Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

AWD toiminta

  • 131 Vastauksia
  • 77286 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6327
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #30 : 27.06.2014, 11:18:06 »
Voiko se kulmavaihde aiheuttaa myös moottorin ylimääräistä "tärinää"?  Jonkun muistan joskus maininneen että jotain ravistusta ilmenisi kun vikaa alkaa olemaan.

Jos se kardaani pyörii jo ihan kevyesti tyhjää, niin tuskin se enää siinä vaiheessa mitään tärinää voi aiheuttaa. Ehkäpä siinä vaiheessa, kun se booriholkki, tai kulmavaihde on vasta menossa lopullisesti rikki, niin silloin saattaa hyvinkin täristä ja kuulua ylimääräisiä ääniä.

Poissa JuhaKHJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #31 : 30.06.2014, 16:41:33 »
Tuomiona oli siis kulmavaihde sökönä ja samalla booriholkki vaihtoon. No ehkä sitten taas kelpaa päästää parisataa tonnia.  :)
-General Motors Finlandin toiveesta entinen Opelisti-

Poissa jppesu2

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC90
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #32 : 03.07.2014, 21:04:31 »
nyt on nelivetoa tutkittu useampana päivänä oikein merkkiliikkeen toimesta;

1. haldexpumppu (900€)vaihdettu, ei vaikutusta
2. paineanturi (300€)vaihdettu, ei vaikutusta
3. auto seisoi päivän merkkihuollossa pihalla ja teknilliset asiantuntijat päättelivät sitä ikkunasta katsellessaan että ohjausyksikköhän se on seuraavaksi vaihdettava!!!?

enpä tiedä, onkohan näin että jos ohjausyksikkö on tosiaankin rikki, niin sitä ei mikään Volvon diagnostiikka pysty kertomaan. ainoa tapa on vaihtaa yksikkö (2200€)ja kokeilla...

elikäs ei ole vielä taakse vetoja löytynyt

Jp

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #33 : 03.07.2014, 21:46:43 »
Mikä merkkiliikkeistä on kyseessä?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #34 : 04.07.2014, 00:07:48 »
Ei todellista...oliko edes mitään vikakoodeja millä perusteltiin pumpun ja paineanturin vaihto?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #35 : 04.07.2014, 07:58:34 »
Ei todellista...oliko edes mitään vikakoodeja millä perusteltiin pumpun ja paineanturin vaihto?
Muistanko väärin vai pystyikö vidalla käyttämään haldex pumppua auto sammuksissa?

Asentaja auton alle kuuntelemaan surinaa..... Jos eivät  ole edes tuota tehneet ja tarkistaneet painekytkimen arvoja niin sama alkaa autoaan käyttämään ihan normaalilla nyrkkipajalla jossa olisi edes kunnon asentajat.....
xc70 D5AWD -06

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6327
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #36 : 04.07.2014, 09:52:48 »
Jos öljypumppu ei surise, niin Vida ei kerro onko vika pumpussa, vai ohjainyksikössä. Useimmiten vika on pumpussa, joten siksi se kai on vaihdettu. Pumppuun olisi pitänyt kokeilla syöttää suoraan jännitettä ja siten testata sen kunto.

Poissa jppesu2

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC90
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #37 : 06.07.2014, 11:00:18 »
Nimeltä mainitsematon merkkiedustaja etelä-karjalassa.
Onko kenellä tietoa missä mahtaa kyseinen ohjausmoduli sijaita ja miltä se näyttää?

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #38 : 06.07.2014, 12:00:28 »
Siinä haldexin kyljessä on kiinni.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #39 : 22.07.2014, 17:47:49 »
Ajelin parina iltana Oulun reissun, puolet matkasta jollain 1,0 egoBoost Focuksella. Volvo kävi siis Wetterin pajalla ja lasku tuli seuraavasta:

-Vianmääritys 32,98€
-Öljypumppu, kytkin (aoc) uusinta 153,94€
-Öljypumppusarja 421,86€
-Vaihteistoöljy 29,82
-Öljysuodatin kytkin (aoc), uusinta 32,98€
-Suodatin 37,91€
-Koeajo ja jälkitarkastus 43,98€

Yhteensä 753,47€ josta mulle jäi maksamista puolet.. Tämähän siis on huhtikuun alussa Wetteriltä ostettu joten tulivat puolet vastaan. Samalla vaihdettiin kääntökulmatunnistin (437€ josta myös puolet mulle) Mitä mieltä raati on listan sisällöstä, hinnasta ja autoliikkeen "kädenojennuksesta"?

Mihin pumpun vaihdon yhteydessä tarvitaan "1 kpl vaihteistoöljy"? Kyselee Haldexin toiminnasta vielä vähän pihalla oleva..
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6327
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #40 : 22.07.2014, 17:57:05 »
Ihan reilulta ainakin mun mielestä vaikuttaa :)

Tuossa listassa iski silmään koeajo/jälkitarkastus. Aika hyvä lisärahastuskeino, mitä ei varmaan läheskään kaikki korjaamot laskuta, tai ei hoksaa laskuttaa.

