Ateho  Elekma

Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen) --> Elämä jatkuu Turussa

  • 191 Vastauksia
  • 47718 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #45 : 05.02.2018, 18:16:18 »


Taitaa mennä useampi tonni vielä tuohon laittoon jos vikakohde nuin sitkeä on ??
Äläpä pelottele. :( Nyt tuo raidetanko kuntoon ja vielä testausta Duken kanssa, että loppuuko se tärinä ja vollotus vetarin vaihdolla. Jos ei, niin en tiedä mitä teen, pakko ainakin vähän himmata tätä remontointia. :D

Äskenkin tuolta kuskin puolelta kuului jotain suht selvää vollotusta, kun tuolla ajelin, niin alkaa paikat loppumaan kesken, jos se ei ole edes se vetari. :2funny:

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #46 : 06.02.2018, 08:02:38 »
Jaahas. Pesin eilen tämän kulkineen ja omaa tyhmyyttäni jätin sitten yöksi käsijarrun päälle ja nyt aamulla lopputuloksen kaikki varmaan arvaakin.  :nohnoh Ensiksi oli vain toinen rengas lukossa, mutta kun yritin vapauttaa sitä ajamalla edes/takas ja vähän samalla vetää käsijarrusta, niin sitten olikin molemmat renkaat lukossa??  :-\ Onkohan tuo vain jäässä vai mitä ihmettä tuolla tapahtui? ABSn valo palaa kanssa, mutta se nyt johtunee vaan taka- ja etupyörien nopeuserosta. Ideoita mitä tuolle kannattaa tehdä?

Siitä sitten pihalta tuo 2.5T käyntiin ja menoksi. Ensimmäisessä pienessä pyörien luistamisen yhteydessä pämähti sitten ruutuun "Jarruvika, pysähdy varoen" ja syttyi jarrujen ja ABSn varoitusvalot. Mitään vikaa en kyllä tuntenut ajossa, mutta ilmeisesti tuosta vikatilasta johtuen turbiininlukko putosi pois pelistä, tai sitten johtui tuosta kylmästä säästä, mutta luulisi että vaihteistoöljyt olisivat lämmenneet 30km ajon aikana.

Miksi molemmat Volvot osoittaa mieltään mulle?  ELK
« Viimeksi muokattu: 06.02.2018, 13:56:31 kirjoittanut tuomaril »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5103
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #47 : 06.02.2018, 08:07:41 »
Jaahas. Pesin eilen tämän kukkineen ja omaa tyhmyyttäni jätin sitten yöksi käsijarrun päälle ja nyt aamulla lopputuloksen kaikki varmaan arvaakin.  :nohnoh Ensiksi oli vain toinen rengas lukossa, mutta kun yritin vapauttaa sitä ajamalla edes/takas ja vähän samalla vetää käsijarrusta, niin sitten olikin molemmat renkaat lukossa??  :-\ Onkohan tuo vain jäässä vai mitä ihmettä tuolla tapahtui? ABSn valo palaa kanssa, mutta se nyt johtunee vaan taka- ja etupyörien nopeuserosta. Ideoita mitä tuolle kannattaa tehdä?

Siitä sitten pihalta tuo 2.5T käyntiin ja menoksi. Ensimmäisessä pienessä pyörien luistamisen yhteydessä pämähti sitten ruutuun "Jarruvika, pysähdy varoen" ja syttyi jarrujen ja ABSn varoitusvalot. Mitään vikaa en kyllä tuntenut ajossa, mutta ilmeisesti tuosta vikatilasta johtuen turbiininlukko ei putosi pois pelistä, tai sitten johtui tuosta kylmästä säästä, mutta luulisi että vaihteistoöljyt olisivat lämmenneet 30km ajon aikana.

Miksi molemmat Volvot osoittaa mieltään mulle?  ELK

Jäässä ja sen takia ei vapauta vivustoa käsijarrun osalta.
Pitäs saada lämpöä sinne käsijarrun suuntaan kun ei muuten pääse siirtelemään.
Esim. sisätilan lämmitin sinne käsijarrun suuntaan pöhisemään kunhan ei liian lähelle rengasta..
Saattaa lähteä helposti liikkeelle tai sitten ei  :buck2: :buck2:

Tää on sitä motor-sporttia, mitä näitten vanhojen kanssa tulee eteen  ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 06.02.2018, 08:21:05 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #48 : 06.02.2018, 16:13:44 »
Motor-sporttia parhaimmillaan joo... :2funny:

Tää jäätynyt käsijarru ratkesi tosiaan kuumalla vedellä ja sisätilanlämmittimellä jarrujen suuntaan. Tuo 2.5T-Volvon antama virheilmoitus myös hävisi seuraavan startin myötä. Olisikohan kylmäkäynnistyksen yhteydessä käynyt akun jännite niin alhaalla, että sekosi tai jotain...

