Futurez  Kulkukoira

Endurance & Jokkis -topic

  • 1473 Vastauksia
  • 350484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #75 : 07.04.2011, 04:15:16 »
No, nämä lähtöjen tuomaroinnit näyttävät nykyäänkin olevan vähän niin ja näin. Tuossa itsellä ollut hässäkkää kun okin sai sydänkohtauksen ja oli liki kuukauden sillä kintaalla hengityskoneessa että tuleeko hautajaiset Kauhajoella.

Kaikki juoksevat asiat on olleet rempallaan, kun on pitänyt pyöriä sinne ja tänne kaverin puolesta myös. Nyt on jo teholta pois ja kunhan saa nieltyä kunnolla ja puhuttuaniin saa alkaa kasvattamaan lihaa luiden päälle. On kuin keskitysleiristä vapautettu. :o

Katsotaan miten jos ehtii Virroille ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #76 : 10.04.2011, 21:24:42 »
Tuli sianpäätä sepitettyä kesän karkeloita varten. Ottanut joskus ilmeisesti osumaa kun panhardi mutkalla ja kiinnike revennyt lähes irti korista ja ylälinkkien kiinnikkeet revenneet hieman korista. Nyt hitsattu kiinnikkeet kiinni ja vahvisteltu sekä tehty uusi panhardi vahvemmasta putkesta. Samalla yksi paikka pohjaan ja kuskin oveen harvempi silmäinen verkko kun entisestä ei nähnyt pihalle. Koeajolla (suljetulla alueella tietty = yleisellä tiellä ;D) kolmosta tyrkätessä meinasi karata kaseikkoon kun etupää kääntyi yhtäkkiä väärälle puolen ja ei meinannut ollenkaan totella ohjausta :o Varovasti takaisin talille rattia puolelta toiselle veivaten (klappia lähes kierros) ja etupää pukeille. Oli hammastangon kuski puoleisesta kiinnityksestä toinen pultti lähes irti ja toinen puuttui kokonaan :o Oli tanko ilmeisesti hitusen päässyt liikkumaan, jälkien perusteella vajaan kymmenen senttiä. Uudet pultit kireälle ja koeajolle, jo piisasi oma kaista. Haritusta tosin on ehkä hivenen liikaa kun hakee jonkinverran. Kaasuttimet kaipaisivat säätöä kun alaalla rikkaalla ja yläällä ihme mooaamista paikallaan polkaistessa, ajossa tosin piisaa vetoja ainakin 7500 kierrokseen saakka. Kauhean ajetun näköinen jo tuokin vaikka ei ole edes montaa kisaa ajettu, suoraa peltiä löytyy enää kuskin ovesta ja takaluukun kannesta :(
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #77 : 10.04.2011, 22:14:41 »
Vaikka tämäkään kausi ei ole vielä alkanut niin on tässä jo kovasti aloitettu ens kauden kalustokartoitusta jos siirtyis tonne saloonin puolelle.

Pitäs löytää joku suht kevyt auto(vapari), missä olis vakiona joku 150heppaa, max säännöissä 177hevosvoimaa. Vuosimalli 72->96, tai siis noina vuosina kyseistä autoa valmistettu, ei tarvii olla kyseinen yksilö noilta vuosin

Kartotuksessa löytyny seuraavia merkkejä ja malleja:
Volvo 850 2.4 20v -170hp *1300kg
Ford Mondeo V6 -170hp *1250kg
Nissan Primera eGT -150hp *1150kg
-||- Almera GTi -143hp *1100kg
-||- Sunny n14 GTi -143hp *1100kg
Mazda 323(BG) GTI -142hp *1050kg

Sitten toki pari muuta mitkä ei oikeen lämmitä ei sitten mitenkään
Civic 1.6 16valve doch vtec -150-160hp *1000kg
Pököt 309 1.9gti 16v -160hp *950kg

