne.. tarkoitus pitää luukki romuna :D  ajettavuus ja turvallisuus vois olla paremmat.

Edit: eilen lauantaina meni kahdet takanakit ja taas hajos öp mittari, kone tärisee niin paljon ettei johdot kestä kiinni ::)  sit parkkiksella pyöritettiin aika reilusti niin lykkäs huohottimen täyteen ja tuli 3l öljyä pihalle huohotuksen kautta  :o  vähän säikäytti, ei onneks hajonnu alkaa vissiin olemaan männänrenkaat ehtoolla kun huohottaa niin pirusti. kohta auto talviteloille ja kone pois sekä alusta alas ja jumppaamaan uusia paikalleen  :)

alkuillasta räjähti jarrutehostimelle tuleva alipainenippa aivan tohjoksi ahtopaineen vaikutuksesta  :2funny:  ikinä ei ole näin käynyt ennen olin vähän ihmeissään.  ensimmäistä kertaa oli holsetti kunnolla mansikkana  S*
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 12:49:05 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #497 : 02.10.2011, 17:17:37 »
Oli kyllä ehdottomasti parasta lauantai-illan viihdettä pitkään aikaan... 8) Hyvin se jaksaa tulla kylkimyyryssä kuivalla... Voi morjenttes :hello:
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #498 : 02.10.2011, 17:32:22 »
Nyt jo viimeistään sitä videota !!!  :D
Bamsen turbo kalsareistakin on tullut ja sitä ei ole edes penkitetty vielä !
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #499 : 02.10.2011, 18:52:21 »
onhan se penkitetty :)  saa nähdä kerkeekö enää syksyllä kuvaamaan, alkaa olla niin väljä kone et on öljynpainehävikkiä hieman kun kuumalla koneella paineet enää 3bar luokassa. niin tiedä sitten uskaltaako enää ajaa ettei hajoa mitään, tietty siellä on nyt vähän turhan notkeat öljyt koneessa, mutta katsellaan auto on nyt jo "talviteloilla" eli nostin sen renkaiden päälle makaamaan kun pitäs ainakin etujouset ja iskarit eteen ja taakse vaihtaa ennenkuin voi ajaa. jarrut toimii taas jotenkuten mut nekin on tarkotus uusia.

kohta alkaa urakka:
- hitsausurakka+ kaaret ja kuppijakkarat
-kone pois ja tällä kertaa vois panostaa alakertaan
-alustan päivitys
-jarrut uusiksi

ainut ongelma on että on aivan perseauki ;D 

pitää ens viikolla katella jos laittas pyörät takas alle ja kävis vielä kurmuuttamassa, ja ottais samalla videoo  S* 


talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #500 : 02.10.2011, 20:14:20 »
Eikö 3bar oo vielä ihan ok kuumalle koneelle?  ::)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #501 : 02.10.2011, 20:44:37 »
Eikö 3bar oo vielä ihan ok kuumalle koneelle?  ::)

siis kierroksilla.. eli ei nosta enempää, tyhjäkäynnillä on sitten 0,5bar :-*  mutta paremmilla öljyillä on huomattavasti paremmat paineet, lähinnä tuo kone huohottaa aivan sikana :D 
mutta kulkee silti liian hullusti  :P  on tainnu ainakin 4 kertaa lähteä suoraan käsistä kun kaikki teho tulee yhtenä rykäisynä ni on kiva ohjailla sitten kun perä on irti ja ratti on luokkaa viking line  :2funny:

e: mutta taitaahan se niin olla että tuo painehäviikki johtuu öljyistä.. koska viime viikolla ei ollut mitään ongelmaa kun oli jäykempää ööliä.. nyt on delvac dieselmoottorin öljyä joka on 5w 40 täytynee vaihtaa mutta koneen nostan joka tapauksessa pois ennekuin se menee rikki, ettei tuhota kantta tai turboa kun se hajoaa :-\

vielä ei kuitenkaan ole hajoamisen merkkejä, koneessa eikä voimansiirrossakaan :) 

ainut mitä nyt on tullut niin noilla öljyillä nuo paineet, eli vahvoja murikoita ovat ja väljälläkin kovaa pääsee  ;)

« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 21:13:58 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #502 : 02.10.2011, 21:40:33 »
Suosittelen vahvasti vaihtamaan öljyt erittäin tiuhaan jos kone huohottaa, ohenee öljyt helposti bensalla ja leikkaa kangen laakeri. Arvaa mistkäkö tiiän... Sen takii tulee ittekki ajettuu halvalla 20W50 diiseli öljyllä ni raaskii vaihtaa tiheeseen.

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #503 : 02.10.2011, 21:47:37 »
Suosittelen vahvasti vaihtamaan öljyt erittäin tiuhaan jos kone huohottaa, ohenee öljyt helposti bensalla ja leikkaa kangen laakeri. Arvaa mistkäkö tiiän... Sen takii tulee ittekki ajettuu halvalla 20W50 diiseli öljyllä ni raaskii vaihtaa tiheeseen.

tullut huomattua että ohenee törkeän nopeasti  ::)  öljyt kyllä vaihtunu melko tiuhaan.. olis vissiin aika tehdä kunnon alakerta  :)  aina joutunu näillä väljillä ajamaan  :D 


Edit: tänään volvo laskettu sittenkin pyörilleen eli on ajokunnossa, muutin suunnitelmaa teen hitsaushommat ensin :)

kartotin hieman eli:

-toinenkin munapussi amputoitava, syöpä on jo levinnyt liian laajalle
-molemmat helmat sisä sekä ulkolaidasta oven takaosasta taakseppäin
-takalokarinkaaret
-takapuskurin alus kauttaaltaan

+ vaihdoin taas uudet takapyörät  ;)
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 20:51:44 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #504 : 10.10.2011, 21:12:56 »
jaahas auto on maannut tallissa jo useamman tovin.. sisustan purin pois paitsi kojelaudan, ja mallailin cobran kuppijakkaroita paikalleen.. seuraavaksi sitten rälläkkää alkuperäisten penkkien kiskoille ja ne kiinni noihin kuppeihin..  :)  sitten vähän turvakaarta ainakin takakaari ja ruostehommia.. kunhan saa joskus rahaa niin sitten alustaa jne, konetta. koko talvi aikaa  :-*

vähän hitaasti tulee tehtyä kun autan minkä kerkeän kaveria tekemään 144   :P 
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #505 : 10.10.2011, 22:07:13 »
vähän hitaasti tulee tehtyä kun autan minkä kerkeän kaveria tekemään 144   :P
Ja siitä tulee varmaan yhtä tykki?
V70 2.5D -00

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #506 : 10.10.2011, 22:10:04 »
eipäs puhuta siintä vielä kaveri tekee päiväkirjan jos joskus tahtoo  ;)
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #507 : 10.10.2011, 22:22:48 »
re85:llä, se vaahto ei oikein kestä viinaa.
Mulla on kestänyt vaahdot viinaa tähänkin päivään saakka. Tankki on noin 3 vuotta vanha ja siitä viimeinen ajettu RE85sella..

/Bamse
Täh?

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #508 : 14.11.2011, 21:01:16 »
noniin autolle ei ole tapahtunut juurikaan mitään pitkään aikaan, johtuen "pienestä" motivaatiopulasta ei ole oikein jaksanut eikä pystynytkään kun auto on kaiken romun takana niin ei mahdukkaan tekemään mitään. mutta tässähän on pitkä talvi aikaa  :)

kuitenkin taitaa moottori vaihtua hieman parempaan b230 ;) joka pitää sisällään vähän vahvempaa tavaraa jota ei ainakaan kaasareilla rikki saa..

saa tuo väljä b19 paremman viran tallin nurkassa tai jonkun muun raaserin keulilla mutta se toimii kuitenkin vieläkin! ja tehotkin on tallessa miinuksena perässä seuraava sankka savu  :2funny:

tuskin edes jaksan koko vehjettä enää katsastaa kun leima menee umpeen tammikuussa  ::) ajelen sitten vähäiset ajot siirtokilvillä..
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar
« Vastaus #509 : 27.12.2011, 21:57:34 »
tänää käytiin hapen kanssa rääkkäämässä tätä pitkästä aikaa, ensin laitettiin kuppijakkarat paikalleen ja sit mosa sai uudet delvac 10w 30 öljyt sisuksiinsa ni loppu se savutuskin, öp mittari tuli korjattua ja annettua urakalla sikarallia  :2funny:  en muistanukkaan miten hyvin se kulkee  S*  yhden kerran karkas motarilla ahdot luultavasti ainakin 2,5bar ja nakutti kerran sen verta pahasti että kuulu lojaus ja vedet tuli paisarin välistä..  :nohnoh  3 vaihteella pysyy soossit kurissa n.2,4bar mikä siellä on noin painetta kun mittari loppuu kesken ni vaikea arvioida.. 4 lähtee tosiaan jossain 6 tonnin jälkeen ahtamaan varmaan lähemmäs kolmatta kiloa, liikkuu kyllä sen mukaisestikin  :P  mutta pitää vähän puottaa ennakoita ja laittaa vielä pienempää lisäilmaa jotta ei nakuta..

hauskaa oli kyllä taas jumaliste  8)  onneks oli tiet kuivat..

harmi kun leimaa ei ole kun kuukausi ja lattiasta näkyy valtatie  :-[

tänään laitettiin teollisuus painemittari kiinni joka näyttää 2,5bar sekin lävähti pohjaan :2funny:  vaihdettiin sitten vielä pienempää lisäilmaa ja russattiin hullunkiilto silmissä ympäri kylää, sit rähähti vedossa laatikko  :2funny:  kolmonen hävis kaukomaille.. tais ajokausi saada hyvän lopun  :)  ei muutakun toista laatikkoa ehtimää
« Viimeksi muokattu: 28.12.2011, 21:00:53 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

 

Samppasport  Futurez