Futurez  Kulkukoira

Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.

  • 197 Vastauksia
  • 134966 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yesse

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 518
  • T4 Racing
    • Kuvia
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #90 : 08.07.2013, 18:26:29 »
Mulla on NGR Type-S dumppi, joka on fast&furious 1 vihreestä eclipsestä tuttu, se pitää miellyttävää meteliä: http://www.ngrperformance.com.
Sitä ennen oli HKS kopio, joka kyllä pitää vähän kovemman vislauksen ja on varmaan kuten muutki sanonu paras vaihtoehto
jos tarkotus paheksuntaa aiheuttaa.
Tästä HKS ääninäytettä: http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Volvo+S40/Pellin+alla/HKS-SSQV.wmv
ja NGR: http://yesse.kuvat.fi/kuvat/Volvo+S40/Pellin+alla/NGR+Type-S+BOV.wmv
http://www.youtube.com/watch?v=wbO8oxNEnkA

Toki tosimies laittaa lintupillin dumpin jatkeeks jos ihan oikeesti haluu että niitä päitä kääntyy kylillä  ;D
http://www.youtube.com/watch?v=IdPJH8rUb7E
« Viimeksi muokattu: 08.07.2013, 22:54:18 kirjoittanut Yesse »
S40 T4 BTCC. 310hv/425nm @1.6bar [Holset HE221w] 

 (PS. Multa ei kannata kysyä apua ku ledivaloihin, en oo tekniikkavelho)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #91 : 08.07.2013, 18:34:38 »
HKS:ään saa ostettua erikseen niitä suulakkeita jotka vaikuttaa siihen ääneen.

http://youtu.be/HblCEQXQ8Q4

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #92 : 17.07.2013, 21:48:54 »
Kyllästyin sakkailevaan turboon ja sain viimeinkin aikaiseksi laitettua jonkinlaisen dumpin. Aika halvaksikin tuli, motonetistä Saabin vakio bypass (28-3375), joku muovinen boschin kopio, maksoi 40 euroa ja tuntuu toimivan, enää ei turbo päästele ääntä, pöhöhtää vaan kun kaasusta päästää. En siis kytkenyt mihinkään sitä paluuta, ei jaksa :D kattoo uudestaan sitten jos äänet alkaa kyllästyttään.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #93 : 18.07.2013, 20:12:31 »
Kyllästyin sakkailevaan turboon ja sain viimeinkin aikaiseksi laitettua jonkinlaisen dumpin. Aika halvaksikin tuli, motonetistä Saabin vakio bypass (28-3375), joku muovinen boschin kopio, maksoi 40 euroa ja tuntuu toimivan, enää ei turbo päästele ääntä, pöhöhtää vaan kun kaasusta päästää. En siis kytkenyt mihinkään sitä paluuta, ei jaksa :D kattoo uudestaan sitten jos äänet alkaa kyllästyttään.

voitko ottaa kuvan millainen toi saabin vakio pässi on ?

mulla se mitsun kalvo rikki, kaks reikää löyty. laittais siihen laipan tilalle ja panis ahtoputkiin tommosen saab pässin.

kiitos

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #94 : 22.07.2013, 14:04:19 »
http://www.sonicperformance.com.au/productimages/0%20280%20142%20103.jpg

Tuon näköinen kapine, 25 mm letkulähdöt. (Motonetistä haettu ei siis ollut aito bosch)
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa fastnlow

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #95 : 17.11.2013, 20:43:08 »
Olisiko vinkkejä minkälaista dumppia ja mistä tilata s40 t4 vm -99 ? ja onko vaikea asentaa+ohjeita?

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #96 : 17.01.2014, 12:34:39 »
Moi, nyt on pakko saada jää autoon pihinää joten en nyt odota vastauksia että seokset menee persiillee, tottakai ne menee meinaan kyseessä lh (b230fk) ja dumppi asennettuna, kokeiltu bypassi rinnalla ja bypassi tukittuna. Molemmilla tavoilla auto lähtee käyntii (normaalisti) dumppi pysyy kiinni, mutta kun antaa kaasua ja nostaa kassun niin päästää dumppi paineet pois. Ainoa ongelma on että dumppi jää raolleen ja täten sammuu, onko tähän mitään keksintöä millä saisi toimimaan? Olen miettinyt immun siirtoa painepuolelle ja ennen tätä dumppi, silloin varmaan toimisi. Onko muita keinoja? Onhan noita dumppeja noissa ollu ja on jotenkin toiminutkin.


Lähinnä tästä topicista löysin vastauksia:
-älä laita ei toimi
-älä laita menee seokset perseellee
-älä laita rikkoo lambdan ja katin

Minä nyt kuitenkin laitan jos autosta saa ajettavan tuolla tapaa.
volvoja - onhan noita.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #98 : 17.01.2014, 14:42:11 »
pässi on kyllä ehdoton ite ostin auton ja 6kk ehdin ajella niin kompura päästä lensi mutteri ja siivet fjongalle, no nälkä kasvo syödes niin koko kone uusiks ja uus hyrrä.

mut asiasta kukkaruukkuun tietääkö kukaa miten sais semmosen mahtavan äänen ku on rallycross autoos.. onkohan niis vaan niin kovat ahdot?
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #99 : 17.01.2014, 15:32:23 »
Moi, nyt on pakko saada jää autoon pihinää joten en nyt odota vastauksia että seokset menee persiillee, tottakai ne menee meinaan kyseessä lh (b230fk) ja dumppi asennettuna, kokeiltu bypassi rinnalla ja bypassi tukittuna. Molemmilla tavoilla auto lähtee käyntii (normaalisti) dumppi pysyy kiinni, mutta kun antaa kaasua ja nostaa kassun niin päästää dumppi paineet pois. Ainoa ongelma on että dumppi jää raolleen ja täten sammuu, onko tähän mitään keksintöä millä saisi toimimaan? Olen miettinyt immun siirtoa painepuolelle ja ennen tätä dumppi, silloin varmaan toimisi. Onko muita keinoja? Onhan noita dumppeja noissa ollu ja on jotenkin toiminutkin.


