RallyBaron  Samppasport

Endurance & Jokkis -topic

  • 1473 Vastauksia
  • 350481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #180 : 05.08.2011, 16:43:32 »
15kg lähti painoo pois takapäästä, kun punnittin roippeet. Täytyy jossain kohtaa viä vaihtaa takalasi 3mm akryyliin ja keventää konepelti. Kojetaulusta täytyy kans leikata repsikan puoli irti, niin vähän saa silläkin painoo pois. Paljon sais painoo pois, kun vaihtas ruiskun tilalle kaasarit..

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #181 : 09.08.2011, 10:32:28 »
Kesäloma alkaa loppumaan, joten honda pitäs ottaa taas talliin karvian kisan jäljiltä. Nyt oliskin vähän oiottavaa, jäähdyttimen vaihtoo ja kevennystäkin jatketaan. Etupuskuriki saa luvan lähteä ja tilalle peltikeula ja konepellistä lähtee jäykisteet. Muuten auto pelaskin ihan ok karviassa, mut kuski oli taas evk:n ajan ihan jäässä ja yleisessä mentiinkin alkuerän kolmos paikalla suoraan välieriin jossa tie nousikin jo pystyyn.

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #182 : 09.08.2011, 17:04:07 »
Uus jäähdytin, uudet letkut, ilmalukko -> kansipahvi morjesti.  :idiot2:

Edit: Tai onhan se voinu tietysti kisoissakin jo korkata, kun ajeltiin muutama lähtö rikkinäisellä jäähdyttimellä  :D
« Viimeksi muokattu: 09.08.2011, 18:53:34 kirjoittanut Sittana »

Poissa Ron_i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • oo
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #183 : 14.08.2011, 01:10:47 »
eilen otettu uus projekti työn alle, joku vanha sprinttilada, tulee takaa ajettava, pikkuvolvon etupää ja tappikone   8) :)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150276484554836.349970.550189835&type=1 tuolta löytys kuvia.

homma alko eilen pääkaaren siirrolla ja sovituskoneen paikoilleen laittamisella ,tänään jo vähän mallailin uutta paloseinää "pahvimallien" muodossa, jää tosin ens viikonlopulle uuden paloseinän teko ku lähen toiselle paikkakunnalle viikoks taas töihin.  :hello:
Volvo POWER!

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #184 : 14.08.2011, 10:24:33 »
Kyllä tää endurance on halpaa verraten jokkikseen, racebussiaihiota haettaessa tyyppi vaan kerto että tän kauden alussa hällä oli 40jmautoa ny enää 30 kun vähemmän saa kisoista ostettua mitä joutuu myymään. ;D
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #185 : 14.08.2011, 11:22:39 »
Karstulas tuli käytyä muutama lähtö harjoittelemassa 340:llä. Katsastuksessa kehuivat Volvoa, oli kuulemma ensimmäinen auto, jossa molemmat ovet toimivat ilman väkivaltaa ja kikkailua ;D Yleisessä eka lähtö meni ihan kohtuullisesti, toinenkin lähtö onnistui mutta taisin jäädä lähtöni viimeiseksi kun ei auto tahtonut kääntyä asfaltilla vaikka kuinka veivasi. Etupyöriin vähän lisää haritusta, nuorten luokka ja Jukka300 rattiin, eka lähtö ihan kohtuullisesti, mutta ei kääntynyt vieläkään. Vielä hieman lisää haritusta ja ilmanpaineita vähemmäksi. Toinen lähtö ja kääntyili huomattavasti paremmin, ei kumminkaan päässyt sijoituksille saakka. Sitten EVK, lähtö onnistui hyvin ja menin kolmen sakissa puoli kierrosta. Oikealle taittavassa mutkassa ei enää ratti kääntynytkään ja suoraan penkalle, piikkien kyydissä varikolle ja sai todeta, että ei ehdi korjaamaan ohjausta keräilyihin. Rattiakselin ja hammastangon välinen kumilaippa ainakin murtunut ja jotain muuta pientä kun ohjaus lyö välillä totaalisen jumiin. Ohjauksen korjaus ja eteen matalaprofiilisemmat renkaat (nykyiset taittuu alle 1,7 barin paineilla ja ulkoreunoista lähtee palasia) niin jo taasen voi käydä jossain pöllyttämässä.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #186 : 16.08.2011, 17:50:23 »
Jee jee! Hans pakko vedetty takasin.  8)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #187 : 16.08.2011, 17:58:31 »
Jee jee! Hans pakko vedetty takasin.  8)
Toivottavasti linja jatkuis endurancessa että apinoitaisiin toi jokkiksesta.... ei vois vähempää kiinnostaa ostaa hanssia...