Huomenna menee tosiaan tästä D5:sta se raidetangonpää vaihtoon, jahka ajo sitten vähän vakautuisi. Torstaina menee testaukseen se uusi vetoakseli Duken toimesta. Perjantaina ohjelmoidaan vihdoin tuo automaattinen Ardic pois, se aiheuttaa mulle harmaita hiuksia. Itse tahdon päättää, milloin se siellä elelee ja milloin ei. ::)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #49 : 06.02.2018, 17:55:59 »
Mikäs siinä Ardicin automaattitoiminnossa närästää? Mun mielestä oli hyvinkin toimiva, parempi kuin nykyinen Webasto  ???
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #50 : 06.02.2018, 18:37:43 »
Häiritsee, jos se saa satunnaisesti jotain lyhyitä polttotapahtumia, jos ja kun autoa siirretään suht lyhyen matkaa. S* Omakohtaista kokemustahan tästä ei juuri ole, mutta ei tää Ardic taida olla luotettavimman lisälämmittimen maineessa? :2funny: Sen takia yritän välttää noita lyhyitä polttoja. Pääsääntöisesti tuo lämmittää mulla yleensä putkeen reippaasti yli tunnin, niin luulisi, että tuollaisesta se ei ihan heti mene epäkuntoon. :idiot2:

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #51 : 06.02.2018, 18:49:24 »
Häiritsee, jos se saa satunnaisesti jotain lyhyitä polttotapahtumia, jos ja kun autoa siirretään suht lyhyen matkaa. S* Omakohtaista kokemustahan tästä ei juuri ole, mutta ei tää Ardic taida olla luotettavimman lisälämmittimen maineessa? :2funny: Sen takia yritän välttää noita lyhyitä polttoja. Pääsääntöisesti tuo lämmittää mulla yleensä putkeen reippaasti yli tunnin, niin luulisi, että tuollaisesta se ei ihan heti mene epäkuntoon. :idiot2:
Mun mielestä se on yleistä mainettaan huomattavasti pätevämpi laite. Loputtomat tynkäkäytöt varmaan kuolettavat suuret ja mahtavat Webastot/Eberitkin mutta ainakin verrattuna Webastoon Ardic lämmittää nopeammin. Ja muista että ilman lisälämppäriä näissä -10:kin alkaa meno olemaan aika viileätä, mä en jaksais joka kerta rämpätä päälle/pois. Riittää kun välillä heittää vähän reilumman ajolenkin tai laitat suorakäynnistyksen päälle ja annat pöhistä oikeasti loppuun saakka.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #52 : 06.02.2018, 18:50:54 »
Minäkin haluaisin omastani tuon automaattikäytön pois. Se hyvä puoli siinä on, että ne harvat kerrat kun lähden kylmällä autolla ajamaan, ei tarvitse valikosta erikseen kytkeä lämmitintä päälle. Mutta sitten kun niitä lyhyitä ajoja tulee, niin eihän se käy kuin hetken ja sitten on pakko laittaa lämmitin valikosta erikseen päälle, ettei tukkeudu.

Minun tietääkseni koskaan ei ole tehty mitään omalle Ardicille ja hyvin toimii. :)

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #53 : 07.02.2018, 22:15:09 »
Jaaa...Alkuperäiset SKF:n vetoakselit lähti tilaukseen. :facepalm:


Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #54 : 08.02.2018, 05:19:10 »
Jaaa...Alkuperäiset SKF:n vetoakselit lähti tilaukseen. :facepalm:
Sulla alkaa olla aika sama remontti kun mullakin oli toissa keväänä, itse vaan suunnittelin kaikkien kilkkeiden vaihdon jo etukäteen  :D SKF:t pitäis olla ainakin laadukkaat.
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #55 : 08.02.2018, 07:40:56 »
Mitäs remonttia sulla oli?  ::)

Kohta alkaa olla remontin tarpeessa auton lisäksi mielenterveys sekä talous.  :2funny:

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #56 : 08.02.2018, 16:10:27 »
Mitäs remonttia sulla oli?  ::)

Kohta alkaa olla remontin tarpeessa auton lisäksi mielenterveys sekä talous.  :2funny:
Faceliftauksen lisäks tais mennä hieman alustan kilkkeitä uusiks  :D Parempi kun ei laske summia, kestää yläkertakin paremmin  :idiot2:
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #57 : 09.02.2018, 20:47:07 »
Tänään ohjelmoitiin tuo Ardicin automaattikäynnistys pois. Hintaa operaatiolle tuli 56,55€.

Kilsoja taulussa 324 851km.

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #58 : 16.02.2018, 18:23:27 »
Tähän saapui tänään Saksanmaalta uudet vetoakselit. Jompikumpi etujarru on alkanut myös pikkuhiljaa laahaamaan, niin eteen tulee uudet jarrusatulat, niin luulisi ongelman ratkeavan. ::)

325 000km veivattu auto, mutta hälyyttävän moni osa on kohta alle 10tkm ajettu tässä autossa. :2funny:

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2886
Vs: Tuomarilin V70 D5 (Monacon tuliainen)
« Vastaus #59 : 19.02.2018, 12:59:59 »
Olen tässä laittanut mietintämyssyyn, että pitäisikö tästä tulpata EGR? Mielipiteitä, että kannattaako? :idiot2: Ei tuo EGR tuossa ilmoita mitenkään olemassaolostaan, että ei sen puoleen, mutta säästynköhän tulevaisuudessa murheilta, jos tuo tulpataan? Paljonkohan tuo pelkkä EGR:n poisohjelmointi maksaa...Laittelin pariin puljuun jo kysymyksen, mutta ei ole kuulunut vielä vastausta.

Sen verran, että edellinen omistaja oli vissiin hetki ennen myyntiä kansirempan yhteydessä puhdistanut tuon imupuolen, niin jos tuon EGR:n hoitaisi pois päiväjärjestyksestä, niin ei olisi kone ihan töhnässä kohta taas.

En minä  näistä älyä sen suuremmin, kunhan mietiskelen... -H-

 

Futurez  Kulkukoira