Proturbo  Autodiagnoosi

volvo 242 -82 raaseri 372hp @ 2bar

  • 523 Vastauksia
  • 179026 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #435 : 03.09.2011, 12:45:05 »
Onko nuo ryyppyjen jouset vaihdettu ennen vai jälkeen tuon seospelleilyn?
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #436 : 03.09.2011, 14:04:33 »
Mittaa huviksesi bensapumppujen tuotto.

Eikös tässä ole niitä vaihdeltu, jonka jälkeen bensa ei riitäkään. Katso myös onko suodatin puhdas.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #437 : 03.09.2011, 18:42:57 »
voiskohan jaz tankista lähteä sitä paskaa sisältä ja tukkia suodattimen?.

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #438 : 03.09.2011, 22:19:43 »
voiskohan jaz tankista lähteä sitä paskaa sisältä ja tukkia suodattimen?.

Vanhemmista yksilöistä on kuulemma vaahdot lähteneet matkaan, mutta nyt en muista onko se ongelma ollu re85:lla, 98e:llä vai molemmilla.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #439 : 03.09.2011, 22:29:17 »
Vanhemmista yksilöistä on kuulemma vaahdot lähteneet matkaan, mutta nyt en muista onko se ongelma ollu re85:lla, 98e:llä vai molemmilla.
re85:llä, se vaahto ei oikein kestä viinaa.
Jäitä housuun!

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #440 : 04.09.2011, 00:16:10 »
Onko nuo ryyppyjen jouset vaihdettu ennen vai jälkeen tuon seospelleilyn?

sen jälkeen kun alko vetää laihalle mutta tällä hetkellä siellä on kaikki muut samat suuttimet jne kiinni mitkä oli kiinni alunalkaenkin paitsi tyhjäkäyntisuuttimet on kympin pienemmät..  nyt en oikeesti ymmärrä mikä mättää?  bensapumput tuottaa joku 10l minuuttiin.. tankki tyhjennetty ja etitty sieltä jotain tukkoa samoten kaikki letkut kokeiltu eivät ole tukossa eikä suodatinkaan se on n.200km vanha.. ja tankissa ei ollu yhtään likaa tai muutakaan ylim..

yksi jännä juttu vaikka tankki on täynnä ja autoa tönäisee perästä niin kurahtaa pumput ihanku imasis ilmaa kun bensapainemittari on kiinni ja autoa tönii niin viisari heiluu? mikään liitos ei vuoda kuitenkaan ja pumput on kytketty siten että tankista tulee yksi 12mm letku joka haarautuu molemmille pumpuille ja pumppujen painepuolella taas haara josta tulevat yhteen ( näillä se aikasemminkin toimi ) 

ja vika kokoaika pahentuu  nyt ei kestä ahtoa juuri laisinkaan vaan vetää jo 0,2 bar 12,5 afr :'(

malpassi toimii edelleen ja kun paineistaa malpassin 2bar saakka niin on pensapaine aina peruspaineen verran yli ahtopaineen.  ( peruspaine 0,25bar)

Kaasareistakin tutkittu ei ole likaa eikä vuotoja.. mitään säätöjä en kyllä mene ronkkimaan kun vika ei niissä ole ja kaasareissa on 300km ajetut sisuskalut + tiivisteet

mitään vikaa ei löydy mutta ei vaan saa bensaa pelottaa edes mennä kokeilemaan kun nakuttaa eli pamauttaa putkessa sytkäennakot on nyt 18 maksimissaan olivat sen 22

ei tämä voi oikeesti olla totta taas.... voi näitä romuja
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #441 : 04.09.2011, 11:00:03 »
Saisitkos jotenkin mitattua paineenalaisentuoton? voi olla ihan jotain muuta kun "vapaa" tuotto... Tai sit koitat vaan yhdellä pumpulla kerrallaan, kun eikös tää ollu kahdella pumpulla joista toinen on nyt uus?
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #442 : 04.09.2011, 11:24:57 »
Saisitkos jotenkin mitattua paineenalaisentuoton? voi olla ihan jotain muuta kun "vapaa" tuotto... Tai sit koitat vaan yhdellä pumpulla kerrallaan, kun eikös tää ollu kahdella pumpulla joista toinen on nyt uus?

saan kyllä mitattua tuoton esim. 1,5 bar ja kokeilen tänään mitä tapahtuu jos ottaa toisen pumpun kokonaan pois. ja on kahdella pumpulla vanhemmalla on ajettu n.500km ja puoli vuotta ja uudempi on 40km ja kaksi päivää vanha.