Mistäs sait tiedon?


Vitalis sehän koskee enduranceakin, voi tätä juhlan päivää! Nyt ei tarvii sijottaa pottaan rahaa, eikä teamin kassasta tuhlata tuen ostoon! Nekin rahat saa laitettua autoon ja kuljetuskalustoon  S*
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011, 18:06:41 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #188 : 16.08.2011, 20:05:18 »
Vielä kun sen kertalisenssin palauttaisivat niin alkais harrastajamäärät kohoamaan.
Itse kyllä jos ajaisin noita, käyttäisin hansia. Etenkin jos sais käyttää muitakin kuin fia hyväksymiä. Rapakon takaa saa Nascar hanseja 150€ hintaan eivätkä eroa muuten kuin sillä fia tarran puuttumisella ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #189 : 16.08.2011, 21:13:18 »
Itse kyllä jos ajaisin noita, käyttäisin hansia.
Jokkiksessa ymmärtää ehkä ton, kun siellä autot kierii katonkautta.

Mutta endurancessa ihan turhanpäivänen, tulee vaan lisää vaaratilanteita kunnei saa tiukassa paikassa päätä käännettyä että näkis mistäs joku pommittaa ohi.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #190 : 16.08.2011, 23:00:52 »
Hansista luopuminen oli aivan odotettavissa.

Volvoa sepitetty Karstulan jäljiltä. Ohjauksen jumittajaksi paikantui liian lähellä toisiaan olevat rattiakselin kumilaippa ja koneenkiinnike, tilannetta pahentaa vielä kun hammastangon vaihdon yhteydessä laitoin kumit koneenkiinnikkeiden ja etupalkin väliin. Kumilaippa vaihdettu ehjään (kiitokset Jukka300:lle ehjästä laipasta) ja tehty matalakantaiset erikoispultit laipan kiinnitykseen sekä siirretty hammastankoa puolisen senttiä eteenpäin. Vieläkin rako on aika pieni, pitää näyttää kiinnikkeelle rälläkkää tai nakata kumit etupalkin päältä mäkeen niin ei ole vaaraa ohjauksen jumiutumisesta.
Syylärikin oli aika tukossa ulkoapäin vaikka on hyttysverkko edessä suojana, senttiä vahva savikerros päällä ja ripojen välit tukossa, ei ihme vaikka meinasi lämmetä. Vesipumpun ja kammen hihnapyörätkin oli täynnä samaa "laastia", mitenkähän se sotku on päätynyt sinne vesipumpun hihnapyörän sisälle. Pitänee vielä askarrella paskarrella jonkinlaisia suojia konehuoneeseen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #191 : 17.08.2011, 15:46:19 »
nyt alkaa olemaan piha hyvällä mallilla koska on kaksi kappaletta kisavalmiita autoja pihassa.

lauantaina pitäisi lähteä volvolla kauhajoelle evk sarjan 3 osakilpailuun kokeilemaan piisaako kulkuja.

pari kuvatusta uusista tulokkaista
http://kuvablogi.com/nayta/3197048/
http://kuvablogi.com/nayta/3197049/

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #192 : 20.08.2011, 19:02:08 »
lauantaina pitäisi lähteä volvolla kauhajoelle evk sarjan 3 osakilpailuun kokeilemaan piisaako kulkuja.

Noh kunkas meni, ku ei sieltä puntarilta oikeen palio kisan kulusta tierä mitää, kuulutuski kaukana.

Minkämoinen kokemus katsastus oli?
Liian tiukka vai löysä?
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #193 : 20.08.2011, 20:18:57 »
kisat ei menny hirveen hyvin veljellä molemmissa lähöissä kävi vähän kuumana volvo eikä päässyt kuin keräilyyn..

itsellä nuorissa ensimmäisessä lähössä olin hetken aikaa 2 sijalla mutta rataa ei oltu kasteltu niin ei nähnyt mitään kun toinen meni eellä.

katsastus oli todella hyvä, neuvoivat mitä kannattaisi tehdä eikä laittaneet heti korttimerkintää kuten yleensä. eli katsastus toimi omasta mielestä hyvin..

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #194 : 24.08.2011, 23:52:34 »
Nokialla äänenmittauksessa rajana 98db. Miten tosta menee yksikään auto läpi?  :idiot2:

 

Elekma  Autoracing