Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Endurance & Jokkis -topic

  • 1473 Vastauksia
  • 350481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #990 : 17.02.2014, 21:48:58 »
Joku mikä lie LH 2.4 JET TRONICK Bosh;in tekele kuitenkin. Mutta ensialkuun isommat suuttimet ja bensan paineen nosto riittää tuollaiselle mopo koneelle?
Sehän noissa osto "valmiissa" monasti on riesana että joutuu tekee liki yhtä paljon kuin tekis alusta asti itse.
Todennäköisesti aloitamme jollakin valmiilla paketilla ja haaveilemaan volvosta.  S* Nettiautossa oli kiva civikistä 600;- myynnissä josta pikku laitolla jm peli.
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #991 : 17.02.2014, 22:52:12 »
Ite alotin 600€ civicillä ja nyt kolmas civic menossa :)

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #992 : 17.02.2014, 23:08:47 »
 ;) näin minä olen lukenut, mukava urakka lukea liki 70 sivua kisa tarinaa ja eloa jokkis autojen kanssa. In car;ista katsonut sun videoita, aika häjyn näköinen oli se sun kaide pusu joka heitti kyljelleen auton. Auts. :-\
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #993 : 18.02.2014, 05:52:14 »
;) näin minä olen lukenut, mukava urakka lukea liki 70 sivua kisa tarinaa ja eloa jokkis autojen kanssa. In car;ista katsonut sun videoita, aika häjyn näköinen oli se sun kaide pusu joka heitti kyljelleen auton. Auts. :-\


Kyllä siinä pyörillään pysyttiin, mut päädyttiin pystyasentoon penkkaa vasten. :D Mä oon 2010 vuodesta harrastellu, eikä yksikään auto oo tullu maksaan yli 1400 euroa. Kaks autoo tehny itse ja kaks kunnostanu vanhoista kisa-autoista. Eipä nyt menestystäkään ole tullut, mut mä oonki pitäny tän harrastuksena ja hauskan pitona. Viides auto nyt kevääks kunnostuksessa ja alle kisahintanen tulee siitäkin.. sit on tulossa jossain kohtas uus 740 volvo tuolla lh 2.4 ruiskulla.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #994 : 18.02.2014, 07:14:30 »
Oisiko millainen pommi? ???
 mazda 323 f 1.8 16v 130hv
Joku täällä kehua retosteli hyväksi ja kestäväksi harraste autoksi. S*
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #995 : 18.02.2014, 08:45:57 »
Oisiko millainen pommi? ???
 mazda 323 f 1.8 16v 130hv
Joku täällä kehua retosteli hyväksi ja kestäväksi harraste autoksi. S*

Ei varmasti huono vaihtoehto.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #996 : 18.02.2014, 10:36:30 »
Oma näkemys tähän on että 1400€ ei riitä edes pelkkään moottoriin tai pelkän korin rakentamiseen, puhumattakaan molemmista. :-\  Nokka pyörä kannattaa teettää jollain sorvarilla tulee paljon halvemmaks kun ostaa tehastekonen, nokka-akselin saa 100-150€ hyvän. Oliko teillä tarkotus siirtää paloseinää ja kuskin paikkaa taaemmas?
1400 rahalla tekee kaksikin autoa jos haluaa. Koriin ei saa menemään tonnia jos ei aivan läpilahosta rupea tekemään tai ei osta usean satasen aihiota.
Itse aloitin harrastamisen 500 euron vakiolla Pösöllä ja silläkin ehti kyläkisoissa ;D Nyt on alla samanlainen mutta konetta on jopa viritetty, meinaa vaan olla jo liikaa voimaa kun ei enää tahdo pysyä lapasessa ;D Vinokone ei tarvitse säädettävää nokkapyörää, tappi nokasta kuikkaan niin saa säädettyä vaikka 360 astetta, pyörä pysyy paikoillaan hyvin kiinni ilman sitä tappiakin. Peltipakosarjaa ei tarvitse perusvirikoneessa, vakio valusarja piisaa 160-170 heppaan asti. Kannesta siivu pois niin saa ruttua lisää ja siistii kanavat, keventää vauhtipyörän, kiukkuisempi nokka ja jäykemmät venajouset niin on ihan kiva kyläkisamoottori pellin alla. Sähköruiskun saa pelaamaan virikoneessa. Mulla on nyt tekeillä pitkäiskunen vinokone ja sen kanssa tulee menemään tonni rikki, vaikka halvalla yrittää tehdä.

Onhan tuommoisilla f matukoilla ajeltu palkintojakin, kuulemani mukaan koneen tiivisteet on arvokkaita (en tosin tiedä, että mihin koneeseen).