Haldexile on oma öljynsä, ja se kulkee Wetterin hinnastossa varmaan vaihteistoöljyn nimellä. Sitä ei kuitenkaan mene sinne kuin alle 0,5 litraa, niin lopun purkin olisit voinut pyytää itsellesi tulevaa huoltoa silmällä pitäen ;)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #41 : 22.07.2014, 17:58:09 »
Mihin pumpun vaihdon yhteydessä tarvitaan "1 kpl vaihteistoöljy"? Kyselee Haldexin toiminnasta vielä vähän pihalla oleva..
Varmaan 1L AOC öljyä vaan tolla nimellä lapussa.

Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #42 : 22.07.2014, 18:33:54 »
Häh, eikö nämä Volvolla olleet huoltovapaita?  :D Mikä tuossa nyt sitten olisi hyvä huoltoväli, 60tkm?

Sehän tässä Wetterin hommassa maalaista nyppii, kun on autonsa tottunut huollattamaan yhden miehen pajalla jossa tasan tarkkaan tiedän mitä autolle on tehty, nyt kun menee hakemaan lasipalatsin infotiskiltä avaimia ja kysyy mitä sille on tehty, annetaan lasku luettavaksi että tuostahan sen näkee. Siksi jäi öljypurkkikin saamatta matkaan. Saisi kait sieltä jonkun kiinni kun lähtisi hakemaan.. Mietin vain kun loota tuntui vaihtavan paremmin, ovatko lisänneet öljyä? Vai tuntuikohan tuo vain kun 250km kitkuttelin fårdilla. Tuntui kyllä vanha Volvo aika luksukselta tuon kokemuksen jälkeen..
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #43 : 23.07.2014, 10:39:31 »
Häh, eikö nämä Volvolla olleet huoltovapaita?  :D Mikä tuossa nyt sitten olisi hyvä huoltoväli, 60tkm?

Sehän tässä Wetterin hommassa maalaista nyppii, kun on autonsa tottunut huollattamaan yhden miehen pajalla jossa tasan tarkkaan tiedän mitä autolle on tehty, nyt kun menee hakemaan lasipalatsin infotiskiltä avaimia ja kysyy mitä sille on tehty, annetaan lasku luettavaksi että tuostahan sen näkee. Siksi jäi öljypurkkikin saamatta matkaan. Saisi kait sieltä jonkun kiinni kun lähtisi hakemaan.. Mietin vain kun loota tuntui vaihtavan paremmin, ovatko lisänneet öljyä? Vai tuntuikohan tuo vain kun 250km kitkuttelin fårdilla. Tuntui kyllä vanha Volvo aika luksukselta tuon kokemuksen jälkeen..
Yhtä "huoltovapaita" kuin Volvon automaatitkin.. Itse vaihtaisin 80-100tkm välein, mutta ei tiheämmästäkään vaihtovälistä haittaakaan ole. Samalla peräöljyt ja kulmavaihteen öljyt uusiksi..

Vaihteistoon vaikuttaa todennäköisesti se että ovat joko päivittäneet sen ohjelmat tai nollanneet "oppimisen"

Ja kaikki volvot ovat luksusta! ;)
xc70 D5AWD -06

Poissa Timo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 272
Vs: AWD toiminta
« Vastaus #44 : 23.07.2014, 22:00:13 »
Tähän ei tarvinnukkaan vaihtaa öljyjä tosiaan, sehän hoitaa sen automaattisesti!



Auto oli eilisestä illasta tähän iltaan tallissa, oli jäänyt jonkinmoinen lammikko lattialle öljyä. Kävin reissun ja takaisin tullessa kun vaurioita aloin katsomaan niin sitä öljyähän oli joka paikassa, takapuskuria myöden.. Ei muuta kuin lampun ja rättien kans auton alle ja ainoa mun silmiin osunut vika oli tämä klemmari..



Vääntelin sen paikalleen, kuivasin paikat viimeistä pisaraa myöden ja muutaman kilometrin lenkille..



..ja jälki oli samanlaista, öljyä valui joka paikasta.



Tuli sitten jo kiire muualle niin en ehtinyt tutkia mistä sitä tulee. Tuo kardaanin päässä oleva möykkyhän sitä näkyy ympäriinsä levittävän, mun tiedot ja taidot vain loppuu tähän.. Perk***n perk*** kun kyrpii, eikö niillä mikään onnistu kerrasta ja miksi aina minä? Oli jo niin mukava ajaa, eron nimittäin tuntee jo maantielle kiihdyttäessä kun peli ei vetele mihin sattuu vaan menee suoraan. Hiekkaisessa risteysessäkään ei etupää pyörähdä yhtään tyhjää vaan siitä lähdetään kuin nelivedon kuuluukin.

Näyttääkö tuo nyt kellekkään tutulta? Kuvat lähtee Wetterin huoltoon ja aamulla ei niin tyytyväinen puhelukin ehkä.. Lomakin alkaa ja reissuun piti lähteä. :tickedoff:
Mazda CX-5 2,2D AWD -18
Ex: V70 D5 AWD -07 Classic

 

RallyBaron  Samppasport