edit: ajeltu pensapainemittari kiinni paine on aina 0,25 bar ahtopaineen yläpuolella eikä paineessa tapahdu mitään kun menee laihalle :o  irroitin toisen pumpun ja tein linjat vain yhdelle pumpulle loppu se kurahtelu.. lisäksi pensapumpun sulake oli osittain sulanut vaihdoin myös sen niin nyt rupes tulemaan enempi jännitettä on aina akkujännitteen kanssa sama nyt aiemmin oli jopa 1v  alempi.. en vielä käynyt ajamassa joten seoksista ei tietoa.. ainakin normiajossa ovat kohdallaan 0,5bar saakka saas nähdä vieläkö tämä selviää..  ::)

on tosiaan paha vika.. tuotoissa ei ollut ongelmaa, eikä paineessa

E: nyt se jo paremmin näköjään toimii mutta ei vieläkään tappivetoa tullut otettua 3sella jolloin soossit näkee kunnolla.. pyöri tuossa 1bar ahtoja ja +6000rpm afr jossain 11,2-11,8 välillä.. huomenna soitettava freetechnicsille ja tilattava lisäilmoja sarja  :-*  kun ei sieltä mitään vikaa löydy..

onko muut kaasarimiehet samaa mieltä ettei kiihdytyspumput vaikuta täyskaasu pitkässä vedossa mitään?? jotenkin on pirun huono lähtemään käyntiin kylmällä koneella vaikka kuinka pumppaa kaasua ja aiemmin ei ollut näin huono..

jos jollain tulee jotain ideoita mieleen miksi ei saa bensaa niin kertokaa pois  :) 
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 21:13:23 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #443 : 04.09.2011, 22:19:23 »
onko muut kaasarimiehet samaa mieltä ettei kiihdytyspumput vaikuta täyskaasu pitkässä vedossa mitään?? jotenkin on pirun huono lähtemään käyntiin kylmällä koneella vaikka kuinka pumppaa kaasua ja aiemmin ei ollut näin huono..

Ehän ne enää siellä. Ne suihkuttaa sen sekunnin tai pari kun polkasee ja sit mennään pääpiirillä. Toimiikos siinä pumput jos ei kerran meinaa pumppaamalla lähteä. Joskus on itellä jääny pohjaventtiilin kuula jumiin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #444 : 04.09.2011, 22:38:35 »
Ehän ne enää siellä. Ne suihkuttaa sen sekunnin tai pari kun polkasee ja sit mennään pääpiirillä. Toimiikos siinä pumput jos ei kerran meinaa pumppaamalla lähteä. Joskus on itellä jääny pohjaventtiilin kuula jumiin.

kyllä ne toimii mut ne on vähän turhan pienelle säädetty ei meinaa vivut kunnolla liikkua.. mutta tämä onkin sitten jo toinen asia minkä ei pitäisi tähän seos ongelmaan vaikuttaa.. jännä kun kaasarit vasta oli auki ja kävi ultraäänipesussa jonka jälkeen kasattiin uusilla osilla..

 samoilla osilla kesti 1,7bar ahtoa helposti afr oli reilusti alle 11 vielä silloinkin sit ykskaks kiihdytyksessä tuntu et bensa loppuu plx ei siihen edes reagoinu kunnolla vaan ilmeni vedon uupumisena ja paukutti putkessa ja rötäs pirusti.. sit käytiin laittamassa lisää bensaa ja taas toimii kuin enkeli..

myöhemmin samana iltana kävin sit pyörittämässä isolla parkkipaikalla ja kaveri sit hyppäs kyytiin ja lähdettiin kiihdyttämään isompaa tietä taas veto uupuu ja lotisee liekkiä putkesta lopetin vedon sit siihen ja ajelin auton tallille.

seuraavana päivänä ajattelin et kiihdytyksessä bensa menee tankin sivuun kun se oli sivuttain, käänsin sen lähdöt taakseppäin ja samalla totesin ettei toinen bensapumppu pyöri..  ::)  vaihdoin uuden pumpun ja vot ei toimi perkele enää yhtään.  kokeilin myös toisilla pumpuilla ei merkitystä.. kaikki mahdolliset letkut suodattimet ja tankki käyty läpi, ja kohokammioon kurkattu ja suuttimet / neulavenat putsattu ( mistään en oo vielä likaa löytäny )

E: etkös sie asunu jossain tässä imatran lähellä?? meinasin vaan et oisitko joku ilta joutanu käymään ku tuntuu siullakin tietämystä olevan?   :)  jos sais tän selvitettyä loppuu itseltä ideat :-\
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 22:46:38 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #445 : 05.09.2011, 13:06:24 »
samoilla osilla kesti 1,7bar ahtoa helposti afr oli reilusti alle 11 vielä silloinkin sit ykskaks kiihdytyksessä tuntu et bensa loppuu plx ei siihen edes reagoinu kunnolla vaan ilmeni vedon uupumisena ja paukutti putkessa ja rötäs pirusti.. sit käytiin laittamassa lisää bensaa ja taas toimii kuin enkeli..
 
E: etkös sie asunu jossain tässä imatran lähellä?? meinasin vaan et oisitko joku ilta joutanu käymään ku tuntuu siullakin tietämystä olevan?   :)  jos sais tän selvitettyä loppuu itseltä ideat :-\

Mut jos se häikkä ei näy seoksessa, ni ootko nyt sit varma, että se on ruokapuolella? Kun eikös tässä ollu ihan vakio käretön, niin jos vaikka loppuis satunnaisesti ahdoilla tulet.

Joo Lemin eteält, iso kive takoa ollaan. Tuskin miulla mitään semmosta tietämystä on, että kehtais pätemään tulla. Kun en turboista ainakaan tiedä tuon taivaallista. :D Tää on vaan tämmöstä arvailua. Miksei sitä tietysti vilkasemaan vois tulla ihan noin muuten vaan. Mielenkiintostahan se on, kun joku muukin jaksaa vielä rakentaa kaasarikonetta.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 15:21:23 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #446 : 05.09.2011, 16:59:24 »
senkus tulet käymään joku päivä / ilta joutaahan sitä muutenkin turinoimaan :)  jaksaahan näitä rakentaa kaasarit on jotenkin paljon mukavemmat ;) siis tarkoitin ettei laajakaista ensimmäisillä kerroilla tajunnut bensan loppumista kun oli niin hetkittäistä.. nyt vetää kyllä selvästi laihalle 13-14 heti kun rötää ja paukuttaa..  sytkä kyllä pysyi mukana myös 1,7bar ahdoilla  :buck2:  ei ole siintä ollut huolia..

ja siintä syystä kaasarit kun vihaan sähköhommia :2funny: vaikka joudun niitäkin töissä tekemään uudempiin väylä autoihin.

tänään sitten tilasin lajitelman lisäilmoja jotta saa soossit ylös passailtua kun vika selviää.. viasta ehkä jo hajulla epäilyksen alaisena painekotelon tiiviste ::) kaikki muu on käyty jo läpi, sit vielä kiihdytyspumppujen säätö :)

toivotaan että sais näillä eväillä.   
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #447 : 05.09.2011, 21:14:21 »
Letku korvaan ja suhinoita kuuntelemaan.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #448 : 05.09.2011, 21:25:26 »
Letku korvaan ja suhinoita kuuntelemaan.

kokeiltu jo putsinki sprayllä ettei ole imuvuotoja ja kaasarit synkassa käy nätisti lähinnä epäilys että kova ahtopaine hajotti paperitiivisteen ja nyt ei paineista kohokammiota kun tiettyyn rajaan saakka ja alkaa fuskata sitten pihalle ::) kyllähän se nyt kiloon toimii jo ihan nätisti nou roplem mut sen yli ei vielä pääse. mut tarkotus saada takas sinne kahden kilon korville et jotain rupee tapahtumaan kun käskee  :P  parin päivän sisään tulee ihan viralliset tiivisteet sinne ni pääsee koklaa :) 

niin ja Sitkuuralle että se paineenalainen tuotto oli muutaman litran alhaisempi mutta korjaantui sillä sulakkeella :juhau: 
« Viimeksi muokattu: 05.09.2011, 21:29:17 kirjoittanut la_bot »
talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: volvo 242 -82 raaseri dellorto 40mm+ahdin
« Vastaus #449 : 05.09.2011, 21:58:16 »
hyvä et etes jotain löyty ::) monesta pienestä tulee yhessä iso ;D joku tuossa kommentoi noita virta vehkeitä ni tarkasta samalla ne tässä joutessas kun oottelet niitä tiivisteitä... joskus aikoinaan erimerkkinen moottori rupes käkättään 4500-5000 kun oli puola paskana ja tuohon asti toimi kun kello.... tais särkyä kun kävi vaan kerran ylikierroksilla, kun älysin vaihtaa puolan ni taas löyty vetoja 7500 asti
Köyhän on pakko yrittää...

 

Proturbo  Autodiagnoosi