Mulla vois olla myynissä ajamaton kaaritettu 244:n koppa, katsastuskortti on. Toinen oviputki puuttuu, takapyörän koteloihin pitäs hitsata paikat ja perä on irrallaan tallissa. Jarrut luultavasti jumissa kun on seissyt 3-4 vuotta. Kone vakio B21A (on käynyt ennenkuin jäi nurkalle seisomaan), M45 uudella kytkimellä, sähköt tehty, tuulilasi ehjä, perässä kempin lukko. Lisähinnasta mahdollisesti voisi vaihtua kutiteltu B23 (hiottu nokka, soleksin tuplat, kansi laskettu, kanavat vinguteltu, kevennetty vauhtis) pellin alle. Piti tehdä tästä itselle kyläkisoihin luottoratsu mutta jotenkin kummasti on jäänyt projektivaiheeseen ;D

Itse sain kerran ostotarjuksista itselle auton ja totesin, että toista kertaa en edes yritä ;D Uskomaton kasa p**kaa sattui jäämään näppeihin vaikka auto oli EVK:n B-finaalissa. Kaaria ei tarvinnut tehdä kokonaan uusiksi, eikä laatikkoa purkaa, kaikki muu menikin sitten uusiksi >:( Helpommalla ja halvemmalla olisi tehnyt kokonaan uuden auton.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #997 : 18.02.2014, 13:10:00 »
Laitoin yv;tä estatelle. :hello:
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #998 : 18.02.2014, 14:05:22 »
Mistä te noita osia/aihioita hommaatte ku noin halvalle teette?? :o Nytkin tuohon volvoon tulee maksaan omamäntänen 2.3 yli 1000€ eikä tota 340 koriakaan kyllä alle kisahintaan saa tehtyä vaikka miten yrittäs?? tai sit en vaa osaa :D Ainoo mikä on tullu maksaan alta 1400€ on ollu kupla ja siihenkin moottori jäi viiatin perseestä rikkinäisenä talliin.

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #999 : 18.02.2014, 14:27:37 »
Minkä kokoinen putkisto B20/23 vakio pakosarjan jatkoksi? Riittääkö 2.5" vai suosiolla 3" joku ohje oli joskus aikoinaan 1-1.5m 2/2.5" ja loppu niin isolla kuin järkevästi mahtuu.
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1000 : 18.02.2014, 16:40:22 »
Kyllä se. 2.5 putkisto piisaa ihan tarpeeksi. 



Itsellä volvo343 kori pihassa lähes valmiina eikä ole mynnyt 1000euros millään. Aihio maksoi80e kaaret sain sopuhintaan kun oli itse myös tekemässä, perän ostin kaverilta 740volvosta 30e peltiä yks levy ja jarruhilppeet käsijarrusylinteri 25e ja jarruputket ja letkut varmaan kokonaisuudessa menny noin 400e jos sitäkään

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1001 : 18.02.2014, 18:11:31 »
Mun nykyinen 340:
kori 50,-
kaaret 250,-
levikkeet taakse (golf) 50,-
peltiä 30,-
takaiskarit 100,-
etuiskarit 100,-
takajouset (romukasasta) ?
etujouset (romukasasta) ?
nelilinkin tangot (ikh) 80,-
tuulilasi 90,-
sähötarvikkeita 40,-
käsijarrusylinteri (zetor) 20,-
jarruputkea 10,-

perä ja laatikko 70,-
kone aihio 120,-
kannen lasku 40,-
nokan hiominen ja lash capit 120,-
venajouset 30,-
imusarja ja kaasarit 250,-
laakerit, m-renkaat ja koneen tilkkeet 200,-
kanavien muotoilu, ihan ite tehty pilalle :D

loput on kerätty romukasoista tai purkuraadoista.


Ei jumaliste sehän on jo ny ylipainonen ylihintanen vehje :o ja vielä "kallis" pitkäiskunen tulos nokalle :o. Pitää myydä äkkiä pois ja siirtyä takasin siviilimalleihin ;D
 
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1002 : 18.02.2014, 19:32:44 »
Eikös 200 sarjan puskurit ole korin osia? Meneekö leimasta läpi jos puskurit paikallaan? Etenkin takapuskurin minä jättäisin paikalleen. Kun peräänajot kovin yleistä jm;ssä. Silloin voisi jättää myös 240 omat takavalot paikoilleen jotka tekee juurikin 240;sestä volvon. Ja saisi siististi toteutetun takavalot kun hyödyntää orgis sumuvalot. jarruvalot sääntöjen mukaisesti takalasille. Säännöt sallii myös tuoda etuoven/takarenkaan välistä helmasta pakoputken. etuja, haittoja?
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa teemum93

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1003 : 18.02.2014, 22:09:05 »
Olihan kunkun voitto pirssissäkin takapuskuri kiinni :) Nyt ois kaaret taivuteltuna jos huomenna sais haettua aluslappuihin ainesta pääsis alotteleen. Onkos siellä Ähtärissä minkälainen jäätilanne onko mitään mahollisuuksia talavi-ässämmää ajaa? ???

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Endurance & Jokkis -topic
« Vastaus #1004 : 18.02.2014, 22:43:58 »
Säännötkin sallii takapuskurin jättämisen.. Etupuskuri MUN mielestä kuuluu poistaa, koska on ihan erillinen puskuri.. ottaisin muutenkin painon takia pois. Jarruvalot voit jättää ihan omat, niin mullakin on hondassa, kun takapuskuri (vielä) paikoillaan.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2014, 22:46:43 kirjoittanut Sittana »

 

KL-varaosat  Race.fi