KL-varaosat  Race.fi

v70 mk1 alavesiletku irtosi

  • 7 Vastauksia
  • 188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomaattifarmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
v70 mk1 alavesiletku irtosi
« : 08.05.2024, 17:59:27 »
Nonniin, yleensä varmaan käyttäjän ensimmäinen viesti on että jotain meni rikki miten korjataan...
Nyt kuitenkin eritavalla ensi viesti foorumille.

Eli; 2.4 perus 170hv vapari volvosta oli alavesiletkun klemmari ruostunut poikki syylärin liitoksesta. letku irronnut ja autolla ajettu ilman vesiä noin 20km. tämän jälkeen vielä lähikaupassakin käyty. koko ajan toiminyt kuulemma ihan normaalisti. laitoin uuden klemmarin ja täytin järjestelmään noin 6-7 litraa vettä. nyt vain ihmetellään että autolle ei ole ilmeisesti käynyt mitään. ainoa vika tuntuu olevan että paisuntasäiliön anturi on rikki kun ei hälyttänyt ollenkaan ettei ole vettä. voiko olla mahdollista ettei kone tuosta hajonnut ja mikä paikka yleensä hajoaa ensimmäisenä jos noin pääsee käymään? tänään ajettu täysin normaalisti töihin ja takaisin noin 40km ei tunnu vievän nestettäkään ja konekkin toimii nätisti.
jollain vastaavia kokemuksia?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #1 : 08.05.2024, 20:55:59 »
oon kuvitellut että kannentiiviste menisi ensin ja mahdollisesti kansi kieroksi. Mut jos ei tule oireita, ehkä auto kesti väärinkäytön. Mä aina kitisen volvon ajatuksista kun nämä osaa piipittää kun turvavyö on auki mutta ei sano mitään kun öljyt ja vedet loppuu ja konepelti aukeaa moottoritiellä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5155
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #2 : 08.05.2024, 21:43:35 »
Sanoohan tämäkin nesteestä jos se anturi on kunnossa. :)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #3 : 09.05.2024, 10:02:39 »
Ei nestevajaus/keittäminen aina tiedä koneremonttia, hyvin usein kylläkin. Takavuosien autosta ajoin pakkasaamuna lämpömittarin yli asteikon, joka loppui 130asteeseen, kun syylari oli mennyt jäähän. Ihme kyllä ei heittänyt kaikkia vesiä ulos eikä moottorikaan ollut moksikaan, tällä ajettiin kuitenkin useampi vuosi tapahtuman jälkeen. Samoin tämä sai toisenkin kuumakylvyn kun vesipumpun hihna katkesi motarille kiihdyttäessä, läpsähdys kuului ja samantien lämmöt tappiin.

Tilannetta kannattaa toki seurata, ja jos tuntuu toimivan niin vaihda koneeseen oikea vesi-glykoliseos. Jos siellä nyt on pelkkää vettä?
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa ilmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #4 : 09.05.2024, 10:31:28 »
Syylärin hajottua ajoin vähillä vesillä 30km. Korjaamolle.ei mitään seurauksia !  Ilmeisesti öljynkiertokin auttaa moottorin jäähdytystä osaltaan.  5252 vapari 850.

Poissa tomaattifarmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #5 : 09.05.2024, 18:48:44 »
Kiitoksia vastauksista.
Autoa pitää nyt tarkkailla tosiaan jonkin aikaa, ennen kuin mihinkään pitemmälle sillä uskaltaa lähteä. siellä on nyt suurimmaksi osaksi vettä vain sisällä, mutta ei se näin plussakeleillä varmaan haittaa tee, täytyy vaihtaa sinne oikeat aineet kunhan varmistuu ettei ole rikki mennyt.
Uskomatonta kyllä että kestäisi tuollaisen, mutta ilmeisesti muillakin on sitten kestänyt tuurilla.
kantta/pahvia itsekin ajattelin että ensin pettää kuumuudesta, mutta voisiko esim vesipumpun stefa tuhoutua ilman vettä?
ihan hyvä huomio että öljykin vähän jäähdyttää ja tasaa kuumuuseroja tuolla kannessakin.
tarttee varmaan tarkastaa muutkin klemmarit varmuuden vuoksi samalla kun uudet nesteet laittaa sisään jossain vaiheesa.

Mitäs jäähdytinnestettä olette noissa bensa vitoskoneissa käyttäneet? muistaakseni olen jakopään ja vesipumpun yhteydessä laittanut ihan halvinta motonetistä eli classic etyleeniglykolia vihreen väristä. joskaan se väri ei mitään merkkaa.. kuuluisko noihin oikeasti jotain hienompaa ainetta laittaa vai onko paljoakaan väliä?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5155
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #6 : 09.05.2024, 21:48:01 »
Ei mitään väliä kun et sekottele. Vihreetä noissa perinteisesti on käytetty.
Omassa 2001 käytän punaista vai onko se nyt pinkkiä long life nestettä ja kaikki huutaa naama punasena että sulla on väärät nesteet.
Kyllä ne ihan suorat on olleet kun toimii. :2funny:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Vs: v70 mk1 alavesiletku irtosi
« Vastaus #7 : 09.05.2024, 23:36:28 »
lohkot on alumiinia että kunhan nesteet ei syövytä sitä ja niitä vaihtaa edes joskus. Ja tosiaan etyleeniglygooli ei sekoitu propyleeniglykooliin puuroutumatta kuumana, väriinkään ei voi aina luottaa mutta lähes kaikki sekatavarakaupassa vastaan tulevat on ensimmäistä. Mulla on tossa 9 kertaa maapallon kiertäneessä d5:ssä noita vihreitä halpiksia, toisessa lähes yhtä paljon ajetussa tinakoneessa on edellisen omistajan perintönä punaiset liemet.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Futurez  Kulkukoira