Lähinnä tästä topicista löysin vastauksia:
-älä laita ei toimi
-älä laita menee seokset perseellee
-älä laita rikkoo lambdan ja katin

Minä nyt kuitenkin laitan jos autosta saa ajettavan tuolla tapaa.

Eli selvennykseksi ei bypassia vaan blow of valven käyttöä haen takaa
volvoja - onhan noita.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 991
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #100 : 17.01.2014, 19:13:31 »
Immun siirto painepuolelle..

Faktaa ei ole, mutta kuullut että kovilla painella se voi "revetä". Ei varmaan alle baari ahdoilla mutta, hyvä pitää mielessä.
Kova äijä siirtäisi elektroniikan metalliseen putkeen.  ::)

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #101 : 17.01.2014, 20:19:18 »
Tuohon dumpin raolleen jäämiseen..Mites pahasti se jää raolleen? Tai siis kuinka nopeesti menee sitten takas kiinni? Melkeen kannattas hommata uus ehkäpä jopa aito dumppi vaikka käytettynä kun että rupee tuon takia siirtelemään immua.

Itellä ollu mm. hks ssqv style, jota en kyllä takas ottais. Säätömahdollisuudesta huolimatta oli vähän huono aukeamaan alle 0,6bar ahdoilla jolloin sakkas aina. Tuli sitten hommattua myöhemmin aito turbosmartin raceport, jota ei voi kun kehua. Ite tykkään äänistäkin enemmän ku ssqv ja aukeaa aina kun päästää pieniltäkin ahdoilta (vaikka 0,1bar).

Ite huomannu ettei lh2.4 ainakaan mee helposti dumpista sekaisin. Ei paukuta ylimääräistä vaihtaessa, paitsi harvoin.

Ja jotkut valittanu että noista mitsun pöhistimien vakio bypassista kalvo rikki. Korjaussatseja saa halvalla ;)

pässi on kyllä ehdoton ite ostin auton ja 6kk ehdin ajella niin kompura päästä lensi mutteri ja siivet fjongalle, no nälkä kasvo syödes niin koko kone uusiks ja uus hyrrä.

mut asiasta kukkaruukkuun tietääkö kukaa miten sais semmosen mahtavan äänen ku on rallycross autoos.. onkohan niis vaan niin kovat ahdot?

Itelläkin huomas uudessa holsetissa 5tkm jälkeen jo enemmän väljyyttä kun ajeli tuolla hks:llä joka ei oikeen kunnolla toiminu. Ja rallicrossautoissa ei yleisesti ole kumpaakaan, ei dumppia eikä bypassia ("kaasuun vastaavuus paranee päläpälä") ja moottorinohjauksissa on antilag muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2014, 20:25:34 kirjoittanut Pöndeix »
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #102 : 27.01.2014, 15:13:06 »
Tuohon dumpin raolleen jäämiseen..Mites pahasti se jää raolleen? Tai siis kuinka nopeesti menee sitten takas kiinni? Melkeen kannattas hommata uus ehkäpä jopa aito dumppi vaikka käytettynä kun että rupee tuon takia siirtelemään immua.



siis jää raolleen niiin että auto sammuu. dumppi on aito nuken dumppi ja siinä ei vikaa kyllä ole. jää noin puoleen väliin joten aika paljon imee ilmaa immun ohi.
volvoja - onhan noita.

Poissa Pöndeix

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #103 : 27.01.2014, 17:57:18 »
No kyllä siinä jotain vikaa on jos jää raolleen. Onko mahdollisuus vaihtaa jäykempää jousta sisälle?
Nissan Skyline R32 Gts-t & Ford Sierra

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bypass ja dump-valve asennus, korjaus ja keskustelu-topic.
« Vastaus #104 : 27.01.2014, 21:08:14 »
Jos "sakkaamisella" saatte ahtimen rikki muuten kuin kompuran mutterin aukeamisella niin jotain on pahasti pielessä.

Varsinkin jos kyse holsetista ja 5tkm puoliksi toimivalla dumpilla...

Ittellä nissanissa n. 4 vuoden ajalta (edellinen omistaja + pari kesää mulla) ollut heitettynä kuikkaan vakio bypass, ahdin priima (ajettu 0.5bar sijasta 1.0bar, pakopaineet jotain 3bar)... Edes pakopuoli ei halki. Mikä ilmeisesti harvinaista t25(g) ahtimessa. Kone perus jdm tuonti "60tkm ajettu".

Ei sitä konetta saanut hengiltä millään. Ilmanputsarikin oli rikki alapuolelta, silti ahdin timmi, ei syö öljyä, ei väljää ja siivet priimat. Moottori+ahdin jatkaa elämäänsä 190e mersussa. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing