Proturbo  Autodiagnoosi

Endurance & Jokkis -topic

  • 1473 Vastauksia
  • 350629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1320 : 22.05.2015, 23:32:12 »
Pököttiin vaihdettu vähän ehjempi vetari, naputtaa se jo tuokin valmiiksi mutta pitää ajella varovasti Lappajärvellä (eli Pösö tulee kotiin tuhannen rusinana) :D
Kuljetuskalustoon tuli päivitys kun löyty halvalla sopiva kärry, 2900 kg kantavuus, lava 180x420 ja tänään leimattu. Vanha kärry onkin paremmin jonkun hiivatin kuskaamiseen passeli, turhan kapee (165) ja lyhyt (360), niin ja 800 kilon kantavuuskaan ei ihan piisaa ees Pösölle :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1321 : 24.05.2015, 22:23:39 »
Lappajärvellä pöryytelty heikolla menestyksellä.

Kisat sai murheellisen päätöksen kun kilpailija menehtyi sairaskohtaukseen päivän viimeisen lähdön jälkeen :'(
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1322 : 25.05.2015, 11:10:09 »
lauantaina tuli käytyä fiestalla ajelemassa kauhajoella. yleisessä jäätiin keräilyeriin ja evk:ssa ajeltiin finaaliin asti missä meinasi olla luokka voitto lähellä mutta ei aivan joten sijoitus 2 ja auto kaupan. eli uutta vain tekemään, tänään purin jo luukut ja lasit pois ja volvon perän nostin talliin putsaamista varten.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1323 : 30.05.2015, 23:52:18 »
Tänään vastusti pikkuvolvon kans niin lujaa, että oli jo lähellä etten lopettanu koko motorsporttia, kaljaa jos olis ollu niin olisin ratkennu ryyppäämään ;D Hienosti lähti käyntiin ja ajon tallin eteen ja polkasin jarrua niin poljin lattiaan klops ja auto kiveen. Tuumailin, että jäi varmaan syksyllä ilmaa ja rupesin ilmaamaan, joka nurkasta joku desi nestettä läpi ja poljin rupes tuntumaan hyvältä. Kone tulille ja testi jarrutus, poljin lattiaan klops ja auto melkeen päälleen ojaan >:( Kattelin, että käsijarrusylinteri näyttää kosteelta, eikun irti, paskat siinä mitään vikaa ollu. Ilmasinpa taas takajarrut ja rupes poljin jäykistymään. Käärin sätkän ja kokelin polkaista jarrua, lattiaanhan se meni että klops. Pellin alle ihmettelemään ja pääsylinterin alta löyty märkää. Sylinteri irti ja tehostin perään, tehostimesta tuli toista litraa nestettä >:( onneks ei oo ollu käytös, muuten olis nesteet konees. Varmaan jo pari vuotta sitten oli ohivuotoo ku viimeks ajetus kisas ihmettelin kun ei meinannu topata vaikka kuinka polki. Varastoja tonkimaan ja löyty foortin pääsylinteri, eihän se suoraan sopinu >:( Ei tarvinnu ku vähän jarruputkia, sylinterin teline ja tanko polkimelta tehdä uusiksi. Sain paikalleen ja ilmattua, toisella jarrutuksella poljin lattiaan klops ja maantielle poikittain :buck2: käsijarrustakaan ei tapahtunu mitään. Eiku tutkimaan, takaa putki katkipoikki  >:( totesin ettei kaks piirisilläkään jarruilla paljon tehdä hätä jarrutuksia jos on yks putki poikki. Samalla tuli huomattua, että bensan paineensäädin kusee ja jostain tippuu jäähynestettä :uglystupid2: Tekasin taakse uuden putken ja ilmasin jarrut taas vaihteeksi,  käytin säätimen auki ja pistin kasaan. Säädin rupes pitämään ja jarrutkin löyty, nestevuodolle en tehny mitään kun totesin tulevan vesipulta lämppärille menevästä putkesta (tai ei se enää mee mihinkään kun on tulppa pääs). Eikä menny ku 10 tuntia :D muuten mitään mutta kun sätkän purut loppu >:D

No nyt on kumminkin pikkuvolvo kärryllä ja huomenna Karstulaan kokeilemaan onko se yhtään parantunu ku on pari vuotta maannu tallin takana (no on se saanut uuden motorin ja takajarrusatulat, ja lekaa) :D

