Karpan kanssa on tuha väitellä, se on erinomaista virkamiesainesta, jolle lait on olemassa pääasiassa siksi että vältytään ajattelulta.
Sinänsä Karppa on kyllä oikeassa. Se umpio on hyväksytty xenonille, mutta se H3-kantainen (tai mikä vaan H) xenon lamppu ei ole hyväksytty. Joskus noissa jälkiasennusxenonsarjoissa mainostetaan hyväksyntää, mutta se tarkoittaa sitä ballastin radiohäiriöhyväksyntää.
Käytännössähän sillä ei ole vitunkaan merkitystä millä kannalla se xenon polttimo on siellä xenon hyväksytyn kaukovaloumpion sisällä, eikä sillä ole mitään vaikutusta muihin tielläliikkujiin (pl. karppa), toteutus vastaa referenssissä määriteltyä valoa samalla toleranssilla mitä kaupallisetkin ratkaisut.
Lähivaloissa sillä on jo jotain merkitystä, koska asentajalta edellytetään sen verran tervettä järkeä ettei lähde kadulle laitoksella joka häikäisee muita liikkujia enemmän kuin mitä yleisesti hyväksytyt valojärjestelytkään.