Samppasport  Futurez

240 B230FT

  • 625 Vastauksia
  • 227401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #465 : 01.05.2020, 13:20:01 »
Spämmätään lisää kuvilla kun muistin järkkärin olemassa olon :uglystupid2:








Vanteita kaivattaisiin, jos ensi kesälle saisin hommattua.  :)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2020, 13:21:59 kirjoittanut puppet »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #466 : 06.05.2020, 15:44:13 »
Huolto hommia tälle päivää. Akku vaihtui samanlaiseen 74Ah Exideen, kuin vanhakin oli, tyyppi merkintä taisi olla EB740. Edellinen oli ostettu maaliskuussa 2010 toisena päivänä, kun autolla piti lähteä ammattikouluun, niin se aika vaan vierii ;D seuraava homma oli polttoainesuodatin, Bosch pois ja Mann tilalle. Banjoihin vaihdoin "fiksuna" uudet yleismalliset kupariprikat ja eihän niitä saanut pitämään vaikka kuinka kuumenteli ja mälväsi tiivisteliiman kanssa S* Pitää varmaan vaihtaa auto kulkeman viinaksilla, että saa tuosta hommasta edes paremman hajuista ::) Kävin päästämässä auton kuumaksi ja laskin öljyt pois. Suodattimeksi tuli tällä kertaa Mahle ja öljyt vaihtui Mobilista Castrolliin.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Tucci

  • Vieras
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #467 : 06.05.2020, 18:30:11 »
Mitä liimaa käytit?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #468 : 06.05.2020, 18:42:11 »
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa b21et

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #469 : 06.05.2020, 19:31:20 »
Kuulostaa tutulta tuo vuotaminen suodattimen liitoksista >:( Tiedä sitten näistä kiinalaisista "kupariprikoista" mutta minä luovutin kun ei millään ruvennut pitämään ja hommasin sellaiset prikat missä on kumireunus, tunnetaan ainakin nimellä dowty seal.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #470 : 06.05.2020, 19:36:05 »
Kuulostaa tutulta tuo vuotaminen suodattimen liitoksista >:( Tiedä sitten näistä kiinalaisista "kupariprikoista" mutta minä luovutin kun ei millään ruvennut pitämään ja hommasin sellaiset prikat missä on kumireunus, tunnetaan ainakin nimellä dowty seal.

Ko. prikat on kyllä työmaalta tuttuja, ei ole koskaan ole ollut vuoto ongelmia.  :) Hommasitko ihan jostain kivijalkaliikkeestä vai netistä?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa b21et

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #471 : 06.05.2020, 19:46:56 »
Taisin Ebaysta tilata mutta muistaakseni olisiko vastaavia ollut IKH:ssakin kyllä saatavana.

EDIT:
https://www.ikh.fi/fi/hydrauliikka-ja-pneumatiikka/hydrauliikka/hydrauliikkatarvikkeet/tiivisteet/usit-tiivisteet

Sitä koitin huonolla menestyksellä selvittää miten sen bensankestävyyden kanssa on eli pienellä varauksella mutta minulla ei ainakaan vielä ole vuotanut. Eihän ne ihan vuottakaan vielä kyllä ole ollut ja auto on talven ollut seisonnassa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #472 : 06.05.2020, 22:40:43 »
Todennäkösesti banjojen pinnat ruosteessa, ne orggikset prikat on tosi kaposia niin ne ei ota koko tiivistepinnan leveydeltä kiinni, yleismalliset ottaa -> ne kantaa ruosteen kohdalta -> uiskenteli vee...bensassa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #473 : 07.05.2020, 08:03:18 »
Taisin Ebaysta tilata mutta muistaakseni olisiko vastaavia ollut IKH:ssakin kyllä saatavana.

EDIT:
https://www.ikh.fi/fi/hydrauliikka-ja-pneumatiikka/hydrauliikka/hydrauliikkatarvikkeet/tiivisteet/usit-tiivisteet

Sitä koitin huonolla menestyksellä selvittää miten sen bensankestävyyden kanssa on eli pienellä varauksella mutta minulla ei ainakaan vielä ole vuotanut. Eihän ne ihan vuottakaan vielä kyllä ole ollut ja auto on talven ollut seisonnassa.

Luulisi tuon ihan bensaa kestävän, monet letkut ei kestä esimerkiksi etanolia ollenkaan tai huonosti. Kiitti vinkistä, pitää hommata varalle!

Todennäkösesti banjojen pinnat ruosteessa, ne orggikset prikat on tosi kaposia niin ne ei ota koko tiivistepinnan leveydeltä kiinni, yleismalliset ottaa -> ne kantaa ruosteen kohdalta -> uiskenteli vee...bensassa.