Nyt on melkeen pidettävä kuukauden huoltotauko, pösö pitäs säätää ja tuulilasi vaihtaa; lankku oikoa, vaihtaa tukivarsi, ehjätä laatikko ja alustalle tehdä jotain; sianpään  alustallekin pitäs tehdä jotain, käsijarru rakennella uusiks ja huomisen jäljiltä luultavasti oikoa ;D Mutta johan noita kisoja on huomisen jälkeen tälle vuotta ajettuna enempi ku koko viimekaudella, joutaa vaikka rakentelemaan loppu vuoden ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1324 : 31.05.2015, 20:39:25 »
Vituikshan se meni Karstulas, yleises ei kääntyilly, pellin alta nousi höyry ja paisari muistutti jalkapalloa >:( Tauon aikana vasta huomasin, että toinen remmi oli kadonnu ja vesipumpun hihnapyörä melkeen irti. Vettä myllyyn, hihnapyörä kiinni, toinenkin remmi päälle ja lisää haritusta pyöriin. Eikun EVK, alkuerä ja ekan kierroksen jälkeen heitin leikin kesken kun lämmöt taas 120 ja lakkas käymästäkin >:( Jos jotain positiivista niin lähti jo kohtuu hyvin ja isompaa oiottavaa ei tullu. Kai se on ostettava uus syyläri tuon 30 vuotta vanhan tilalle :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1325 : 15.06.2015, 19:53:32 »
Hondan ajoin äsken talliin. Parin illan touhuaminen ennen juhannuksen kahinoita.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1326 : 20.06.2015, 22:08:47 »
Lankkua rupesin sepittämään melkeen kuivan jussin kunniaksi. Tukivarsi oli sen verran vittaksella ettei enää saanu kalua vaikka isolla lekalla koitti takoo muotoonsa. Aarrekasasta löyty lankun etupää, muuten hyvä mutta korroosion poikanen oli iskenyt pahasti ja tukivarresta ei ollut iloa. Vanhasta otin päät ja ruosteista harsoa mallina käyttäen tein sitten koko tukivarren ihan itte. Vissiin se onnistu kohtuu hyvin kun meni paikalleen ja pyöräkin on siellä missä pitää :D. painookaan ei tullu varmaan kun tuplat alkuperäseen verrattuna :D
Pistinpä vielä laikan laulamaan ja pudotin keulan pellit tallin lattialle. Jos huomenna oikos kartturin loksun ja pistäs keulalle uutta peltiä. Sitten pitäskin ihmetellä mitä tekis perälle, että sais sinne lisää pitoja.

Koneellekin pitäs (taas) tehdä jotain kun huohottaa reiluhkosti, Virroilla kerääjään kerty litra per lähtö. Kai se pitää tehdä kerääjästä paluu öljypohjaan ;D Taitaa tuo lohko jo olla aika valmis kun on pikkuvolvon nokalla ollu useemman vuoden ja on käyny joskus aika kuumanakin. Pitää joskus purkaa tallin nurkasta 21 ja kattoo miltä se näyttää jos sen porauttais 23:n männille.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1327 : 21.06.2015, 12:45:54 »
En oo huomannutkaa tällasta topicia :o

Jokkista en ole ikinä ajanut ja luulen että tällä tuntipalkalla en varmaan ajakkaan, mutta onneksi paikallinen seura järjestää ajoharjoittelu tapahtuman kesäisin jossa ei tarvitse myydä autoa.

Omia kötöstyksiä:
Opel kadett -76 volvon b200 moottori siirrettynä akselin taakse, volvon etupää ja siirretty volvon perä.

Pojan harjoitteluauto nissan micra -85 vielä omalla moottorilla. Tulossa varmaan ooppelin 2.0 16V ecoteco kaasar(e)illa

Molemman autot on tehty/tehdään JM säännöillä
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1328 : 21.06.2015, 17:29:40 »
Volvon loksu ja naamapelti paukuteltu suoremmaksi, jaksanu ruveta uutta peltiä sovittamaan. Rumahan siitä tuli kun revenneitä ja kurttusia peltejä heppaili yhteen, mutta tuskin vaikuttaa kulkuun ;D Perääkin kokeilin vähän muuttaa, pitäs jossain viittiä käydä testaamas muuttuko paremmaksi.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1329 : 21.06.2015, 20:52:34 »
Honkajoella tuli käytyä hondalla. Etuvetoluokan alkuerä vituiks, kun alko etupää pompottaan ihan törkeesti startissa. Ajelin sit vaan lähdön läpi autoon ja rataan tutustuen. Keräilyn lähtöön lisää kierroksia ja ihan hyvin lähti, mut kakkosen vaihdossa kytkin ei pitänyt yhtään. Nousin vielä kolmanneks takasuoralla, mut ohitettu anto pikku niitin takaoveen ja sit lähdettiin penkalle. Etupää taas vaihteeks solmuun ja ajot siinä. Ens kisaan siis taas oikomis hommia ja pitää laatikko tiputtaa lattialle kytkimen tarkastusta varten. Seuraavaks ohjelmassa volvon pajotusta kardaanikunkkuun.. saa nähdä joko viimein pääsis kaanaan kunkussa ajamaan :)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1330 : 23.06.2015, 13:03:22 »
Seuraavaks ohjelmassa volvon pajotusta kardaanikunkkuun.. saa nähdä joko viimein pääsis kaanaan kunkussa ajamaan :)
jostain kuulin että kunkkua ois kaavailtu honkajoelle. Taitaa olla huhu puhetta?
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1331 : 23.06.2015, 14:35:11 »
jostain kuulin että kunkkua ois kaavailtu honkajoelle. Taitaa olla huhu puhetta?

