Futurez  Kulkukoira

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 124480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Naku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Tere!

Itselläni on s40 vm. 04 ja alustana on ollut tän kevään/kesän v-maxx:n halppis coilisarja. Toiminu hyvin kaupunki räppäilyssä seka maantie ajossa. Tosin alusta on hieman pintakova, mut siihen saattaa vaikuttaa kyllä 215/35 19" rengastuskin. Kaikkeen tottuu.   :D

http://slamit.net/product/7531/v-maxx-coilover-s40n--v50-2004-

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Tere!

Itselläni on s40 vm. 04 ja alustana on ollut tän kevään/kesän v-maxx:n halppis coilisarja. Toiminu hyvin kaupunki räppäilyssä seka maantie ajossa. Tosin alusta on hieman pintakova, mut siihen saattaa vaikuttaa kyllä 215/35 19" rengastuskin. Kaikkeen tottuu.   :D

http://slamit.net/product/7531/v-maxx-coilover-s40n--v50-2004-

Kauanko olet tällä alustalla ajellut ? Tiedätkö onko vetoakseleita vaihdettu ?
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa Naku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Kauanko olet tällä alustalla ajellut ? Tiedätkö onko vetoakseleita vaihdettu ?
Tarkkaaan en muista mut oisko joku 2-3tkm. Ei oo, ainakaan vielä.  :D  En mitannut et paljonko putos, mut ei mielest niin paljos että vaikuttas vetoakseleihin.   

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6867
  • Kaikkee sitä...
Tarkkaaan en muista mut oisko joku 2-3tkm. Ei oo, ainakaan vielä.  :D  En mitannut et paljonko putos, mut ei mielest niin paljos että vaikuttas vetoakseleihin.

Onko lähelläkään noita mittoja?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3613.msg333177#msg333177
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa cpp0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Noista vetareistahan voi ilmeisesti vaihtaa sen vaihdelaatikoon menevän nivelen, mutta se ulompi on kiinni akselissa. Muistaako/tietääkö joku kumpi nivelistä on antautunut ?

Kummastuttaa vaan toi että eikös nämä juuri hajoa sen takia kun vetoakselit on lyhyet.
Eikös tuo akseli mene lähemmäs vaihdelaatikkoa kun korkeus tippuu ? Ainakin tiettyyn rajaan asti  ;)
Entinen: V40 2.0
Nykyinen: V50 2.0D 
                240 GL B200F

Poissa Naku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Onko lähelläkään noita mittoja?

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3613.msg333177#msg333177

Tänään mittasin lokarinkaaresta vanteen keskelle.
Eestä sekä takanta 345mm  :)

Noista vetareistahan voi ilmeisesti vaihtaa sen vaihdelaatikoon menevän nivelen, mutta se ulompi on kiinni akselissa. Muistaako/tietääkö joku kumpi nivelistä on antautunut ?

Kummastuttaa vaan toi että eikös nämä juuri hajoa sen takia kun vetoakselit on lyhyet.
Eikös tuo akseli mene lähemmäs vaihdelaatikkoa kun korkeus tippuu ? Ainakin tiettyyn rajaan asti  ;)

Sisemmän nivelen voi vaihtaa, jos vaan löyvät jostain sellasen. :D Omast autosta huomasin leimalla et apukuskinpuolen sisempi vetarinsuojakumi oli poikinu (outoa?), niin tuli käytyä kysymässä marmoritiskiltä et paljonko uus sisempi murros kustantaa.  Vastaus oli tyly "ei saa pelkkää sisempää murrosta, pitää ostaa koko akseli h. reilut 500". Et sillee... Sisempihä niistä vissii hajoaa, jos hajoaa?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6867
  • Kaikkee sitä...
Tänään mittasin lokarinkaaresta vanteen keskelle.
Eestä sekä takanta 345mm  :)

Mukavasti on laskenu! :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa james87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Tuli sitten laitettua halpis alustasarja TA teknixiltä omaan v50 -05. Madaltaa kyllä ihan mukavasti kun on äärialhaalle säädettynä :D Sarjan omat etujouset on kyllä umpisurkeat ja aivan liian löysät tohon keulan painoon nähden. Etupään jouset otti koko ajan pohjaan aivan olemattomissakin möykyissä, hidastystöyssyistä puhumattakaan.
Tilasin Lautamäki Motorsportilta jäykemmät race-tyyppiset kynäjouset eteen ja ero on heti kyllä aivan valtava! Jouset ei pohjaa edes kunnon töyssyissä vähän reilummallakaan vauhdilla ja ajotuntuma on muutenkin paljon parempi nyt. Koko etupää tuntuu paljon jämäkämmältä. Jos tuo yhdistelmä-viritelmä toimii edes vähän aikaakin, niin hintaansa nähden kyllä oiva setti :) TA:n setin tilasin Saksasta hintaan 249e ja jouset maksoi Lautamäellä 120e pari, elikkän alle 400e sain mieluisan madalluksen autoon ja ihan jämäkän ajotuntuman :) Näin ainakin toistaiseksi...

