Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 124478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi

Tässä oma autoni, DRIVe :n -10mm madalluksella.. Hieman lisää madallusta kaipailisi? Varsinkin perä näyttää aika hirveältä.
No ehkä just se -25 mm olisi optimi tuolle 18" rengastukselle.

Laittakaahan kuvia näkyviin -25 mm madalluksesta ja mielellaan 18" renkailla, niin tietää alkaa jousia tilaamaan, tai vaihtoehtoisesti laitan nuo 17" Spiderit alle ja jätän Drive-jouset paikalleen...



« Viimeksi muokattu: 13.04.2012, 12:04:37 kirjoittanut Jul »
2012 V50 Drive Classic

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
No ehkä just se -25 mm olisi optimi tuolle 18" rengastukselle.

Laittakaahan kuvia näkyviin -25 mm madalluksesta ja mielellaan 18" renkailla, niin tietää alkaa jousia tilaamaan, tai vaihtoehtoisesti laitan nuo 17" Spiderit alle ja jätän Drive-jouset paikalleen...

Tois se madallus näköä noille 17" vanteillekkin. ;)
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Jul

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Tois se madallus näköä noille 17" vanteillekkin. ;)

Toisihan se, mutta jääköön ihan originaaliksi, jos en vannekokoa kasvata...
2012 V50 Drive Classic

Poissa Rahtimies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
No niin :) Nyt on volvon oma  madallussarja alla. Mittasin heti suojasta navan keskelle. Tulos edessä on 350mm ja takana 365mm. Koneena siis d5. En oo vielä paljon ajanu nii en osaa sen paremmin vielä kokemuksia kertoo :)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6867
  • Kaikkee sitä...
No niin :) Nyt on volvon oma  madallussarja alla. Mittasin heti suojasta navan keskelle. Tulos edessä on 350mm ja takana 365mm. Koneena siis d5. En oo vielä paljon ajanu nii en osaa sen paremmin vielä kokemuksia kertoo :)

Itsellä oli samalla paketilla paitsi koneena 2.0D...

Eli allaolevan kokoonpanon mittoja:
- etupää kumpikin puoli kaaresta vanteen keskelle 360 mm
- takapää kumpikin puoli kaaresta vanteen keskelle 370 mm
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
-10mm DRIVe :n madallusjousien madaltavuus.
Etummaisenpyörän navasta (keskeltä) lokarin reunaan suoraaylöspäin 360mm
Takapyörän navasta (keskeltä) lokarin reunaan suoraaylöspäin 370mm
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Mulla V 50 tehtaan madalluksilla.Mitat edessä 340mm lokkarin kaareen ja takana 365mm. :)
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6867
  • Kaikkee sitä...
Mulla V 50 tehtaan madalluksilla.Mitat edessä 340mm lokkarin kaareen ja takana 365mm. :)

D5 näkyy olevan painavampi kun 2.0D...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Herätellään vähän tätäkin aihetta, itselläni siis tuollainen alkupään V50 ---> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18867.msg342548#msg342548
Tuossa mietin, että jos sitä hommailis BC Racingin http://www.bcracing.fi/valitse.html#results V1 alustan alle.

Luultavasti autossani on ne surullisen kuuluisat lyhyet vetarit. Onko mitää mahdollisuutta tunnistaa pituuseroa, muutakun ottamalla irti ja mittaamalla ?
Yritin tuossa etsiä varaosana noita vetoniveliä, mutta ei omaan silmään osunut.  IPD kauppasi jotain mallia, ilmeisesti vain AWD-malliin.
Eli siis linkkiä/ostopaikkaa noille vetonivelille kaivataan ja hintatietokin toki plussaa.  ;)

« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 12:26:28 kirjoittanut cpp0 »
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Vähän cpp0:n asiaa sivuten itelläkin... Ajatuksissa ollut vaihtaa madaltavat jouset, n. 30mm. Ei taida noillakaan välttyä vetareitten paukkumiselta? Auto -06 V50.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Eli siis linkkiä/ostopaikkaa noille vetonivelille kaivataan ja hintatietokin toki plussaa.  ;)
Ainakaan pari vuotta sitten ei saanut pelkkiä niveliä, piti ostaa aina täydelliset vetarit. Entiseen s40:iin meni molemmat uusiksi, eivät tykänneet n.75mm tiputuksesta  ;D Debilin kautta toinen karvan vajaa 500e ja toinen vähän yli. + työt... Tuli sitten yli 2000e:n alustasarja  :(
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Eagle|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
Offtopikkina, Ostakaas joku multa pois yks käyttämätön setti H&R -35mm madallusjousia.. Sopivuus kaikki V50 mallit.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=18590.0

Itsellä ei riitä aika, eikä into alkaa jousenvaihto hommiin.. :o
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 17:21:32 kirjoittanut Eagle| »
Volvo V50 1.6 DRIVe -10

ex. Volvo V40 T4 PH2

Poissa Snifferi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Moro, mulla on tuolla nurkassa s40 -04:een asennusta odottamassa heicon 30mm pudottavat jouset. Niille kaveriks pitäs hommata iskarit ja nettiä selatessa silmään osu tuommonen: http://viewitem.eim.ebay.fi/KONI-Stodmpfer-STRT-Orange-VAHA-Volvo-S40--V50-/300700508729/item . Iskarit saa kuitenkin olla kai vielä ihan peruskamaa, ei ratakäyttöä kuitenkaan ole tulossa. Niin mitä mieltä olette tuosta linkissä olevasta setistä? Onko passaava tuohon s40 -04 (se uudempi koppa) ja koneena T5? Tai onko kokemuksia noista iskareista? Kyb excel-G:tä olen myös miettinyt mutta sillekin jäisi hintaa satasen enemmän kun tuolle konin sarjalle ja koni kuulostaakin jo kivemmalle...  ::)

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Ruvennut miettimään alustasarjaa kesäksi V50:iin. Onkohan tästä sarjasta kellään kokemuksia? http://kauppa.fabix.fi/technix-korkeussaadettavacoilover-alustasarja-volvo-p-1592.html

Eihän Weisto vaan laittanut nuita? Jos laitoit niin toimiiko kuten pitääkin? Itsellä tällästä http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19692.0;topicseen

Eli nyt unohdetaan kaikki nämä halvat satsit. Lähinnä nyt kiinnostaa KW ja D2. Esim millainen on takana säätö? Onnistuuko ihan kevyesti säätä ja helposti? Ettei säätäalusta mene tuonne ns kuppiin? Niinkuin tekee tuossa TA-Technix alustassa. 

D2:ssa taitais saada paljon enemmän tiputettua tonttiin, kun kerran -120mm näyttää olevan. Taisi Heicon -30mm vietereillä matalimmassa kohdassa olla jotain 10cm maavara korisarjan kanssa.  Eli tuolla satsilla saisi sitten esim jos näyttelyyn innostuu viemää, auton lähes maahan kiinni. 

KW:ssa taas kovempi hinta, mikä nyt kuulostaa näin halvansarjan jälkeen paremmalle.  :) Mutta missä näkyy sitten tämä kovempi hinta? Onko huomattavasti parempi ajaa kuin D2?

Kokemuksia, kumpi parempi ajaa jne? Plussaahan on hiljaisuus, pehmeä ajaa jne. Tosin eipä se taija millään olla 225/35/19 + madalluksella, mutta kumpi parempi? Rohkeneeko ottaa halvempaa eli D2?

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Eihän Weisto vaan laittanut nuita? Jos laitoit niin toimiiko kuten pitääkin?

En oo vielä onneksi ostanut mitään alustaa. Paska homma toi sun tilanteesi. Näköjään vaa halvalla ei saa hyvää...  :-\

 

Futurez  Kulkukoira