Taitaa olla taas vaan huhuja.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1332 : 03.07.2015, 23:30:28 »
Pikkuvolvoon vaihtu uus syyläri ja flekti, jospa se lakkais lämpeemästä. Meinasin käydä koittamas mutta paisto arska justiin vasten silimiä ettei nähny tietä kunnolla niin ajalin sitten hissukseen. Etupääs on taas jotain viturallaan ku ratti on puolikierrosta vinos ja hakee ihan sikana >:( Öljytkin pitäs oikeen vaihtaa ja vesipumpulle hakee uudet remmit.
Huomenna parempaan Härmään kattomaan kisoja.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1333 : 05.07.2015, 22:45:16 »
Löytyhän sille etupään vatkaamisellekin syy, hammastanko lähes irti :D onneks en perjantaina suorittanu kovavauhtisempaa koeajoo, olis voinu pian karata lepikkoon ku olis ratkennu kokonaan irti. Vähän hitsuuttelukonetta ja uudet pultit, samalla hitsasin rattiakselin jatkon kiinni ku oli vaan pulteilla kiinni (ennen kun ei rattiaksilaa saanu hitsata), katos 90 % väljyyksistä. Pitäs varmaan tehdä koko etupää uusiksi 8 millin levystä, laittaa pultit liimalla ja hitsillä kiinni ku muuten tuo tuntuu aina jostakin löytyvän tai repeevän :D Haritustakaan ei ollu ku kolmisen senttiä :o sekin säädetty vähän pienemmäks. Jarrupolkimen ja pääsylinterin välisen tangonkin tekasin uuden ku vanha oli mutkalla ja myötäs ku polkasi kunnolla. Ei taivu enää. Eteen pitäs tehdä käännetyt vanteet, tai sitte palattava 13 etupyöriin ku sianpään omia vanteita on sarja käännettynä. Vois kääntyillä paremmin ku sais etupäätä vähän leveemmälle, allaolevilla vanteilla etu- ja takapää on yhtä leveellä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1334 : 15.07.2015, 23:57:25 »
Loman kunniaksi piti aloittaa uusi projekti  :idiot2: :buck2:
Kiiltävä koppa ;D


Tohon johonkin ratti, tuleekohan tarpeeksi takaa-ajettava? Pääkaari takaoven puolen välin takapuolelle takapyöräkotelon eteen? Paloseinä tulee A-pilarin kohtaan. Polkimille pitää varmaan tehdä oma teline tai tehdä/ostaa pedalbox, jos pulttaa paloseinään niin näin persjalkanen kaveri ei yllä lähellekään polkimia :D


Paloseinä auki ja sovituslohko hollilleen


Kone akselin takapuolelle. Punanen palkki merkkaa etupalkkia ja konetta saa vietyä vielä ainakin viitisen senttiä taaksepäin :D

Etuakselia jos vielä siirtää eteenpäin kymmenenkin senttiä niin olisko tarpeeksi takana ???

Seuraavaks sovituslohko pois ja pyöräkoteloihin reiät tolpille ja etupalkin hahmottelua. On aika ihme härveli Murinan oma etupää ??? Olka-akseli varmaan sen 40 senttiä, sammakkoiskarit, hammastanko koneen takana, vääntösauvat jne. Oli vähän sen olonen, että kisatouhussa olis heti camberit, casterit ja auraukset ihan viturallaan :D Mutta vakaajan koiranluista vois nykyvalmistajat ottaa mallia, on aika jytyt pallonivelet millä tulee kiinni vakaajaan ja tukivarsiin, harvassa autossa taitaa olla raidetangon nupitkaan yhtä järeet ;D Vaikka brittiautoja moititaan surkeiksi niin tässä yksilössä ei ainakaan pulttien sinkitys tai ruostesuojaus ole epäonnistunut. Ainoat läpireiät kuskin puolella ja peräkontissa, nekin siksi kun sivulasi on ollut rikki ja satanut sisälle, niin ja kartturin etuloksua on aika hyvin nakertanut. Mutta pohja ja ovet kovat, kaikki pultit/ruuvit ihan kiiltäviä ja aukesivat kuin olisi eilen laitettu paikoilleen (lohkolämmittimen töpselin ruuveista oli kannat ruostuneet pilalle, mutta niitä tuskin olikaan briteissä ruuvattu). Mittaillakin tuota piti ja verrata 244:een, etuovet ovat noin 15 senttiä pidemmät ja takaovet suurinpiirtein yhtä pitkät ja akseliväli 20 cm lyhyempi.

Kuvien laadusta ei voi valittaa, niistä vastaa elämää nähnyt samppa ja vapisevat kädet :D Joskus harvoin (eli aina) sumeuden syynä voi olla myös tupakin savu, tärähtäneisyys korreloi myös nautitun oluen määrän kanssa :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Futurez  Kulkukoira