RallyBaron  Samppasport

244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!

  • 9 Vastauksia
  • 2536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gaabn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« : 21.05.2018, 18:44:47 »
Volvo 244 DL (1982) ei mennyt katsastuksesta läpi takajarrujen tehoeron takia. Otin asian hoitoon ja vaihdoin kummallekkin puolelle taakse levyt sekä palat. Vaihto onnistui ongelmitta mutta ilmaus on toista maata. Oikea takajarru ilmaantuu mainiosti(nestettä tulee aika paljon kun on pumpannut jarrua ja jättänyt polkimen pohjaan.) Mutta vasemmalta pihistää VÄLILLÄ ilmaa ja muutaman tipan nestettä. Vaihdoin sitten takavasemmalle vielä jarrunesteputken ja satulankin , mutta ilmaus ei onnistu vieläkään. Myös BRAKE FAILURE palaa.

Joten itseltäni on konstit loppu ja tarvitsin kokeneemman neuvvoja että saan ruotsinraudan leimalta läpi. PS. Arvostaisin nopeita vastauksia sillä jälitarkastus on 4pv päästä  :-\

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #1 : 21.05.2018, 18:51:08 »
Volvo 244 DL (1982) ei mennyt katsastuksesta läpi takajarrujen tehoeron takia. Otin asian hoitoon ja vaihdoin kummallekkin puolelle taakse levyt sekä palat. Vaihto onnistui ongelmitta mutta ilmaus on toista maata. Oikea takajarru ilmaantuu mainiosti(nestettä tulee aika paljon kun on pumpannut jarrua ja jättänyt polkimen pohjaan.) Mutta vasemmalta pihistää VÄLILLÄ ilmaa ja muutaman tipan nestettä. Vaihdoin sitten takavasemmalle vielä jarrunesteputken ja satulankin , mutta ilmaus ei onnistu vieläkään. Myös BRAKE FAILURE palaa.

Joten itseltäni on konstit loppu ja tarvitsin kokeneemman neuvvoja että saan ruotsinraudan leimalta läpi. PS. Arvostaisin nopeita vastauksia sillä jälitarkastus on 4pv päästä  :-\
Keskitä mäntä jakotukista moottoritilassa, tarkista ettei takajarrujen paineensäätimet ole tukossa.
Jäitä housuun!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #2 : 21.05.2018, 18:52:48 »
sieltä jakolaitteesta on siirtynyt se tappi toiseen sivuun,tuleeko jakolaitteesta tavaraa ulos?jakolaite on vasemmassa aisassa kiinni.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4064
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #3 : 21.05.2018, 18:52:55 »
Keskitä mäntä jakotukista moottoritilassa, tarkista ettei takajarrujen paineensäätimet ole tukossa.

Liittyykö aiheeseen mahdollisesti myös tämä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=123.0
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #4 : 21.05.2018, 19:05:42 »
Liittyykö aiheeseen mahdollisesti myös tämä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=123.0
Liittyy, kun tuo paine-eroanturi on jakotukissa kiinni ja pitää irroittaa männän keskittämiseksi.
Jäitä housuun!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #5 : 21.05.2018, 20:14:24 »
oon joskus saanut siirrettyä sen pienellä piikillä siitä reiästä ja toisinaan siirtyy ihan itsestään kun toinen autossa ottaa polkimella paineen ja toinen avaa toisen piirin ilmanipan
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #6 : 21.05.2018, 22:15:23 »
Tästä selviää rakenne , ja toimii niin , että jos toisen jarrupiirin paine laskee alumiinimäntä liikkuu toiseen reunaan ,tukkii "vuotavan "  piirin  , ja tunnistimen valkoinen muovitappi pääsee männässä olevaan ohuempaan kohtaan ,maadottaen samalla merkkivalon .



Tuo maadoittava varsinainen "tunnistin " pitää irrottaa  mutten ei mäntäosä keskity ja vapauta kumpaakin jarrupiiriä .
Jakokappaleesta ei tule nesteet pihalle vaikka tunnistimen irrottaa ,
Ilmausruuvia löysäämällä ,paineen alaisena ,puolelta tai toiselta saa männän keskitettyä kuten JEN kertoi
Menee kyllä helposti puolelta toiselle .
jos yksin on tekemässä ilmausta ,onnistuu hyvin alipaine imulaitteella sylinterin ilmausruuvista .

Poissa Gaabn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #7 : 23.05.2018, 19:09:59 »
Tein nyt jo vähän tutkimuksia yms. Mutta jäi vielä epäselväksi että miten saan männän keskitettyä?
Irroitin muovipultin jossa on apikoliitin kiinni ja pumppasin jarruja ja jätin lankulla paineet pohjaan jonka jälkeen löysäsin ilmaruuveja kummaltakin puolelta. Ei vieläkään nestettä takavasemmalta
« Viimeksi muokattu: 23.05.2018, 19:33:26 kirjoittanut Gaabn »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #8 : 23.05.2018, 19:43:03 »
tämähän ei liity siihen nesteen ulostuloon,tämä liittyy siihen valon sammumiseen,eli kun otat paineen niin yx kerrallaan avaat ilmaruuvin,eli vastakkaisesta piiristä,mites oisko siellä takajarruletku tukossa? ne piirit kulkee siellä n.s ristissä
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Gaabn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 DL 1982 jarrujen ilmaus apua ASAP!
« Vastaus #9 : 23.05.2018, 20:14:55 »
Pääasiallinen ongelmahan tässä oli juuri jarrun ilmaus. Jakotukista ei tarvitse irrottaa muuta kun muovinen pultti männän tasaamiseksi? Tietenkin jousi ja osa sen päässä muovin mukana?
Ajokielto taitaa tulla niin on aikaa puuhastella  ;D

« Viimeksi muokattu: 23.05.2018, 21:03:00 kirjoittanut Gaabn »

 

Elekma  Autoracing