Kulkukoira  Proturbo

Endurance & Jokkis -topic

  • 1473 Vastauksia
  • 350579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1365 : 16.10.2015, 18:10:38 »
onko se kui isolla moottorilla että voiko tekniikkaa hyödyntää kevyempää koriin.
2L.
Joo eihän tuo köykäsimmästä päästä ole. Voi olla melko show saada lähelle minimipainoa tuo.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1366 : 16.10.2015, 19:13:02 »
On kyl vähän. Mikä kone tommonen on? Miten tarkkaa Piin arvoa pitää käyttää, kun laskee iskutilavuutta? Onko AKK määritellyt desimaalimäärän? Millä tarkkuudella iskupituus pitää mitata? Onko suurin sallittu 2250cc oikeasti 2254, 2250.4 vai 2250.04cc?  :)

tässä on akk katsastajan käsikirjan ohje. http://www.autourheilu.fi/site/assets/files/1395/moottorin_iskutilavuuden_mittaaminen.pdf
minusta tuo raja on että yli ei saa olla 2250cc:sta ei edes 0.1cc:tä

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1367 : 16.10.2015, 19:33:46 »
Ainiin mites muuten tämmönen etuveto saadaan sitten vielä liikkumaan :o
Hitsilukko nyt ainakin. Perää jäykemmäks? mitäs etupäällä, kulmat yms.?

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Jee jee
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1368 : 19.10.2015, 15:09:47 »
Eli mites tuota AKK ohjetta nyt tulkitaan. Mauserin tarkkuus on +-0.05mm? Eli sillä mitatun iskun ja porauksen mittaustuloksista vähennetään 0.05mm ja näillä luvuilla lasketaan iskutilavuus? Silloin Kaziganthin 2251cm2 koneesta todennäköisesti häviää se 1cm2 ja se on laillinen vierasmoottori.
!

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1369 : 20.10.2015, 08:24:08 »
Ei vaan mauserilla isku mitataan 0,05 mm tarkkuudella, ei esim. 0,02 mm tarkkuudella. Mitatusta lukemasta ei vähennetä mitään, eikä lisätä mitään vaan isku tai poraus on se mitä mitta näyttää 0,05 mm lukutarkkuudella. Raja on tasan se 2250.

Noita NG saapikkaita en muista kyllä nähneeni, OG:ta ja 9tonnareita kyllä on näkynyt. Itse joskus pari kisaa ajoin kaverin ruisku OG:lla (ex poliisipirssi), varikolla oli melko kankea käänneltävä. Kiilamaisen keulan kun sai johonkin väliin tungettua niin loppu auto sujahti perässä :D Eteen vähän haritusta, että kääntyilee hyvin, edessä syytä olla hyvät iskarit.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa mika997

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1370 : 28.10.2015, 18:17:01 »
Miten ootte rakennellu noita volvon vinokoneita?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1371 : 28.10.2015, 21:46:44 »
Kyläkisakoneeseen hiottu nokka, kannesta siivu pois (puristussuhde vähintään 12:1), kannen kanavien siistiminen, vauhtipyörän kevennys, jäykemmät venajouset, tuplat kylkeen ja viivalle. Niin ja tietysti laakeroidaan, hoonataan sylinterit ja rengastetaan.
Paremmassa sitten kaivellaan kannen kanavia enempi, peltipakosarja, isommat venttiilit, monikulma seetit, isommat paininkupit alapuolisella säädöllä, iskua lisää (jos tulee Volvon koriin), lohkosta lastu pois jos tarttee (että männät tulee 0,4 mm lohkon yli), kevennetään pyöriviä osia tai vaihdetaan kevyempiin, tasapainotetaan osat, tarvittaessa porataan isommille männille jne.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1372 : 01.11.2015, 22:53:36 »
Jukan ex-volvossa moottori pyöri tänään jo starttimoottorin voimin :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1373 : 01.11.2015, 23:13:19 »
On kyl vähän. Mikä kone tommonen on? Miten tarkkaa Piin arvoa pitää käyttää, kun laskee iskutilavuutta? Onko AKK määritellyt desimaalimäärän? Millä tarkkuudella iskupituus pitää mitata? Onko suurin sallittu 2250cc oikeasti 2254, 2250.4 vai 2250.04cc?  :)
Kyseessä on siis Audin 3.6l V8, eli 3,562cc, kun taas laskennallisesti suurin sallittu tilavuus 240:ssa on ilman erikoislupahakemusta 356,25cc(B28E 2849 cm³*1,25).
No kun halvalla sai.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1374 : 02.11.2015, 00:44:18 »
Kyseessä on siis Audin 3.6l V8, eli 3,562cc, kun taas laskennallisesti suurin sallittu tilavuus 240:ssa on ilman erikoislupahakemusta 356,25cc(B28E 2849 cm³*1,25).
Löydät jostakin lähteen jossa B28 tilavuudeksi  ilmoitetaan 2.85 ja käytät sitä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1375 : 02.11.2015, 01:07:14 »
Löydät jostakin lähteen jossa B28 tilavuudeksi  ilmoitetaan 2.85 ja käytät sitä.
Osaatko yhtään sanoa mistä sellaisen lähteen löytäisi :D
No kun halvalla sai.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Jee jee
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1376 : 02.11.2015, 08:55:38 »
Jaaaaaaaaaa jotain katuautojuttuja. Tsekkaa lohkon kyljestä joku identifiointi koodi, kirjota wöördillä uskottavan oloinen de-stroukkaus paperi ja käy leimaamassa. Problem solved.
!

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1377 : 02.11.2015, 10:59:55 »
Jaaaaaaaaaa jotain katuautojuttuja. Tsekkaa lohkon kyljestä joku identifiointi koodi, kirjota wöördillä uskottavan oloinen de-stroukkaus paperi ja käy leimaamassa. Problem solved.
Joo. Tulin tätä topikkia sotkemaan kun en oo muualla törmännyt puheeseen tuosta iskutilavuuden pienentämisestä. :(
No kun halvalla sai.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1378 : 04.11.2015, 17:53:54 »
Rauhallista on Marinan kans ollu kun on ollu taas kaikkea muuta ruuvattavaa ja rassattavaa >:(
Polkimet (Marinan omat, kaasu etuveto eskortista) yks lauantai sain sovitettua paikalleen, rattiakselin jatkettua ja penkkikin jo löysi paikkansa




Pääkaaren jos laittaa lattian suoralle osalle niin yhtään mua pitempi kuski ei mahdu ajamaan  ;D pitää vissiin nostaa takapenkin paikalle pyöränkoteloiden eteen pääkaari  ??? Pikkusen häirittee kun lattiassa on patti penkin ja polkimien välissä >:( mutta poiskaan en viitsi ruveta ottamaan kun patin alla on poikittainen runkopalkki. Ei oikeestaan haittaisi yhtään jos paloseinää olis edes 5 senttiä vähemmän siirretty niin kantapäät ei olis justiin sen patin reunan kohdalla >:( :-[  Täytyy kai joku turkkilevy viritellä polkimien alle, ehkä.

Akseliakin jo sovitin alle

Kyllä se sinne menee, pyöränkoteloitakaan ei varmaan joudu isontamaan. Ylälinkeille pitää tehdä kotelot takapenkin kohdalle. Linkkivärkit olis jo, kiinnikkeet täytyy väsätä ja hakea hitsiin kaasua, että saa liimata kiinni. Tolpat ja jousetkin pitäs jostakin mettästää... Tekniikasta ei oo vieläkään hajuakaan, kai se täytyy tuo pöydän alla lojuva B21 virittää ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1379 : 08.11.2015, 20:31:04 »
Akseliin linkkien korvat hitsattu

Alalinkkin korvia vähän lyhennettävä, tuoltaan ottaa maahan jos kummi tyhjenee

Jottei ihan putkeen olis menny niin porakone palo toista reikää tehdes ja poltti samalla sulakkeen :D

Kuva otettu jonkun aikaa syttymisen jälkeen, kun kävin sulakkeenkin välis vaihtamas, ja vieläkin nousee haiku. Kävin sitten ostamas pylväsporan tilalle, saa nähdä kuinka kauan kinukki kestää, ei mikään maailman tukevin esitys ole mutta kai se mun vähäises käytös jonkun aikaa menee.

Tämmösiä pitäs tehdä neljä


Ja jotenkin näin asetella


Koriin pitäs seuraavaks korvakot tehdä, ensin pitää vaan vähän peltiä leikellä pois tieltä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo