Futurez  Kulkukoira

200-sarjan hankinta

  • 184 Vastauksia
  • 156230 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
200-sarjan hankinta
« : 05.11.2010, 21:53:22 »
Kaikki 200-sarjan hankintaa ja arvoa koskevat kysymykset tänne.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2010, 02:54:16 kirjoittanut (Miksu) »
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #1 : 20.04.2011, 23:59:47 »
mikä 200 sarjan farkuista (245) on pieniruokaisin?
ei pienin koneeltaan vaan ruokaisin, sehän yleensä menee siten et vaikka on pieni kone mut iso auto ni kuluttaa enemmän, kuin iso koneinen samalla korilla.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #2 : 21.04.2011, 00:20:06 »
Eiköhän se ole loppusarjan B230F jossa LH 2.4, ohjekirjan mukaan B230F syö puolisen litraa vähemmän kuin B200F. Itse mittailtu kulutus maantieajossa kesällä jotain seitsemän ja puolen litran luokkaa - 80 km/h alueella pääsee kyllä allekin.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #3 : 22.04.2011, 11:11:56 »
B200F:ssä vähemmän vääntöä -> lyhyempi perävälitys -> korkeammat kierrokset -> syö enemmän.
B230F menee 7-8l kulutuksella matka-ajossa jos on kunnossa. Diesel D24 taitaa olla pieniruokaisin. ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #4 : 24.04.2011, 15:22:02 »
Kyllä sanoisin että b200k on koneista on pieniruokaisin kunhan on kunnossa. Ite päässy matkassa täydellä kuormalla 8.1 kulutuksiin satasella. Jotkut kuulemma vieläkin vähemmällä. Itellä tosin oli sedan malli, mutta kuten todettua, täydellä kuormalla lappiin ja takas.
V70 TDI

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #5 : 24.04.2011, 17:13:55 »
Kyllä sanoisin että b200k on koneista on pieniruokaisin kunhan on kunnossa. Ite päässy matkassa täydellä kuormalla 8.1 kulutuksiin satasella.
B230F menee ysillä seka-ajossa, joten epäilen että menee alle ton pelkällä matka-ajolla.     :P
Ja oha se suorituskyky ihan eri.

D24 menee pienimmällä 245sista, sekoajossa jollain 7,5litralla, toki jos ahtimen viskaa kylkeen niin menee alle seittemällä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #6 : 28.04.2011, 11:49:33 »
Paljonko on volvon ohjeaika tuolle 245 mallin D24 koneen jakopään vaihdolle?

Hankinnassa on tuollanen työmatka-autoksi, ja tuossa ko. yksilössä olisi jakopääremppa edessä.

Ja kokemuksia tuosta kyseisestä padasta ja autosta (farmari) otetaan mielellään vastaan!
Volvoton

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #7 : 28.04.2011, 19:05:16 »
Paljonko on volvon ohjeaika tuolle 245 mallin D24 koneen jakopään vaihdolle?

Hankinnassa on tuollanen työmatka-autoksi, ja tuossa ko. yksilössä olisi jakopääremppa edessä.

Ja kokemuksia tuosta kyseisestä padasta ja autosta (farmari) otetaan mielellään vastaan!
2,5h on varmaan aika lähellä, ainakin AD-nyrkkipajalla laskuttivat semmottos, eli 125euria 4vuotta sitten, pitäs varmaan taas teettää, itteä ei nappaa kun se kampuran pultti pitää saada 350Nm niin saa joku muu taistella.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #8 : 01.05.2011, 16:30:49 »
Nyt on jonkun sortin faktoja lyödä pöytään, ajoin eilen noin 25 km kaupunkiajoa ja tänään 145 km isoa tietä 80-100-120 alueilla. Tankkaus piripinnasta piripintaan 13 litraa eli kokonaisuutena 7,6 litraa sadalle. Autona 240 farkku jossa VX-nokallinen B230F ja koko ajan kahden hengen miehistöllä. Yllätyin itsekin miten vähällä se meni varsinkin kun ei tuossa ole mitenkään erityisesti säästelty.

Poissa MOS666

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #9 : 01.05.2011, 16:38:42 »
Missäs vaiheessa noissa automaateissa tuli loikkaro (OD) mukaan?  Vai onko molemmat mahdollisia?  katellut vaan sellaista -86 240 geeällää.. Olisikohan b200k vai b200e koneena, en tiiä. Tietysti jos joku tietää niin saapi kertoa  :P

Ja onko tietoa tuollaisen kulutuksesta mitään? Mukavahan se tietysti olisi, palata volvoilun makuun  ::)
« Viimeksi muokattu: 01.05.2011, 16:57:30 kirjoittanut MOS666 »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #10 : 01.05.2011, 17:04:16 »
Missäs vaiheessa noissa automaateissa tuli loikkaro (OD) mukaan?  Vai onko molemmat mahdollisia?  katellut vaan sellaista -86 240 geeällää.. Olisikohan b200k vai b200e koneena, en tiiä. Tietysti jos joku tietää niin saapi kertoa  :P

Ja onko tietoa tuollaisen kulutuksesta mitään? Mukavahan se tietysti olisi, palata volvoilun makuun  ::)
Bw55sta luovuttiin, jossain noin vuonna 85 tai 86 muistaakseni, eli sitä tuoreemmissakin on ainakin od.
epäilen että on b200k, ruiskun(b200e) olemassaolon kyllä huomaat  ;D

No se kulutus riippuu A) mikä loota, B) mikä kone. Joten paha arvata noilla tiedoilla yhtään mitään. Tai voin heittää arvion, 9-20l/100km seka-ajossa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #11 : 02.05.2011, 08:03:53 »
Kysymys vielä tuosta D24-koneen jakopäästä.
Siellä on ilmeisesti jokin pultti, joka väännetään momenttiin kierrelukitteen/jonkunlaisen liiman kera.

Pultti on ilmeisesti hyvä vaihtaa joka kerta? Mikä sille on tarkka nimi ja löytyykö lie volvolta?
Volvoton

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #12 : 04.05.2011, 15:14:31 »
Kysymys vielä tuosta D24-koneen jakopäästä.
Siellä on ilmeisesti jokin pultti, joka väännetään momenttiin kierrelukitteen/jonkunlaisen liiman kera.

Pultti on ilmeisesti hyvä vaihtaa joka kerta? Mikä sille on tarkka nimi ja löytyykö lie volvolta?

Eiköhän tuossa ollut puhetta kampiakselin hihnapyörän kiinnityspultista. Kyllä noita pultteja yleensä voi käyttää useamman kerran, elleivät ole venyneet tai muuten vaurioituneet. Toki jos hinta ei päätä huimaa, niin uusi on aina uusi.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #13 : 24.05.2011, 11:25:54 »
Bw55sta luovuttiin, jossain noin vuonna 85 tai 86 muistaakseni, eli sitä tuoreemmissakin on ainakin od.

itellä oli joskus vm 84 GLE aut ja siinä oli AW-70
V70 TDI

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #14 : 25.05.2011, 22:28:46 »
Kysymys vielä tuosta D24-koneen jakopäästä.
Siellä on ilmeisesti jokin pultti, joka väännetään momenttiin kierrelukitteen/jonkunlaisen liiman kera.

Pultti on ilmeisesti hyvä vaihtaa joka kerta? Mikä sille on tarkka nimi ja löytyykö lie volvolta?
Momentti on muistaakseni 350Nm, joten vaihtaisin joka kerta kyllä kuten suositus on. Kampiakselin pultti mikä lie onkaan nimeltään, löytyy volvolta ja hyvin varustetuista varaosaliikkeistä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron