S 80, kokemusta kertynyt 2005-2009 vuosina aika hyvin. Senkin jälkeen joskus ajanut, kuin myös S 60 useampia kertoja. Kasikymppi oli Volkkarin diesel. Kestävä mutta sitä lämpöisenäkin traktorilta kuulostaa konetta ei muuten ole ikävä. D5 varmasti sivistyneempi mutta minua ei dieselit oikein kiinnosta riippumatta vuosittaisesta ajomäärästä. Kasikymppiin ei tullut missään vaiheessa hiukkassuodatinta kiusaksi, S 60 sen sai 185hv koneen myötä.
Välillä itsekin käynyt pohdintaa noiden välillä ja voisin hyvin kuvitella ostavani siistin facelift S 80:n kohtuu kilsoilla. Se on mukavampi, enemmän tilaa ja pieniä kivoja yksityiskohtia (takaovien valot, pissapoika kuudesta reiästä, kromia, ajovalot vielä lasia pyyhkijöineen loppuun asti, kaikki pilarit verhoiltu yms.). S 60 on vähän nuorekkaamman oloinen mutta takatilat ovat aika surkeat. Ainakin, jos pituutta 194cm

Ne ekat mallit jättäisin kauppaan, oli mikä auto hyvänsä, lastentaudit (toki varmaan jo ehditty korjata). Alustan osat taisivat juuri näissä ensimmäisissä olla heikompia ja viimeistään faceliftiin tuli kestävämpää osaa. Olikos öljytäytteisiä puslia alussa tai ties mitä. Sitten ne perinteiset mittariston juotosten pettäminen ja bensoissa kaasuläppä 99-01.
Osta S 80 facelift D5, kerta dieseliä haluat

Itsellä tuollaisessa olisi pellin alla 2.5T ellei nyt ihan innostuisi metsästämään yhdellä sylinterillä lisää (GM:n laatikko kunnossa).