Semmonen pinta hile siinä oli, jonka putsasin pois. On niissä varmasti jotain kraateria mitä en huomannut, nuokin olisi hyvä vaihtaa, ellei koko linjastoa jopa. Sitten kyllä muuttuu suodattimen liittimet ja sijainti todennäköisesti
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #474 : 10.05.2020, 10:06:57 »
Finjectorilta saa nylon putkea ja liittimiä suht edukkaasti. Itse olen haaveillut 240 systeemistä sellaista että filsu olisi konehuoneessa samoin kun k-jet ruiskuissa. Painepumppu tankkiin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #475 : 10.05.2020, 10:40:21 »
Finjectorilta saa nylon putkea ja liittimiä suht edukkaasti. Itse olen haaveillut 240 systeemistä sellaista että filsu olisi konehuoneessa samoin kun k-jet ruiskuissa. Painepumppu tankkiin.

Samoin; ei tarviis lattialla maata/alla olla kun aukoo liittimiä. Mulla onkin jo painepumppu tankissa valmiiksi.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa wurth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #476 : 15.05.2020, 15:57:10 »
Tuli ajeltua äsken Orivedellä tän perässä samanvärisellä, mutta vähän isommalla volvolla  ;D
V70 T6 AWD -11, 944 Classic B230FT -98
Entiset: 745 B200E -88, 945 Turbo -95 B230FK   
740 GL -88 B230F, 745 GL -90 B230F

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #477 : 15.05.2020, 17:42:30 »
Tuli ajeltua äsken Orivedellä tän perässä samanvärisellä, mutta vähän isommalla volvolla  ;D

Ai :D samalla reissulla imusarjan paine kasvoi yllättäen 0.95 bariin. Harmittavasti hulkiksen kello esti ilo kilon saavuttamisen  ::)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #478 : 15.05.2020, 23:26:15 »
Ai :D samalla reissulla imusarjan paine kasvoi yllättäen 0.95 bariin. Harmittavasti hulkiksen kello esti ilo kilon saavuttamisen  ::)
Jotenkin minusta sieltä puuttui enempi kon 0.05bar  ???. Mun silmään sieltä puuttui joku 0.25bar  ???. Mutta kahtotaan kun saat lisää ilmaa että tartteeko viä viilata.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 B230FT
« Vastaus #479 : 16.05.2020, 07:51:38 »
Jotenkin minusta sieltä puuttui enempi kon 0.05bar  ???. Mun silmään sieltä puuttui joku 0.25bar  ???. Mutta kahtotaan kun saat lisää ilmaa että tartteeko viä viilata.

No tai siis niin. "Ilokilo" jäi saamatta, sekä kaikki muu sen jälkeinen hupi :D

Eilen siis säädettiin autoon lisää sitä kuuluisaa boostia, jonka tuotto jäi harmillisen alas. Yksi ahto letku räjähti kolme(?) kertaa irti, syynä manklausten/jurmujen yms. puute putkistossa. Hitsaillaan semmoset ja koitetaan saada hukkaportti pysymään kiinni hanakammin :)

Viikko tuli metsästettyä akun ja polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen laihaa seosta. Mitattiin johdotuksia, irrotettiin tankkilaitetta ja etsittiin imuvuotoja, mitään ei löytynyt. Yhden ahtoputken muokkasin uusiksi ja paineistin sen (kuten koko putkiston) irrallaan, hyvältä vaikutti. Kasasimpa käytössä olevan -025 immun tilalle yhden -016 immun kiina runkoonkin, joka toimi ihan loogisesti ja samaan tyyliin -025 kanssa. Auto säädettiin nyt kuitenkin -025 kanssa ja puuha immu jätettiin hyllyyn. Lopulta poistin suuttimien etuvastuksen, sillä autossa on korkea ohmiset sumut, ja afr olikin yllättäen 14.7, ainoastaan ahtorikastus uupui jostain syystä ??? Säätäessä ei löytynyt mitään ihmeellistä ja auto toimi sitä posahtavaa liitosta lukuunottamatta hienosti.

Loppuun muutama kuvat "vieras varaosa on kuin aikapommi" -hengessä vaikka tässä kikkareessa niitä pommeja on kyllä jo useita mersun takajarrulevyistä lähtien :2funny:
Tarkastelussa kiinalainen ilmamassamittari, tyypiltään -012 kopio.

Ruuveja avatessa mittauselktroniikka irtoaa kiinalaisesta helposti, useampi ruuvi puuttuu, eikä elktoniikan sisältävässä muoviosass ole niitä jäykkiä johtimia hankaloittamassa purkamista.


Maadoitus oli juotettu uraruuviin, eikä se ollut oikeastaan edes kiinni. Kannessa ei ollut tiivistettä vaan se oli liimattu kiinni.


Kuvassa näkyvät väistöt puuttuu kiinalaisesta kotelosta, säästöä havaittavissa myös kotelo osastolla? :D


Piirilevyt vierekkäin


Kiinalaisen putkessa ei ollut ollenkaan kuumalankaa, vaan mittaus elimenä käytetään vastuksia.


Minulla tuo kopio osa kesti 5tkm, sen tilalle vaihtui jo ennen mainittu -025 imm. Voi olla että samat tiedot löytyi jo täältä jostain, ja onhan näitä "joka pojalla" purettuna, mutta kuvasinpahan muistiin :)

240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Proturbo  Autodiagnoosi