Poissa mcly

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Onko se nyt ihan todennettu niin, että mikäli autoa laskee niin vetarit ovat kovemmalla koetuksella ja menevät helpommin rikki   ::) ?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Varsinkin alkupään pikkuvolvoissa näin, ellei vetareita ole jo uusittu. Nimim. yli 1000eur alusta + yli 1000 eur vetarit aikoinaan  :-\
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa a.link

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Olisiko kenelläkään faktaa mutun sijaan... Mikä tuo maaginen madalluksen määrä on milloin vetoakselit alkaa paukkumaan?
Alla on -05 2.0D V50.
Heicon jouset taitavat olla Eibachin tekemät. Uskaltaako 35/30mm jousia laittaa ilman lisäkustannuksia?

Poissa mcly

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Varsinkin alkupään pikkuvolvoissa näin, ellei vetareita ole jo uusittu. Nimim. yli 1000eur alusta + yli 1000 eur vetarit aikoinaan  :-\
Puhutaanko alkupään Volvoissa 04-07 vai juuri tuota 04-05 mallia ? Itellä siis 2007 mutta ei ole facelift, eli taitaa olla viiminen tuota "vanhaa" koppaa.. V50 T5. Varastossa olisi nui Heicon -30mm siniset jouset. Uskaltaako siis laittaa, sitä tässä lähinnä mietin. Jos tosiaan melko varma on, että vetarit alkaa kärsimään. Mitä tarkotat siis alkupään Volvoissa ja mitä mieltä itse olet ?

ps. Vetarit on kyllä uusittu autosta mutta onko ne voitu uusia siis parempiin ?
« Viimeksi muokattu: 05.02.2013, 08:56:34 kirjoittanut mcly »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Puhutaanko alkupään Volvoissa 04-07 vai juuri tuota 04-05 mallia ? Itellä siis 2007 mutta ei ole facelift, eli taitaa olla viiminen tuota "vanhaa" koppaa.. V50 T5. Varastossa olisi nui Heicon -30mm siniset jouset. Uskaltaako siis laittaa, sitä tässä lähinnä mietin. Jos tosiaan melko varma on, että vetarit alkaa kärsimään. Mitä tarkotat siis alkupään Volvoissa ja mitä mieltä itse olet ?

ps. Vetarit on kyllä uusittu autosta mutta onko ne voitu uusia siis parempiin ?
Tarkkaa mallivuotta en tiedä, mutta muistaakseni mullekin uusittiin uudemman version vetarit. Luin silloin jostain (Landiasta?) että tuli joku päivitys koska alkuperäiset eivät kestäneet edes Volvon omassa sporttialustassa. Madallusta jäi etupään nostonkin jälkeen ehkä 55-60mm eikä sen jälkeen ongelmia ollut ainakaan mun aikana.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa JM77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Ihan hyvin on vetarit kestäneet tuossa remeksen vanhassa S40 T5 Volvossa. Nyt mittarissa 116000km. Ainoa häiritsevä tekijä liittyen tuohon KW Variante 1:seen on se, että välillä menee kivi johonkin väliin ja siitä lähtevä ääni on todella voimakas. Kivi lähtee ennemmin, tai myöhemmin kyllä pois. Aina kun ajaa hiekoitetun risteyksen läpi saa pelätä, että joko taas kivi tarttuu mukaan :) Jousista saattaa myös ajoittain kuulua pientä "kolahteluääntä" kaarreajossa, mutta tuo ei häiritse. Tuo kolahtelu taitaa olla riippuvainen lämpötilasta, tai tähtien asennosta sillä välillä menee monta viikkoa, että ei kuulu mitään ja sitten joskus tulee päiviä, että jousitus hieman pitää ääntä :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Ihan hyvin on vetarit kestäneet tuossa remeksen vanhassa S40 T5 Volvossa. Nyt mittarissa 116000km. Ainoa häiritsevä tekijä liittyen tuohon KW Variante 1:seen on se, että välillä menee kivi johonkin väliin ja siitä lähtevä ääni on todella voimakas. Kivi lähtee ennemmin, tai myöhemmin kyllä pois. Aina kun ajaa hiekoitetun risteyksen läpi saa pelätä, että joko taas kivi tarttuu mukaan :) Jousista saattaa myös ajoittain kuulua pientä "kolahteluääntä" kaarreajossa, mutta tuo ei häiritse. Tuo kolahtelu taitaa olla riippuvainen lämpötilasta, tai tähtien asennosta sillä välillä menee monta viikkoa, että ei kuulu mitään ja sitten joskus tulee päiviä, että jousitus hieman pitää ääntä :)
No se on hyvä jos kestänyt, eihän maksaneetkaan ku karvan yli tonnin  :buck2:

Mä taisin analysoida että kivet menee jarrukilven ja levyn väliin, jos meinasit sellaista "aika" riipivää ääntä. Muistaakseni väänsin vielä edestä kilpiä hieman sisään päin kun tosiaan aika usein tuntu jotain jäävän väliin.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Ateho  Elekma