Koitettu ajatella laatikon ulkopuolelta, tietenkin jos tulee hyviä ideoita saa heittää. Saloonin puolella valtamerkki on bmw, mallina e30 325, keskimäärin ruuvattu noin 200heppaa niistä(vakio 170), minimipaino 2,5litraselle 1050kg. Kevyt auto on hyvä lähtökohta koska säännöt estää lähes kaiken kevennyksen.
muita minimipainoja: enintään: 1600 cm³ 860 kg, enintään: 1800 cm³ 910 kg, enintään: 2000 cm³ 960 kg, enintään: 2300 cm³ 1020 kg
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #78 : 14.04.2011, 15:41:43 »
Tänään haetaan honda kotiin ja pääsiäisenä volvo. Kuukausi aikaa naputella honda valmiiks jäähdykseen.  :)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #79 : 14.04.2011, 19:00:22 »
Vaikka tämäkään kausi ei ole vielä alkanut niin on tässä jo kovasti aloitettu ens kauden kalustokartoitusta jos siirtyis tonne saloonin puolelle.
Painon puolestahan noista jo isoimmat eli Volvo ja Mondeo taitaa tipahtaa pelistä. Nissaneista en osaa sanoa, mutta epäilisin, että alustaa joutuu rakentelemaan paljon. Pösöä voisin suositella pelkästään alustan vuoksi, on jo vakiona parempi ajaa kuin moni muu. Mutta miksei samantein 306? S16:ssa reilut 150 ja XSi:ssä vajaa 130 heppaa (ja -97 esitellyssä GTi:ssä 165). Mitenkäs olisi Escort XR3i (tai Fiesta XR2i), vakiona ei mitenkään tehokas mutta palikkaa kyllä löytyy koneen piristämiseksi ja kori on kevyt (noin 950 kg)?
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #80 : 14.04.2011, 20:47:32 »
Golf mk2 gti 16v tai mk3 gti 16v. Osien saanti hyvää, mutta mk3:n voi olla vähän ylipainoinen ~1100-1150kg omamassa.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #81 : 15.04.2011, 08:32:58 »
Golf mk2 gti 16v tai mk3 gti 16v. Osien saanti hyvää, mutta mk3:n voi olla vähän ylipainoinen ~1100-1150kg omamassa.
mk2 on liian mopo. Ei siitä saa millään jotain 180heppaa sääntöjen puitteissa mitä 1.8sta pitäis saada.
mk3 on sitten jo lähempänä, kun lähdetäänkin jo 148hepasta.
mk3 vr6 olis lähtöteholtaan hyvä, mutta kun kuutioita on ihan liikaa, jolloin minipainokin kauhean paljon(1100kg), mutta sen ainakin sais paljon alipainoseks  :2funny:


Säännöt: http://akk.smartpage.fi/fi/saantokirja2011/pdf/AKK_Saantokirja_2011.pdf sivu 127 eteenpäin

Painon puolestahan noista jo isoimmat eli Volvo ja Mondeo taitaa tipahtaa pelistä. Nissaneista en osaa sanoa, mutta epäilisin, että alustaa joutuu rakentelemaan paljon. Pösöä voisin suositella pelkästään alustan vuoksi, on jo vakiona parempi ajaa kuin moni muu. Mutta miksei samantein 306? S16:ssa reilut 150 ja XSi:ssä vajaa 130 heppaa (ja -97 esitellyssä GTi:ssä 165). Mitenkäs olisi Escort XR3i (tai Fiesta XR2i), vakiona ei mitenkään tehokas mutta palikkaa kyllä löytyy koneen piristämiseksi ja kori on kevyt (noin 950 kg)?
Alustaa pääsee rakentelemaan ihan joka autolla.

Mutta tätä ajattelua me juuri kaipaamme, tuo S16 ajattelu on kyllä hyvin boxin ulkopuolelta, ei tullu itelle tota mieleen. S16 olis 150p/1210kg vakiona.
Aihion hintaluokkakin ihan kelvollinen vajaa 2kiloeuroa. Pitänee tutkailla onko tossa sitä vertaa viripotentiaalia sääntöjen puitteissa.

XR3i, liian mopo vaan jo alunperin, ei millään saa endurance saloonin sääntöjen mukaan tarpeeks tehoa.

Vois pistää jotain arvioita minkäkokosella motilla tarvii saada mikäkin teho jos kopan saa minimipainoon
2.5litranen(1050kg) = 205+
2.0litranen(960kg) = 187+
1.8litranen(910kg) = 178+
1.6litranen(860kg) = 168+
(3litranen 1100kg = 218hp)
Joten varmaan pystyy tostakin jatkossa kattelemaan että vajaaventtiilisillä on aika haastavaa päästä yli tavoitetehon. Toisaalta jos löytyy hyvä vajaaventtiilinen aihiovaihtoehtokin, se vois olla hyvä, kun uhkailevat taas lisäpainoa moniventtiileille.

Sen tiedän että e30 318is:n 1.8 16valve, kestää tolla 187hepalla about, 1-3tuntia 6tunnin kisasta :D Yksillä oli semmonen, ja kymmeniä, ellei satoja tunteja penkitetty, silti pysyny kasassa, vaikka teoriassa olis pitäny...


E: ja sitten kun on tarpeeks pyöriny ja hyöriny ja löytäny sopivan lopullisen aihiolista, niin siitä käy vielä karsinta niiden osalta missä joku muu jousitus kuin kierrejousilla takapää. Eli vääntösauvat yms. kura on iso ei.
E2: noin. vm90 celica gti, paljonkohan painaa? olis 2.0 150heppanen twincam.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2011, 08:46:55 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #82 : 22.04.2011, 16:36:23 »
Tänään alko civicin purkaminen mitä nyt kärryn korjaukselta ehti. Keula kumminkin nippeleinä ja peräkontista kiskoin muovit mäelle. Kohta lähettäs hakeen kunkku volvo kotiin.. Tai kotiin ja kotiin, kun menee kaverille säilöön. Jotenki toi oma piha täyden näkönen..  ::) Hondan valmistumisen jälkeen alkaaki jumalaton tohina volvon kimpussa. Toivotaan et valmistus kunkkuun!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #83 : 24.04.2011, 14:38:16 »
Jaha kivikki on kauteen lähes valmis, sammuttimen teline vielä kiinni ja ölpän vaihto. Jarru, jakopää, maalaus yms. hommissa meni eilinen päivä tehokkaasti.
Samalla tuli soviteltua traileriin, niin tietää miten traileria pitää muokata. Etulaita tarvii muuttaa, ja pistää pattingit pyörien alle että pääsee autosta ulos kun sen on siihen ajanu  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #84 : 24.04.2011, 19:17:48 »
Civic projekti edennyt hyvin pääsiäisen aikana. Uus kori lähes nippeleinä ja lattia puhtaaksi kaavittuna. Vanhasta korista irtos tänään katto ja kaaret. Pitää palastella nuo kaaret huomenna ja sovitella uuteen koriin.

http://s6.photobucket.com/albums/y242/Sittana/Civic%20projekti/
« Viimeksi muokattu: 24.04.2011, 19:27:17 kirjoittanut Sittana »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #85 : 24.04.2011, 19:34:58 »
Kuva kivikistä kun oli pari tuntia eilen askarreltu


Civic projekti edennyt hyvin pääsiäisen aikana. Uus kori lähes nippeleinä ja lattia puhtaaksi kaavittuna. Vanhasta korista irtos tänään katto ja kaaret. Pitää palastella nuo kaaret huomenna ja sovitella uuteen koriin.

http://s6.photobucket.com/albums/y242/Sittana/Civic%20projekti/
Meneekö ylimääräset(uudesta irrotetut) osat roskiin vai haluatko sponssata myymällä edullisesti romua?

Ts. missäpäin kivik sijaitsee?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2011, 19:37:02 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #86 : 25.04.2011, 15:48:41 »
Meneekö ylimääräset(uudesta irrotetut) osat roskiin vai haluatko sponssata myymällä edullisesti romua?

Ts. missäpäin kivik sijaitsee?

Mitä sää tarvisit? Kurussa majailee.

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #87 : 05.05.2011, 19:26:20 »
Pari uutta kuvaa hondasta. 10 päivää kisoihin.

http://s6.photobucket.com/albums/y242/Sittana/Civic%20projekti/

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #88 : 05.05.2011, 20:13:33 »
Onkos täällä ketään siirtynyt jokkisracen puolelle? Huiluntuhtiin tulijoita?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #89 : 05.05.2011, 21:38:27 »

Kivik ensimmäisten maalikerrosten jälkeen.

Tiistaina piti testata mutta tuli hidastuksia matkalla, ja sitten alastarolla katkes bensaputki, siinä vaiheessa kun oli taas läjässä niin ajoaika oli loppu. Jos sunnuntaina pääsis uudestaan koittamaan.
Yhteistyökumppaneitakin kalasteltu. Ja ainakin Turun Autohuolto lähteny messiin, kiitos vaan pojille.

Sunnuntaina/Ens viikolla toivottavasti saadaan kaikki teipit numeroa myöten kilpuriin paikalleen.

Alkaa vähän hoppukin olemaan kun 14.päivä pitäs kausi alottaa  ::)

Mitä sää tarvisit? Kurussa majailee.
Vois lamput ainakin ottaa, pitää kattoa, perkele ku olis lähempänä niin kelpais etupuskikinkin varalle, mutta MH velottaa semmosista paljon. Kahtellaan, mutta älä heitä roskiin vaan missään nimessä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo